Hoofdstuk 13

392 13 4
                                    

Samen met Cynthia zit ik in haar achtertuin te genieten van het zonnetje. "Zenuwachtig voor de uitslag van het examen?" vraag ik aan Cynthia. Ze haalt haar schouders op.
"Wel een beetje maar nu heb ik er nog niet zoveel last van maar volgende week donderdag hoor je mij wel anders." zegt ze terwijl we zachtjes lachen.
Na een gezellige middag gaan we samen naar het werk. 's avonds werken vind ik toch wel het fijnst. Vooral omdat dan veel meer mensen zijn maar dan hebben mensen ook geen grote bestellingen waardoor je veel sneller werkt.
Op het werk melden we ons bij Olivier en kleden ons snel om. "Gina jij moet de eerste 2 uur achter de bar staan en daarna nog 2 uurtjes bedienen." zegt Cynthia als ze naar het rooster kijkt.
"Dat is nieuw ik sta bijna nooit achter de bar." zeg ik verbaasd. Olivier weet dat ik dat niet zo leuk vind dus zet hij mij standaard in de bediening.
"Joy werkt ook vandaag ik denk dat je daarom bij de bar staat." zegt ze. Ik knik begrijpelijk. Joy werkt er al langer dan ons en bij Olivier werkt het zo dat als je langer hier werkt je voorkeur altijd als eerste word ingeroosterd. Een groot voordeel als je hier al bijna jaren werkt.
Achter de bar staan betekend vooral drinken pakken en doorgeven aan je collega's. En zo af en toe komt er een klant die wilt afrekenen.
De 2 uur gaan veel slomer dan dat als ze gaan als ik in de bediening sta. Af en toe komt er een collega voor een gesprekje want het is niet heel erg druk. "Waarom is het zo rustig?" vraag ik mezelf hardop af als Joy bij mij staat.
"Volgens mij werd er minder weer voorspelt voor vanavond maar het valt wel mee." zegt ze. Ik knik begrijpelijk. Ik kijk op de klok. "Het is ook pas half 8." zeg ik haar. Ze knikt en zucht diep.
"Ik ga zo naar Olivier zeggen dat ik na deze zomer stop." zegt ze. Ik kijk haar verbaasd aan. "Waarom stop je?" "Mijn studie is aan de andere kant van het land ik moet veel reizen en heb waarschijnlijk veel huiswerk. Dus waarschijnlijk ga ik op kamers en anders ben ik hier ook bijna niet meer te vinden misschien met vriendinnen als ik even tijd heb om wat te drinken maar vaak zal dat niet zijn." ik knik begrijpelijk naar haar. Mijn studie is gewoon in de buurt dus voor mij zou het makkelijk te combineren zijn.
Nadat de twee uur eindelijk voorbij zijn ga ik de bediening in. Ik zie Nils zitten dus ik loop naar hem toe en zie dat hij met een meisje is. "Kan ik jullie bestelling opnemen?" vraag ik beleefd. Nils kijkt op en glimlacht vrolijk. "Heei Gina," zegt hij. Ik glimlach vrolijk.
Ik zie dat het meisje een beetje verbaasd kijkt. Ik hoop niet dat dit een date is want dan had ik die nu zwaar verpest.
"Is dat meisje van Rein waar ik je over vertelde." verduidelijkt hij haar. Ze knikt en glimlach vrolijk naar hem. Ze leek duidelijk bezorgd.
"Gina dit is Cheyenne mijn vriendin al meer dan een jaar." zegt Nils duidelijk trots. Nergens om je druk om te maken dus.
"Doe mij maar een cola." gaat Nils gelijk door waardoor ik grinnik. Ik kijk naar Cheyenne.
"Doe mij maar een Ice Tea." zegt ze met een lieve glimlach. Ik glimlach naar haar terug.
"Anders nog iets?" vraag ik ze. "Doe nog maar een bordje friet." zegt Nils. Cheyenne glimlacht gelijk naar hem. Ik schrijf alles op en loop dan weer weg.
Binnen geef ik de bestelling door aan Cynthia die nu achter de bar staat. Als het drinken en de friet klaar is loop ik weer naar buiten naar hun tafeltje.
"Eet smakelijk." zeg ik als ik alles heb neer gezet en weer naar een ander tafeltje ga om een bestelling op te nemen.
Het was inmiddels al veel drukker geworden dus ik ga nog een zware avond tegemoet.

Sorry voor het lange wachten heb een zware week achter de rug met veel PO's (praktische opdrachten). Ze waren alleen niet zo praktisch in mijn planning. En ik was vandaag niet dus sorry.
P.s. Ik ben gister vergeten te publiceren sorry...

Nothing like us || Rein van DuivenbodenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu