BİZİM ORALARIN KINALARI KUDURTUR ADAMI

267 11 0
                                    

Mutimedyada Doruk ve Derya var.. :))
Deryadan...
Yaptığımız alışverişten sonra kızlarla gelinlik aldık.Doruk da Yağızlarla damatlığı halletti.Bugün kına gecem var.O yüzden Bursa'ya gidiyoruz.Kına bizim evde olacak.Annemler ve oradaki kadınlar grubu evi hazırlıyorlar.Bu sabah hep birlikte Doruğun arabasıyla yola çıktık.Bizim arabada ben,Özge,Nilay,Doruk ve Yağız var,diğerleri arkada bizi takip ediyor.Resmen konvoyla kınaya gidiyoruz.
Eve geldiğimizde annemin tüm 'beni evlendirmeye ve oynamaya meraklı arkadaşları' evi süslemişler.Bende hemen kızlarla odama geçip elbisemi giydim.Bindallı almadım.Bu sıcakta onu giyermiyim.No,no,no.Saçlarımı açık masalı bıraktım.Evde çerezden tutun müziğe kadar herşey hazır.Bakalım yarim ne yapıyor.
"Aşkım nerdesin?"
"Babanla Nilüferdeyiz,haa ne oldu bil bakalım."
"Ne oldu? Kötü birşey yok değil mi?"
"Yok yok herşey yolunda aşkım.Baban ona 'baba' dememi istedi."
"Hadi be, ciddi misin?"
"Evet,damatlık provasında nasıl olmuş Zafer Bey dedim.O da 'bana baba de' dedi ve elini öptürdü."
"Çok sevindim.Haaa Doruk"
"Efendim"
"Siz de akşam eğlence yapacak mısınız?"
"Babanla babam bir mekan ayarlamış,sakin meyhane havasında bir yer.Orada takılacağız neden sordun?"
"Bak eğer dansöz falan gelirse sakın bakma.Şimdi sen damatsın diye sana yanaşacak,sakın valla gözünü oyarım senin."
"Derya ben korkmaya başladım yani bu kadar tehdit."
"Kork zaten hadi görüşürüz"
"Görüşürüz psikopat sevgilim benim."
Kına gecemiz nihayet başlıyor.İzmirden,okuldan arkadaşlarım gelmiş hatta üst komşumuz Mualla Teyze bile.Kendisi Nilay'ı hep oğluna almak istemiştir.Her görmesine sıkıştırır kızı.Nilay da köşe bucak kaçar bundan.Bak şimdi gene bulmuş Nilay'ı konuşuyor.Biz de Özgeyle hem gülüyor hemde göbek atıyoruz.
"Nilay Yavuz da senin gibi siyah giymeyi çok sever."
"Yaa öyle mi ne güzel."
"Yavuz da gelecekti de işi varmış,kızım annen de hazır buradayken isteyeyim mi seni?"
"Mualla Teyze lütfen ya ben Yavuzla evlenmem."
"Niye kız başka biri mi var?"
"Hayır ben evlenmeyi düşünmüyorum."
"Niye çocuğum bir sıkıntın mı var?"
"Ben tercihlerimi değiştirdim Mualla Teyze kızlardan hoşlanıyorum."
"Vay anam ."
Nilay Mualla saldırısından yarı gazi,saçları sinirden elektriklenmiş bir şekilde yanımıza geldi.
"Ne oldu kızım yine Muallayla savaş veriyordun."
"Ruh hastası,sinirsel manyak.Bir ara kafa atsam susar mı diye düşündüm."
"Ee nasıl kurtuldun elinden?"
"Ona kızlardan hoşlandığımı ve Özgeyle sevgili olduğumuzu söyledim."
"Kızım sen manyak mısın beni niye katıyorsun ya.Bilmiyormusun bunun ağzı gevşek, herkese yayar şimdi."
"Ya of ne olacak,Yağızla sevgili olduğunu herkes biliyor."
"Herkes değil." Arkadan Demet teyzenin sesiyle Özgenin ölüm fermanı imzalanmış oldu.Allah rahmet eylesin.
"Anne!"
"Anne ya, şu kına bitsin görürsün anayı babayı." Demet Teyze resmen Özgenin midesine oturduktan sonra annemlerin yanına gitti.Biz de Özgenin moralini düzeltmek için Candan Erçetin: Vay Halime ile kuduruyoruz.
Birine aşık oldum,düştüm peşine
Hayat çok güzel göründü birden gözüme
Annem sakın yapma dedi,güldüm yüzüne
Çok seviyorum anne dedim,karışma bize
Vay vay vay vay benim halime
Dinlemedim anneciğimi,düştüm zalime
Vay vay vay vay benim halime
Bulamadım çaresini,yandım kaderime...
******
Doruktan...
Zafer Babanın ayarladığı mekana geldik.Rakılar,mezeler,kocaman bir masa ayarlanmış,herkes burada.Derya'nın dediği gibi dansöz de ilerleyen saatlerde geldi.Hiç bakmıyorum.Dansöz bana doğru yanaşmaya başladı.
"Doruk abicim para taksana."
Dansöze elimi değdirmeden göğsüne parayı sıkıştırıyordum.Elimi değdirmiyordum ama tam parayı takacakken hareket etti ve elim tenine değdi.Sinirli bir şekilde baktım.Allah'ım ne hallere düştüm ya..
