Na het eten is Eva weer naar bed gegaan. Hoewel ze de dagen steeds beter volhoudt, speelt de hoofdpijn tegen de avond toch vaak weer op. Wolfs staat in de keuken op te ruimen en schoon te maken, terwijl hij met een half oor luistert naar Isa. De tiener zit aan de eettafel huiswerk te maken en zingt gedachteloos mee met de muziek in haar horen.
When I am by myself
Looking at photos and videos
That we took
I've been keeping them for so long
And with my broken heart
I see all the pictures of myself
Living life without you just feels so wrongHoewel Wolfs niet eens enorm oplet op het lied, trekt deze tekst toch zijn aandacht. Hij stopt even met rommelen en focust zich op de stem van Isa. Het liedje raakt hem.
I want you to be here with me
I know it sounds crazy
I miss your laugh and I miss everything
We used to be
And even if it is just for a while
Then God please, give us the time
I can't deal with the reality
There's nothing left that I can do
'Cause my heart is just missing youTijdens het luisteren, gaan Wolfs gedachten naar zijn dochter. Hij voelt verschillende emoties opkomen en probeert snel de brok in zijn keel weg te slikken. Hij kucht een keer en draait zijn rug richting de eettafel.
I tried everythingEvery way I could forget you
Just so I can live my life without you, ohh
Nothing is the same
It's hard for me
To erase all of the memories I have with youLangzaam voelt Wolfs hoe zijn ogen zich vullen met tranen. Opnieuw slikt hij een keer en loopt naar de kast. Hij pakt een glas en houdt het onder de kraan. Snel drinkt hij het glas leeg, in de hoop dat hij zijn emoties in de hand kan houden.
I want you to be here with me
I know it sounds crazy
I miss your laugh and I miss everything
We used to be
And even if it is just for a while
Then God please, give us the time
I can't deal with the reality
There's nothing left that I can do
'Cause my heart is just missing you, ohh
Just missing you, ohhWolfs kan zich niet meer inhouden. De tranen die eerst alleen in zijn ogen prikten, lopen nu rijkelijk over zijn wangen. Zonder geluid, huilt hij al zijn emoties eruit.
I want you to be here with me
I know it sounds crazy
I miss your laugh and I miss everything
We used to be
And even if it is just for a while
Then God please, give us the time
I can't deal with the reality
There's nothing left that I can do
I can't deal with the reality
There's nothing left that I can do
'Cause my heart is just missing you, oh-whoa, whoa
'Cause my heart is just missing you, ohhIt's your smile that I miss from you
Bij de laatste woorden, houdt Wolfs het niet meer vol. Een luide snik verlaat zijn mond. Isa draait zich snel om en kijkt recht in het huilende gezicht van Wolfs. 'Wat is er met jou?' vraagt ze geschrokken. Wolfs haalt even zijn schouders op. 'Dat liedje' zegt hij met een brok in zijn keel. 'Het raakt me gewoon'. Isa denkt even terug aan wat ze net gezongen heeft. Doordat ze ook haar huiswerk zat te maken, heeft ze het nummer eigenlijk gedachteloos gezongen. Wanneer ze weer weet over welk liedje het gaat, kijkt ze Wolfs meelevend aan. 'Het deed me denken aan mijn dochter' zegt Wolfs vervolgens zachtjes. Isa kijkt hem even bedenkelijk aan. 'Heb jij een dochter?' vraagt ze verbaast. 'Had' verbetert Wolfs haar, waarna hij aan de tafel gaat zitten. Hij klapt zijn laptop open. 'Fleur heette ze' zegt hij zachtjes. Isa staat even op om opnieuw een glas water voor Wolfs te pakken. Zodra ze terug bij de tafel is, ziet ze Wolfs verschillende mapjes op zijn laptop openklikken. Er verschijnt een grote foto in beeld, van een jonge vrouw met een weelderige bos krullen. Wolfs draait zijn laptop even richting Isa. 'Dit is ze' zegt hij zacht. Isa legt even een hand op Wolfs rug. 'Ze ziet er mooi uit' weet ze niet zo goed wat te zeggen. Wolfs knikt. 'Dat was ze ook'. Wolfs begint te vertellen over Fleur. Over de tijd die ze samen gehad hebben, over hoe ze was. Tussendoor laat hij allerlei foto's zien. Foto's van Fleur alleen, van hen samen, maar ook foto's van Eva en Fleur. Hij glimlacht door zijn tranen heen als hij alle foto's langs ziet komen. Inmiddels is Eva weer wakker geworden en komt enigszins enthousiast de trap afgelopen. Zodra ze Wolfs ziet zitten, slaat haar stemming echter om. Bezorgd loopt ze op hem af. 'Wat is er?' vraagt ze lief, maar zodra ze het gezicht van Fleur op het scherm ziet staan, weet ze genoeg. Ze slaat haar armen om haar vriend heen en drukt een kus op zijn slaap. Wolfs kijkt kort naar Eva, waarna hij zijn blik weer op het scherm richt. 'Ik mis haar' fluistert hij. Eva pakt hem nog steviger vast. 'Ik ook lieverd, ik ook' fluistert ze zacht terug. Wolfs richt zich weer even op Isa, terwijl hij nog wat foto's laat zien. 'Ze was zo lief, knap, grappig, zorgzaam' somt hij alle positieve eigenschappen van Fleur op. Eva glimlacht even en loopt naar de koelkast om een flesje water te pakken. 'Eigenwijs, koppig, drammerig' geeft Eva glimlachend de wat minder goede eigenschappen aan. Wolfs lacht ook even kleintjes naar zijn vriendin. 'Ze zou het geweldig hebben gevonden dat wij nu bij elkaar zijn' zegt hij, terwijl hij Eva bij zich op schoot trekt. Eva knikt hem lachend toe. 'Ze zou het van de daken schreeuwen'. Samen scrollen ze door de rest van de foto's. Isa kijkt even van de glimlachende gezichten, naar de foto's op het scherm. 'Je zou een fotoalbum moeten maken' knikt ze hen toe. Wolfs kijkt even op. 'Die hebben we als het goed is'. Hij wijst even richting de muur. 'Daar, in het onderste kastje'. Isa staat op en pakt een aantal fotoalbums uit de kast. Ze neemt ze mee naar de tafel en bladert ze door.
Wanneer Isa het volgende album erbij pakt, kijkt ze even verbaast op. 'Wie is dit?' vraagt ze terwijl ze naar de bladzijde voor haar neus wijst. Eva kijkt op en krijgt spontaan tranen in haar ogen. Ze krijgt meteen een brok in haar keel en kucht een keer. 'Frank' zegt ze zachtjes. Wolfs, die pas opkijkt bij het horen van Franks naam, kijkt meteen even naar Eva. Hij slaat zijn armen om haar heen en geeft een kus in haar nek. Eva neemt zwijgend het album over van Isa en bladert er langzaam doorheen, terwijl Wolfs haar zachtjes over haar rug streelt. Eva gaat even met haar vinger over een foto van haar en Frank, waarna ze de ringen om haar vinger vastpakt en langzaam ronddraait. 'Ik wist niet dat dit album daar ook lag' zegt ze zachtjes. Isa kijkt haar even aan en legt haar hand op Eva's arm. 'Wie is Frank?' vraagt ze zachtjes. Eva richt haar blik kort op Isa en met tranen in haar ogen glimlacht ze naar het meisje. 'Frank was mijn man' zegt ze met emotie in haar stem. 'Hij is vermoord op onze trouwdag'. Isa schrikt even op van dit bericht. Eva kijkt om zich heen en wijst naar de ruimte waarin ze zitten. 'Dit was zijn pension' glimlacht ze. Isa kijkt naar een foto waar Wolfs en Frank samen in de keuken staan. 'En zo te zien konden jullie het ook goed vinden' glimlacht ze naar Wolfs. Hij knikt haar toe. 'Frank was een vriend van me ja. Ik woonde hier al toen hij nog leefde. Frank en ik konden uren samen in de keuken staan'. Eva glimlacht even naar Wolfs. 'Hij hield ook van dat chique eten, net als jij'. Wolfs knikt. 'Ik weet niet of hij het ook leuk zou vinden dat wij nu samen zijn' grinnikt Wolfs even. Eva schudt lachend haar hoofd. 'Jawel' zegt ze. 'Hij zou blij zijn dat wij samen nog gelukkig zijn geworden. Hij wist hoe belangrijk wij voor elkaar waren'. Wolfs glimlacht even en trekt Eva wat dichter tegen zich aan. 'Hij wist dat ik van je hield' zegt hij zachtjes. Eva knikt even. 'En diep van binnen, wist hij waarschijnlijk ook wat ik voor jou voelde'.
JE LEEST
Verbonden voor het leven
FanfictionNadat een meisje aangifte doet van verkrachting, komt de zorgzame kant van Eva naar boven. Koste wat kost wil ze een meisje redden van haar onveilige jeugd. ~It takes a village to raise a kid~