Hoofdstuk 24

357 14 0
                                    

kleding Gina: http://www.polyvore.com/date_nothinglikeus/set?id=168976847

Gina: "Rein, ik heb een verassing voor je om 6 uur vanavond bij mij. Je hoeft niet te eten van te
voren ;) x"
Ik leg mijn mobiel weg en loop naar beneden. Mijn ouders en broertje gaan vanavond naar mijn oma en opa om daar te eten. Van mijn ouders hoef ik niet perse mee dus heb ik het besluit genomen om te koken voor Rein en mij. Het is vroeg dus ik hoef op dit moment niks voor te bereiden al helemaal niet omdat ik geen bevestiging heb van Rein. Mees komt naar buiten lopen "Gina ik wil bij Luke gaan spelen maar papa en mama kunnen mij niet brengen." zegt hij. Ik weet dat dit als stile hint gebruikt om te vragen of ik hem alsjeblieft wil brengen.
"Ik breng je wel." zeg ik met een lieve glimlach. Mees krijgt gelijk een grote glimlach op zijn gezicht. Het is voor Mees fijn dat ik hem kan brengen en goed voor mijn afleiding want anders zit ik alleen maar te wachten op een berichtje van Rein.
Nadat ik Mees heb afgezet fiets ik weer terug naar huis om daar mijn fiets weer in de garage te dumpen en naar binnen te lopen. Ik had expres mijn mobiel thuis gelaten. Maar nu sprint ik snel naar binnen om te kijken of Rein al gereageerd heeft. Ondanks dat het pas 11 uur is zal ik wel alles al klaar moeten gaan maken voor Rein. Zodra ik mijn what's app open zie ik dat Rein heeft gereageerd:
Rein: "Okay ik zie je dan :)"
Ik krijg een glimlach op mijn gezicht en ga zoeken naar de ingrediënten die we al in huis hebben. Ondertussen maak ik een lijstje met dingen die ik nog wel nodig heb en zeg dan mijn ouders weer gedag.
Na de boodschappen besluit ik de taart alvast te gaan maken zodat ik dat niet meer hoef te doen. De appeltaart is veel werk en gelukkig helpt mijn vader waar het nodig is.
"Dus je gaat een heel diner maken voor je vriendje?" vraagt mijn vader. Ik knik een beetje ongemakkelijk.
"Dan heeft Rein wel geluk want je moeder heeft dat nooit gedaan." zegt hij half lachend. Ik glimlach naar hem.
Mijn vader kent mijn moeder ook vanaf hun 16de alleen kregen ze pas wat toen ze een jaar of 20 waren. Het verhaal is wel eens vertelt maar heel precies weet ik het eigenlijk niet eens.
Mijn vader zet de appeltaart in de oven en ik ga buiten zitten in de schaduw. Ik open twitter wat ik nu zo af en toe controleer. Tot mijn verbazing is er weer een groot drama uitgebarsten over mij en Rein. Snel ga ik naar Instagram maar zie daar geen foto staan. Ik ga weer terug naar twitter en controleer Rein's zijn tweets. Ook daar zie ik niks staan. Ik scroll door de tweets en kom al snel tot de conclusie dat Rein zijn tweet ondertussen al verwijderd heeft. Na een tijdje zoeken heb ik eindelijk de tweet van Rein gevonden.
"Vanavond diner van mijn schatje :)"
Ik glimlach zachtjes op de tweet maar baal van het drama wat er door ontstaan is. Ik loop naar binnen en besluit mij maar te gaan omkleden voor de date zodat ik er ook nog een beetje leuk uit zie voor Rein. Ook al weet ik dat al zal ik in een joggingbroek staan het nog steeds niet erg vind. Het is toch leuker om je wel een beetje uit te sloven.
Na het opmaken en een beetje op youtube filmpjes gekeken te hebben zijn mijn ouders al weg naar opa en oma en begin ik maar met het voorgerecht. Het is simpel stokbrood met kruidenboter. Maar het stokbrood heb ik nog niet gesneden dus doe ik dat maar alvast.
Na 10 minuten ben ik klaar en zet ik het alvast op tafel. Ik heb het drama nog in mijn hoofd en ben diep aan het nadenken. Ik had Cynthia al eens advies gevraagd en die vind alleen maar dat ik door moet gaan met de relatie als ik er zelf het nut nog van in zie en het zelf nog leuk vind.
Op dit moment vind ik het niet super leuk maar ik denk dat het na deze avond wel weer goed gaat komen.
Ik breng wat water aan de kook en leg daar de spaghetti erin. Daarna begin ik aan de saus. Elk moment kan Rein komen. Binnen een kwartier ben ik klaar met het eten en zet ik alles op tafel.
Ik doe de deksel op op de pan van de spaghetti en saus en ga dan op de bank zitten en wachten tot Rein er is.
Nog geen minuut later belt hij al aan. Ik loop snel naar de voordeur. Als hij binnenstapt zegt hij gelijk: "Je ziet er prachtig uit en het ruikt heerlijk hierbinnen." Ik glimlach en druk een kus op zijn wang.
"Dankje." Rein geeft ook een kus op mijn wang. We gaan gelijk aan tafel zitten en beginnen met eten en kletsen. Dit gaat nog een gezellige avond worden.

Denk niet mijn beste hoofdstuk maar wel een lang hoofdstuk :)
7 vote's :)?

Nothing like us || Rein van DuivenbodenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu