15

544 71 14
                                    

Ziqry duduk termenung di dalam kereta Audi R8 nya dan tangan masih lagi melekat di stereng kereta. Fikiran nya mula menerawang jauh apabila pagi-pagi lagi sudah mendapat panggilan daripada Camelia.

Seperti biasa Ziqry akan pergi ke gym pada waktu pagi jam 8. Bunyi deringan iPhone menyentakkan Ziqry, dia terus mencapai iPhone nya dan melihat nama yang terpapar pada skrin berkerut dahi dia apabila melihat nama yang terpapar pada skrin iPhone nya.

Hello?

Ziqry you busy ke?

Eh tak ada lah aku baru je lepas gym ni kenapa Mel?

Emm I nak jumpa you sekejap can I? I nak tanya something pasal Daren

Bertambah kerutan di dahi nya apabila Camelia menyebut nama Daren.

Emmm Ziqry? Are you there?

Haa? Ah ye ye a-aku ada dekat sini emm sorry sorry kau nak jumpa aku bila ni?

Around 10 a.m? I bagi you location but please I just nak jumpa you sorang je jangan ajak siapa siapa okay?

Haa okay okay

Lamunan Ziqry terhenti apabila iPhone nya berdering dengan pantas tangan nya menyelok poket seluar dan mengeluarkan iPhone miliknya.

"Haa hello Mel kejap kejap aku dah sampai kau tunggu kejap."

Ziqry keluar daripada kereta nya dan dengan pantas dia masuk ke dalam restoran mewah yang sepertimana lokasi yang diberikan oleh Camelia.

"Okay okay kau tunggu situ sekejap lagi aku datang."

Ziqry menolak pintu mewah restoran itu dan terus masuk ke dalam.

"Selamat datang ada nak berjumpa dengan siapa siapa ke?"

"Tengku Camelia Elena?"

"Aaa I see Encik boleh pergi ke meja 40 sana ye."

"Okay thanks."

Ziqry terus berjalan meninggalkan pelayan lelaki disitu dan terus ke meja yang dikatakan oleh pelayan tadi.

Tiba saja di meja 40 Ziqry memandang badan belakang wanita yang duduk membelakangkan nya. Dari belakang dia melihat Camelia memakai pakaian yang tertutup tidak seperti sebelum sebelum ni, hari ini Camelia memakai blouse berwarna biru dan skirt pleated berwarna hitam.

Terpana Ziqry buat seketika walaupun dia baru melihat belakang Ziqry, Ziqry menghela nafas kecil untuk mengurangkan gementar nya dia berdehem kecil dan terus berjalan menghadap Camelia.

"Hi?"

Camelia mengangkat wajah nya memandang gerangan yang menyapa itu terukir senyuman kecil di bibir nya. Camelia bangun dari duduk nya.

"Hi, lama I tunggu you duduk lah."

Ziqry mengusap belakang tengkuk nya dan tersengih malu.

"Emmm sorry."

Camelia tertawa kecil dia menganggukkan kepala.

Mrs.TENGKU DAREN VINCENT | ON HOLDWhere stories live. Discover now