Na een lange werkdag staan Wolfs en Isa samen te koken, terwijl Eva geniet van een warme douche. Nadat ze zichzelf heeft afgedroogd, trekt ze een joggingsbroek en een wijde, oude trui aan. Met een handdoek op haar hoofd geknoopt, loopt Eva niet veel later de keuken in. Wolfs kijkt even om wanneer hij voetstappen op de trap hoort. 'Al helemaal klaar voor vanavond zie ik' grinnikt Wolfs als hij zijn vriendin binnen ziet stappen. Eva rolt met haar ogen. 'Ik ga dat nu toch nog niet aantrekken' zucht ze, terwijl ze zich op een stoel laat zakken. Wolfs zet een glas chocomel voor haar neus en drukt een kus in haar nek. 'Het wordt vast leuk' glimlacht hij, waarna hij de tafel dekt. Eva zucht nog een keer diep en wanneer Isa met een pan naar de tafel loopt, ziet ze Eva opnieuw met haar ogen rollen. 'Waarom heb je geen zin?' vraagt ze nieuwsgierig. 'Zo erg kan een personeelsfeest toch niet zijn?' Ze gaat tegenover Eva zitten en kijkt de vrouw aan. Eva kijkt even van Wolfs naar Isa. 'Wie bedenkt er een personeelsfeest met dresscode?' vraagt ze theatraal. Wolfs gaat naast haar zitten en grinnikt even. Isa kijkt hen vragend aan. 'Cocktail' zegt Wolfs glimlachend met een twinkeling in zijn ogen. Eva schudt verveeld haar hoofd en speelt wat met het eten op haar bord. Wolfs legt even zijn hand op die van haar, maar richt zijn blik op Isa. 'Het is alleen jammer dat mevrouw hier, niet doorheeft hoe mooi ze eigenlijk is. Met of zonder jurk'. Eva puft even en neemt een hap. Wolfs glimlacht naar Isa 'dit bedoel ik' fluistert hij haast geruisloos.
Isa loopt boven langs de slaapkamer van Eva. Ze werpt een blik naar binnen en ziet hoe Eva zichzelf kritisch bekijkt in de spiegel. 'Waarom heb je deze slaapkamer nog?' vraagt Isa, terwijl ze naar binnen stapt. Eva kijkt haar via de spiegel vragend aan. Isa glimlacht even. 'Jullie slapen altijd in de kamer van Wolfs. Waarom is dit dan nog steeds jouw kamer, waarom heb je niet gewoon je spullen daar liggen?' Eva glimlacht even. Een korte stilte volgt, waarna ze Isa aankijkt. 'Bijna al mijn kleding ligt al daar' glimlacht ze. 'Alleen niet de dingen die ik nooit aan heb'. Isa grinnikt even. 'Zoals deze jurk'. Eva knikt 'zoals deze jurk ja' zegt ze met een vies gezicht. Isa ziet de blik en geeft Eva een zetje tegen haar schouder. 'Doe niet zo. Je bent prachtig'. Eva haalt haar schouders op en zwijgt. Isa kijkt even naar de losse haren die over Eva's schouder vallen. 'Doe je vanavond weer zo'n suffe staart? Of doe je eindelijk een keer iets leuks met je haren'. Eva kijkt haar verontwaardigd aan via de spiegel. Isa vangt de blik 'ik heb toch gelijk of niet dan?' Er valt een korte stilte. 'Ik kan niet veel meer' grinnikt Eva uiteindelijk. Isa glimlacht even, pakt een borstel en kamt Eva's haren. Ze laat aan de voorkant wat plukjes loshangen en laat de rest van haar haren via twee vlechten in een chique knot verdwijnen. Eva kijkt bewonderend toe wat Isa met haar haren doet. 'Waar heb je dit geleerd?' vraagt ze de tiener verbaast. Isa haalt haar schouders op. 'Gewoon' zegt ze glimlachend. 'Internet en veel oefenen' glimlacht ze er achteraan.
In een jurk, op hakken en met haar haren netjes opgestoken, loopt Eva de keukentrap af. Wolfs mond valt even open wanneer hij zijn vriendin binnen ziet komen. Hij loopt op haar af, slaat zijn armen om haar middel en drukt een kus op haar lippen. 'Je bent prachtig' fluistert hij tegen haar lippen. Eva wendt haar blik even af en kijkt naar het nieuwe pak dat Wolfs aangetrokken heeft. 'Jij ziet er ook niet slecht uit' glimlacht ze met een kleine blos op haar wangen. Wolfs streelt met zijn hand langs Eva's wang. 'En weet je wat het nog beter maakt?' vraagt hij glimlachend. Zijn vriendin kijk hem vragend aan. 'We hoeven onze relatie niet meer te verbergen' glundert hij, terwijl hij opnieuw een kus op Eva's lippen drukt. Eva glimlacht even, maar duwt Wolfs dan zachtjes van zich af. 'Als je maar niet denkt dat we heel de avond aan elkaar geplakt zitten. We hoeven niets te verbergen, maar we hoeven ook niet door iedereen aangestaard te worden' zegt ze streng. Wolfs haalt zijn schouders op. 'Het is een feest inclusief partners toch? Ik wil gewoon een gezellige avond met mijn partner'. Eva lacht spottend en draait zich naar Isa. 'Als er iets is, kun je ons altijd bellen hè' drukt ze de tiener op het hart. Isa knikt 'dat weet ik, maar dat zal niet nodig zijn'. Ze duwt Eva richting de trap. 'Veel plezier jullie!' roept ze het stel nog na, waarna Wolfs en Eva de Ponti verlaten.
JE LEEST
Verbonden voor het leven
FanficNadat een meisje aangifte doet van verkrachting, komt de zorgzame kant van Eva naar boven. Koste wat kost wil ze een meisje redden van haar onveilige jeugd. ~It takes a village to raise a kid~