Hoofdstuk 4

440 17 1
                                    


"Willen jullie wat bestellen?" vraag ik een beetje onzeker. Iets waar ik normaal geen last van heb maar op dit moment wel. Waarom weet ik eigenlijk ook niet. Net zoals de vorige keer bestellen ze allemaal een colaatje. "Willen jullie nog iets anders er bij?" vraag ik netjes. Ze schudden hun hoofd. "Ik heb nog wel een vraag tot hoe laat is het karaoke?" vraagt de blonde jongen.
"Als het goed is tot 12 uur sluitingstijd." beantwoord ik zijn vraag. De andere jongens knikken en dan loop ik naar binnen.
Na wat uurtjes druk rond lopen avond eten brengen naar wat gasten en MainStreet die er nog steeds is.
Het begint gelukkig wat rustiger te worden. "Die gasten houden het best lang vol." fluistert Cynthia zachtjes wanneer we even rustig bij de bar kunnen staan. "Ik weet het van mijn deel zitten ze er eigenlijk het langst." fluister ik terug.
"Meiden niet fluisteren in gezelschap." zegt Olivier met een grijns als hij langs komt lopen. We glimlachen terug en hij loopt veder.
"Ben je er nog achter gekomen wie wie is?" vraagt ze mij. Ik kijk haar aan. "Waarom ken je mij toch zo achterlijk goed."
We lachen "Ik weet dat ze de groep MainStreet vormen. De blonde is Daan, de "getinte" is Owen, dan hebben we nog Nils en Rein die zijn wat moeilijker om zo te zeggen, maar als je voor de tafel staat achter Owen en Daan zit Nils links en Rein rechts." fluister ik zachtjes.
"Dus Rein is degene die continue naar je loopt te kijken." zegt ze zachtjes.
Ik grinnik "Naar mij nee denk het niet Cynt."
"Er loopt niet continue hetzelfde meisje achter je of een geest al weet ik dat niet geheel zeker maar naar wie kijkt hij anders." verdedigt Cynthia zich zelf.
"Het zal wel toeval zijn." zeg ik terwijl Olivier weer terug komt lopen.
"Gina wil jij het even overnemen bij de karaoke je hoeft alleen maar de karaoke versies op te zoeken op youtube." vraagt Olivier aan mij. Ik knik en leg het dienblad op de bar.
Als ik weg loop hoor ik Olivier nog instructies geven aan Cynthia. Ik zie dat er op dit moment helemaal niemand staat dus loop ik een beetje door.
Omdat er ook geen gasten zijn kijk ik een beetje om mij heen. Mijn ogen blijven hangen bij de jongens. Tot mijn verbazing zit Rein inderdaad naar mij te kijken. Snel zoek ik met mijn ogen Cynthia maar die is met haar werk bezig. Ik kijk weer terug naar Rein die nog steeds naar mij aan het kijken is. Ik kijk snel naar de zee zodat het niet te veel opvalt. Ik hoor iemand hoesten. Er staat een meisje voor mij. "Ik zou graag willen karaoke." zegt ze. Ik knik "welk liedje wil je?" vraag ik haar. "I really like you van Carly Rae Jespen" zegt ze.
Er komen nog 3 meisjes bij staan. "Jullie gaan met z'n vieren?" vraag ik hun.
Ze knikken "euhm jullie zullen met z'n tweeën 1 microfoon moeten delen want we hebben er maar twee." zeg ik.
Ze knikken en gaan het podium op. Als ze klaar staan zet ik de muziek aan.
Terwijl ze helemaal los gaan op het nummer laat ik mijn blik weer naar Rein toe gaan. Hij kijkt mij ook aan en trekt zijn wenkbrauwen even op. Ik glimlach even en kijk dan snel weer weg. Toch voel ik het zijn blik nog steeds op mij branden tijdens het liedje.
Na de 4 meiden kwamen er steeds meer mensen waardoor ik te druk was om constant naar Rein te kijken. Als een stelletje klaar is met optreden schrik ik als de jongens van MainStreet voor mijn neus staan. Ik dacht eindelijk rust te hebben. "Welk nummer willen jullie doen?" vraag ik rustig zodat ik mijn stem onder controle kan houden.
"Suger van Maroon 5." zegt Nils terwijl ik mijn blik op Rein houd.
Ik knik en richt mijn blik weer op de laptop terwijl mijn hart in mijn keel klopt. Als ik ,na even zoeken het nummer heb gevonden, dezelfde instructies geef als de meiden van een goed halfuur geleden gaan ze het podium op. Cynthia komt naar mij toe gelopen. "Van Olivier moet je naar zijn kantoor komen." geschrokken kijk ik haar aan.
Ze haalt haar schouders op en gebaart dat ik maar beter kan gaan. Ik zucht diep en loop snel naar het kantoor van Olivier. Ik klop 3 keer op zijn deur. "Binnen." roept hij. Ik haal diep adem en doe de deur open.

Oeh spannend wat gaat Olivier zeggen wat denken jullie? Vinden jullie het verhaal leuk? Hebben jullie misschien tips of iets wat je graag in het verhaal nog wilt zien? Natuurlijk komt er veder in het verhaal nog wat meer spanning maar dat spreekt voor zich denk ik.
P.s. Wat vinden jullie van de nieuwe clip van de jongens? :)❤️

Nothing like us || Rein van DuivenbodenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu