Hoofdstuk 27

336 13 0
                                    

~vanuit Rein~

Als ik wakker word voel ik dat mijn ogen zwaar zijn. Het komt waarschijnlijk door de slechte slaap die ik heb gehad. Ik loop naar beneden als ik beneden ben zie ik dat er niemand beneden is.
Ik loop gelijk door naar de keuken om wat te eten. Ik kijk op de klok en zie dat het al twaalf uur is. Ik schrik een beetje maar pak dan toch wat te eten. Ik loop naar de eettafel en zie daar een briefje liggen. Ik ga op de stoel zitten en pak het briefje.
Heey Rein,
Lekker geslapen? Wij zijn naar het winkelcentrum en rond 4 uur terug.
x Mama
Ik glimlach, snel eet ik mijn brood op. Sem ligt in zijn mand mij aan te kijken. "Zullen we even een rondje lopen?" vraag ik hem. Sem begint per direct te kwispelen wat mij laat lachen. Ik sprint gauw naar boven om mij om te kleden.
Omgekleed en wel loop ik weer naar beneden. Omdat ik geen zin heb om mijn lenzen in te doen zet ik mijn bril maar op. Op dit moment kan mij even alles niks schelen. Ik pak de riem van Sem en trek een vest aan.
Zodra de riem bij Sem om is lopen we naar buiten de zon schijnt zachtjes op mijn gezicht. Het is niet heel erg warm maar ook niet koud. Sem loopt vrolijk voor mij uit terwijl ik er een beetje zachtjes achteraan loop.
Ik denk terug aan gister. Ik heb mezelf de hele nacht de schuld gegeven van alles. Wat deels natuurlijk ook waar is. Maar toch had Gina er beter aangedaan als ze geen twitter account had gemaakt. Ik zucht zachtjes. Mijn mobiel begint te trillen snel pak ik hem uit mijn broekzak.
"Met Rein." zeg ik. "Heei met Nils, waarom klink je zo verdrietig?" "Niks bijzonders." zeg ik. Ik weet dat als Nils op dit moment voor mij gestaan zal hebben hij heel serieus had gekeken met een blik dat ik het hem moest vertellen. "Kom je vanavond samen met Gina naar het feestje voor Cheyenne?" vraagt hij. Ik zucht heel even. "Ik kom zeker maar ik denk niet dat Gina komt." zeg ik. "Waarom niet?" ik hoor dat hij verbaasd is. "Het is uit." zeg ik terwijl ik een traan weg slik. Ik hoor dat Nils schrikt. "Hoe kan dat? Waarom heb je niks gezegd?" hij ratelt nog wat door terwijl ik gewoon blijf zwijgen.
"Ze had een twitteaccount aangemaakt alle drama over zichzelf gelezen en dat trekt ze zich heel erg aan wat logisch is. Ze heeft het gister uitgemaakt nadat iedereen weg was van het feest. Ik heb niks vertelt omdat ik kapot was." zeg ik snel achter elkaar als Nils is uitgesproken.
"Weet je zeker dat je vanavond wilt komen?" vraagt hij. "Tuurlijk wil ik komen ik zal alleen niet super vrolijk zijn." mompel ik. "Okay ik zie je vanavond ik bel de andere jongens nog even." zegt hij en hangt dan op. Ik kijk even snel waar Sem is en zie dat hij nog steeds een stukje voor mij uit loopt waardoor ik glimlach. Ik open app en het groepsgesprek van mij, Nils, Daan en Owen. Waarin ik vertel dat het uit is met Gina.
Terug thuis laat ik Sem los doe ik wat water in zijn waterbak en ga ik op de bank zitten. Tijdens het lopen heb ik nog nagedacht. Ik ben van plan om gewoon nog wat liedjes op Instagram te zetten zodat ze nog wat moet nadenken. Misschien is dat de enige manier om haar terug te krijgen.
Na meer dan een uur zoeken naar een goed liedje ben ik uitgekomen bij half a heart van One Direction. Ik begin met oefen en maar ben al snel klaar.
Na een goed halfuur kijk ik naar mijn eind resultaat:
" Only half a blue sky
Kinda there but not quite
I'm walking around with just one shoe
I'm half a heart without you
I'm half a man at best,
With half an arrow in my chest
I miss everything we do,
I'm half a heart without you"
Ik voel dat er een traan lang mijn wang loopt ik veeg hem snel weg en zet het filmpje online op Instagram. Ik leg mijn mobiel weg om wat te drinken te pakken. Daarna loop ik terug naar de bank en pak mijn mobiel. Ik begin de reacties te lezen. De meeste vragen zich af of het uit is. Er gaat een steek door mijn buik. Het volgende drama zal nu wel begonnen zijn.

One direction - half a heart
7 vote's?

Nothing like us || Rein van DuivenbodenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu