5

729 76 72
                                    

Qaisara fokus mengemaskan bilik pejabat Daren sambil menyanyi kecil. Apabila kedengaran pintu terbuka dia memusingkan badan nya menghadap pintu.

"Selamat pagi Tuan Vincent!" Sapa Qaisara riang.

Daren menilik Qaisara dari kepala hingga ke hujung kaki. Qaisara memandang Daren dengan bibir nya tak lekang mengukirkan senyuman manis.

Walaupun pakaian Qaisara hanya simple saja tapi kalau dah dipadankan dengan muka nya cantik jelita itu pakai lah pakaian apa pun tetap cantik.

"Kau buat apa dengan bulu ayam tu?"

Qaisara melihat bulu ayam yang dipegang oleh nya dan tersenyum.

"Saya bersihkan habuk dekat almari-almari Tuan ni lah, ei macam mana lah Tuan boleh duduk dengan berhabuk macam ni." Ujar nya dengan membuat muka geli.

Daren menghampiri tempat duduk nya, Qaisara melihat kan saja gelagat Encik Boss nya. Daren melihat di pergelangan tangan Qaisara tiada lagi balutan semalam dan tersenyum kecil.

"Mana kain dekat tangan kau tu?" Soal Daren dan mata nya fokus menatap laptop di hadapan nya.

Qaisara mengusap pergelangan tangan nya.

"Umi dah tanggalkan semalam, mungkin saya makan ubat itu yang cepat baik."

"Patut lah datang lambat semalam."

Qaisara menggaru kepalanya dan tersengih menunjukkan barisan gigi dihadapan nya walaupun Daren tidak memandang muka dia yang comel itu.

"Em saya sambung kemas ye Tuan?"

"Suka hati kau lah nak buat apa asalkan kau tak kacau aku."

Qaisara mencebik dan meneruskan kerja tertangguh tadi. Daren hanya mendengar saja suara Qaisara yang sedang menyanyi kecil itu dan dia tertawa perlahan.

I found myself dreaming

In silver and gold

Like a scene from a movie

That every broken heart knows

We were walking on moonlight

And you pulled me close

Split second and you disappeared

And then I was all alone

I woke up in tears

With you by my side

A breath of relief

And I realized

No, we're not promised tomorrow

So I'm gonna love you like I'm gonna lose you

I'm gonna hold you like I'm saying goodbye

Wherever we're standing

I won't take you for granted

'Cause we'll never know when, when we'll run out of time

So I'm gonna love you like I'm gonna lose you

I'm gonna love you like I'm gonna lose you

"Buk!"

Qaisara terkejut kerana dia melanggar sesuatu dan automatik mereka berdua memandang album yang berada di atas karpet itu.

Qaisara melihat muka Daren sudah merona merah seperti menahan amarah. Dahi nya juga sudah timbul-timbul ulat biru dan merah menyala, jantung Qaisara berdegup laju dia takut melihat riak wajah Boss nya sekarang.

Mrs.TENGKU DAREN VINCENT | ON HOLDWhere stories live. Discover now