Hoofdstuk 11

417 14 1
                                    

kleren date Rein (pas later in het hoofdstuk): http://www.polyvore.com/date_nothinglikeus/set?id=161885212

Bij het strandtentje zijn er andere werknemers dan normaal. Wat ook wel logisch is omdat hun vaak door de weeks werken en ik vaak in het weekend. De enige die ik herken is Joy omdat zij ook wel eens in het weekend werkt. Ik geniet van de complimenten over mijn jurk en van het eten. Mees is erg vrolijk na het eten besluiten Mees en ik dan ook om het strand op te gaan. Mijn ouders blijven nog even in het restaurant omdat ze nog iets willen drinken.
Mees en ik rennen over het strand. Maar Mees heeft een vele betere conditie dan ik heb. "Mees wacht!" roep ik hem achterna terwijl ik zelf rustig aan begin te lopen. Mees kijkt achterom en begint dan terug te rennen. "Gina wanneer krijg ik Rein nou te zien?" vraagt hij nieuwsgierig.
"Zodra ik weer een afspraakje heb met hem dan zal ik hem aan je voorstellen." antwoord ik.
Mees begint gelijk te glimlachen. "Vind je hem leuk want daarvoor zijn die date dingen toch?" vraagt Mees waardoor ik zachtjes grinnikt.
"Waarom word je nou rood het is helemaal niet warm?" vraagt Mees. Ik glimlach zachtjes naar hem.
"Omdat als je iemand leuk vind je vaak begint te blozen als je zijn of haar naam hoort." zeg ik.
"DUS JE VIND HEM LEUK?" roept Mees hard. "ssst." zeg ik terwijl ik mijn vinger op mijn lippen leg als stil gebaar.
"Ja maar het is een geheim dus je mag niks tegen Rein zeggen." zeg ik zachtjes tegen Mees. Hij knikt en maakt ook een stil gebaar. Daarna rent hij weer weg en begint een beetje rond te springen dus ik volg hem.
Na een lange tijd zijn we eindelijk weer thuis en plof ik op de bank neer met mijn mobiel. Ik ben serieus dood moe. Ik heb een paar berichten van Rein op what's app dus begin ik te lezen:
Rein: 'Nicee eetsmakkelijk'
Rein: 'Je bent al weg jammer dit'
Rein: 'Eigenlijk heb ik de neiging om nu naar de strandtent te gaan om je te zien.'
Rein: 'Maar ik houd mij in'
Gina: 'Je bent echt gek'
Gina: 'Maar ik zal shoppen zodat ik bij ons volgende afspraakje een jurkje kan aantrekken'
Rein: 'top'
Rein: 'Trouwens Daan stelde voor om op een dubbeldate te gaan met hem en zijn vriendin vind je dat leuk?'
Gina: 'Klinkt goed maar volgende date nog wel met z'n tweeen?'
Rein: 'Zoals je wilt meis :)'
Gina: 'Heb je maandag school?'
Rein: 'Helaas wel moet je werken?'
Gina: 'Alleen in de ochtend en begin middag dus misschien kunnen we daarna iets leuks gaan doen?'
Rein: 'Ik heb school tot 3 uur ben je dan al thuis?'
Gina: 'Zekers :)'
Rein: 'Okay haal ik je dan op x'
Gina: 'Top x'
"Gina kan je nog breder glimlachen?" vraagt mijn vader. Op dat moment besef ik dat ik met een vreselijk grote glimlach naar mijn beeldscherm heb lopen te kijken.
"Nee ik denk het niet sorry." zeg ik lachend.

Ik meld mij af en loop naar mijn fiets samen met Cynthia. "Heb je zin in de date met Rein?" vraagt Cynthia nieuwsgierig. Ik knik "ja zeker."
We kletsen nog wat op de terug weg uit eindelijk zeg ik haar gedag en fiets ik nog het laatste stukje naar huis.
Thuis aangekomen zet ik mijn fiets weg en loop ik naar binnen. Het is stil thuis omdat niemand thuis is. Mijn ouders zijn aan het werk en Mees zit op school. Ik sprint naar boven en pak mijn nieuwe jurkje die ik van het weekend had gekocht. Ik pak de rest van mijn kleding en loop naar de badkamer en douche even snel.
Als ik klaar ben met douche kleed ik mij om en doe ik mijn haren en een klein beetje make-up op. Ik loop de badkamer uit en leg mijn handdoek te drogen en loop naar beneden om snel nog even wat te drinken. Op dat moment komt mijn moeder thuis met Mees die klaar is met school.
"Wow Gina je ziet er mooi uit." complimenteert mijn moeder mij. Ik bedank haar en aai even over het hoofdje van Mees.
"Mees, Rein komt mij zo ophalen dus blijf je nog even beneden?" vraag ik hem gelijk knikt hij. "Ik wil Rein echt zien." zegt hij vrolijk terwijl hij begint rond te rennen. Hij zag er eerst heel erg moe uit maar nu krijgt hij blijkbaar toch weer energie van het feit dat Rein zo langskomt.

Niet een al te lang hoofdstuk maar het is dan eigenlijk ook een extra hoofdstuk die ik eigenlijk niet van plan was om te plaatsen. Maar ik vind het toch wel even leuk om te plaatsen. Volgend hoofdstuk zal vanuit Rein zijn. Vinden jullie het eigenlijk leuk dat ik in een linkje plaats naar de kleren (het lukt mij namelijk niet om een tweede foto toe te voegen als iemand dit weet en mij dit wilt uitleggen? De rozen horen namelijk bij het verhaal dus die wil ik eigenlijk als 'standaard' foto houden) of willen jullie dat ik de kleren gewoon beschrijf?
Laat het maar horen :)
Xx
P.s. Misschien is het jullie al opgevallen maar ik heb nu een 'echt' intro staan bij m'n verhaal. Ik raad het aan om te lezen krijg je al een klein voorproefje ;)

Nothing like us || Rein van DuivenbodenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu