Nadat we gegeten hebben en een heerlijk dessert hebben gehad vragen we om de rekening.
"Euhm Rein ik ben niet zo van de clichés dus als het niet erg vind betaal ik mee." zeg ik voorzichtig. Dit kan tenslotte bij sommige mensen niet in de smaak vallen. En nu zit de gezellige sfeer bij mij en Rein er net in dus die wil ik niet verpesten.
"Nou ik ben het er eigenlijk niet mee eens maar als je het echt graag wilt." zegt hij. Ik zie dat hij grijnst en zijn hoofd schud. Zodra de rekening komt checken we of alles er op staat en gaan dan naar de kassa. Tot nu toe vind ik Rein een lieve jongen is en goed kan luisteren. De meeste jongens vinden mij maar raar omdat ik een tattoo heb.
Als we hebben afgerekend lopen we naar buiten en pakken we onze fietsen om dan de duinen in te fietsen.
Nadat we onze fietsen weer weg hebben gezet bij het daar bedoelde fietsenrek in de duinen lopen we het strand op. Ik ben deze avond al veel meer te weten gekomen over Rein. Maar eigenlijk weet hij weinig van mij. Op mijn naam leeftijd en broertje en baan na dan.
"Ik wil niet onbeleefd zijn," begint Rein en terwijl ik al weet hoe dit afloopt laat ik hem uitpraten "maar die tattoo wat betekend die?" vraagt hij.
Ik haal even diep adem. "Als ik ga huilen het is niet jouw schuld." waarschuw ik hem waarop hij knikt. Ik kijk nog even snel naar het hartje op mijn pols en begin dan ik met vertellen: "Toen Cynthia en ik in de tweede zaten hadden we nog een hele goede vriendin namelijk Nienke. Twee weken voor de zomervakantie vertelde haar ouders dat ze zouden gaan verhuizen naar Portugal om daar een Bed & Breakfast te beginnen. Nienke wilde eigenlijk niet maar ergens vond ze het ook wel leuk. Dus in de zomervakantie hebben we nog veel tijd met z'n drieën door gebracht en een week voordat school weer zou beginnen zijn ze vertrokken. Die ochtend hebben we afscheid genomen en besloten Cynthia en ik gelijk een baantje te zoeken zodat we volgende zomer naar haar toe konden gaan. Alleen kregen we 2 weken nadat Nienke was vertrokken een bericht van haar oom dat ze zijn omgekomen toen ze aan het rijden waren op een berg. Een vrachtwagen had ze niet gezien in een bocht waardoor hij ze van de berg heeft afgereden." Ik voel een traan over mijn wang lopen maar ben blij dat ik mijn verhaal al vertelt heb. Ik kijk Rein aan en zie dat hij geschrokken kijkt. Heel even twijfel ik maar dan sluit ik mijn armen om hem heen om hem te knuffelen.
"Ik vind dit echt heel erg voor je." fluistert hij zachtjes. "Het ergste is dat ik samen met Cynthia nooit naar de begrafenis ben geweest omdat we niet naar Portugal konden." zeg ik zachtjes terwijl er meer tranen over mijn wang rollen. Rein gaat zachtjes met zijn hand over mijn rug om mij gerust te stellen.
Na een tijdje zo gestaan te hebben lopen we richting de zee en lopen we hand in hand. Ik voel mij om mijn gemak bij hem. "Mag ik vragen waarom jullie nu nog steeds werken?" vraagt Rein.
Ik knik "Ja we zijn aan het sparen om alsnog naar Portugal te kunnen om naar Nienke's begraafplaats te gaan."
Ik zie dat Rein even slikt. "Ik heb echt respect voor jullie." zegt hij.
"Normaal knap ik echt af van tattoo's maar deze betekenis is zo heftig dat ik het wel mooi vind." zegt hij zachtjes. Waardoor ik glimlach en ik kijk snel even hoe laat het is. "Rein ik wil echt niet onbeleefd doen enzo maar het is al half 11 en ik moet morgen toch echt weer naar school."
Rein grijnst "Nee dit vind ik niet kunnen Gina." zegt hij lachend.
Op de terug weg hebben we het over nog van alles en nog wat en geniet ik van zijn aanstekende lach. Bij mijn huis geven we elkaar een knuffel en spreken we af dat we snel nog een date doen.
Ik zet mijn fiets weg zwaai nog even naar Rein en loop dan naar binnen.
Als ik eindelijk in bed lig om te gaan slapen pak ik toch nog even mijn mobiel op Cynthia te appen die mijn blijkbaar voor is.
Cynthia: "OMG GINA KIJK NU REIN'S INSTA NUUUU"
Ik zie dat het bericht 10 minuten gelden verstuurt is dus ik krijg zometeen echt op mijn kop van haar. Ik open instagram en zie gelijk Rein's bericht staan. Ik zie dat het filmpje is en tik voor het geluid.
"I know that we just met
Maybe this is dumb
But it feels like there was something from the moment that we touched
'Cause it's alright, it's alright
I wanna make you mine"
Ik voel kippenvel op mijn armen en ga terug naar what's app.
Gina: "Cynt als dit over mij gaat ik ga serieus dood hier"
Cynthia: "ALS? het gaat over jouw wat denk jij dan."
Gina: "Wat zijn de reactie's die fans worden waarschijnlijk helemaal gek"
Cynthia: "worden ze ook maar zolang er geen foto van jullie verschijnt ben je veilig"
Cynthia: "hoop ik"
Cynthia: "hoe was de date?"
Gina: "Het was gezellig in het begin best ongemakkelijk"
Gina: "ik heb vertelt over Nienke omdat ik per ongeluk mijn tattoo liet zien"
Cynthia: "Wat zei die?"
Gina: "Dat hij normaal afknapt op tattoo's maar dat dit wel een hele heftige reden was"
Cynthia: "Gaan jullie nog eens op date?"
Gina: "ik hoop het"Shawn mendes - Kid in love
Ik heb echt super lang lopen zoeken naar het 'perfecte' nummer. Uit eindelijk kwam ik bij een afspeellijst op spotify en heb ik Shawn mendes gevonden. Ik ken hem eigenlijk helemaal niet maar zijn nummers zijn wel aan te raden.
Een extra stukje omdat ik daar zin in had :).
JE LEEST
Nothing like us || Rein van Duivenboden
FanfictionCynthia: 'Gina ik denk dat je even op insta moet kijken...' Gina: 'niet alweer toch?' Cynthia: 'ik kan er niks aan doen...' Ik sluit what's app af en voel nu al een brok in mijn keel. Ik zou boos moeten zijn maar diep in mijn hart mis ik hem zo erg...