******
Deryadan..
Göbek atma faslımız bittikten sonra kına yakılma aşamasına geçtik.Bahçenin ortasında bir sandalyede oturdum.Bir klasik haline gelen yüksek yüksek tepelerle kızlar,annemler etrafımda dönmeye başladı.Şarkı saçma ama Allahtan kadının sesi güzel.
Şarkı bitince Nilay'ın annesi Nazlı Teyze kınayı yakmak için ellerimi açtı. Ona çaktırmadan az yakması söyledim.Çünkü Doruk kokusunu sevmiyor.Kınayı annesi ölmemiş biri yakmalıymış,o yüzden Nilay'ın annesi yakıyor.
Birden ağlamaya başladım.Tamam sevdiğim adamla evleniyorum kabul ama ne bileyim buranın atmosferi,çalan şarkılar ister istemez bir hüzün oluşturuyor insanda.Özge bir ara başındaki örtüyü kaldırıp 'sonunda ağlamış 'dedi.Kınamız yakıldıktan sonra bir baktım herkes ağlamış annemler, kızlar hatta Mualla Teyze bile ağlamış.Bence o bana değil Nilay'ı kaçırdığına ağlıyor da neyse.
Gecenin sonuna doğru herkes evlerine dağıldı,Doruklar da geldi.Onlar otelde kalıyorlar.Evde sadece annem,babam,ben,Buğra,Özge ve Nilay kalıyoruz.
"Betül ağlama artık,bak Deryayı da üzüyorsun."
"Nasıl ağlamayayım Zafer,daha dün bahçede oyun oynuyordu."
"Büyüdü işte,okulunu bitirdi,bu zamana kadar bizi hiç üzmedi."
"Valla baba ben seninle aynı fikirde değilim,ikizimdir demiyorum kendisi beni baya üzer." ba ba ba Buğra'nın laflara bak!
"Heyy bende burdayım yalnız."
"Çekiştirmeyin benim prensesimi,hadi geç oldu herkes yatsın artık."
"Tamam babacım iyi geceler."
Herkes yattıktan sonra ortalığı toplayıp kızlarla yattım.Yarın İzmir'e gideceğiz.Bu evden çıkmam gerek ama o kadar yolu gelinlikle gidemeyeceğim için beyaz bir elbise giyeceğim...
"Derya ben ne yapacağım?"
"Ne oldu ki?"
"Annem Yağız'ı duydu ya kızım."
"Özge ,bak bizim annelerimiz babalarımız aşık olarak evlenmişler,annen seni anlar."
"Umarım."
"Sıkma canını eğer evde kalırsan benimle evlenirsin."
"Nilay ya.Zaten canım sıkkın."
"Ne güzel işte güldürüyorum seni."
"Kızım var ya bu kadar saçmayız ama seviyorum sizi lan."
"Bizde seni seviyoruz."
"Derya bugün senin evdeki son gecen ya hani."
"Ee"
"Lisedeyken yaptığımız şeyi hatırlıyor musunuz?"
"Hatırlamaz mıyım yatağın üstüne çıkıp bağıra bağıra şarkı söylemek!!"
"Ee ne olsun şarkımız?"
"Hadi yine beni sev."
Yatağın üzerine çıkıp, bilgisayardan şarkıyı açıp,zıplaya zıplaya şarkı söylemeye başladık.Deodorantları da mikrofon yaptık.Bi ara gözüm elinde telefon bizi izleyen Buğraya takıldı.
"Ne yapıyorsun sen?"
"Enişteyle görüntülü konuşuyorum siz şarkı söylerken sizi de gösterdim."
"Buğra seni öldürürüm!"
Hızla Buğra'nın elinden telefonu çekip ekrana baktım.Doruk,Yağız ve Savaş sırıtarak bize bakıyorlar.
"Harika bir performanstı kızlar o ses sizsiniz."
"Ya Yağız."
"Hele Özge .Aman Allah'ım İzmir'e gidelim de sana şan dersi aldıralım."
"Nilay sesinin güzel olduğunu farketmemiştim daha önce."
"Neyi farkettin ki şimdiye kadar." Oo bu biraz ağır oldu.
"Tamam, sakin gençler.Hadi iyi geceler."
"İyi geceler."
Telefonu kapattıktan sonra Özge ve ben Nilay'a bakmaya başladık.
"Ne bakıyorsunuz?"
"Hiçç"
"Hem Savaş'ın onlarla ne işi var?hadi kınaya geldi tamam onlar niye aralarına alıyorlar?"
"Canım onlar bacanak artık."
"Bacanak mı? Of Özge ya alaturka alaturka konuşma."
"Ne be.Sonuçta biz de Doruğun baldızıyız."
"ÖZGEE!"
"Tamam sustum be."
"Ona bakarsan Peri de senin görümcen."
"Off size de şaka yapılmıyor.Hadi yatın artık."
Bu evdeki son gecemde yine her zaman yanımda olan insanların varlığının mutluluğu ile uykuya dalıyorum.
GELSİN BAKALIM ARTIK ŞU 4 HAZİRAN!

Okuduğunuz için teşekkür ederim.Yeni bölümde Derya ve Doruğun düğünü olacak.Vote ve yorumlarınızı bekliyorum ve hepinizi çok çok öpüyorumm :) :*

İZMİR'İN KIZLARIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin