Sepert hari hari biasa , Daren bersiap siap, bersarapan, memakai kaca mata hitam dan terus menghidupkan enjin kereta lalu menuju ke syarikatnya.
Manakala, di syarikatnya pula Camelia sedang menunggu kedatangan Daren.
"Ish mana dia ni lambat nya!". Camelia bermonolog sendirian di dalam kereta miliknya.
Setelah sekian lama menunggu Camelia melihat kereta jenama Mustang GT500 Shelby telah sampai di tempat parking kereta, dan dia tahu itu adalah kereta Daren
Camelia melihat muka di cermin hadapan keretanya lalu terus keluar dari perut kereta. Begitu juga dengan tindakan Daren Vincent.
"Hai baru sampai?" Tanya Camelia dengan riang.
Malah Daren hanya mendiam kan diri saja dan terus pergi dari tempat tersebut.
"Ish geram betul lah dah lama aku cuba ambil hati dia tapi dia still macam tu juga!" dengus Camelia dengan menghentak-hentak kakinya di lantai.
Daren Vincent mengorak langkah dengan laju kerana malas mahu melayan Camelia Elena. Tiba di depan pintu syarikatnya Daren menolak pintu dan masuk ke dalam syarikat .
"Selamat pagi bos!" salah seorang daripada pekerjanya menegur Daren.
Daren hanya menganggukkan kepalanya sahaja lalu Daren mempercepatkan langkah untuk menuju ke bilik pejabatnya.
Tiba saja di bilik pejabat Daren melabuhkan punggung di atas kerusi kepunyaannya dan terus menghadap fail fail yang bertimbun di atas mejanya.
"Tuk! tuk! tuk!"
"Masuk"
"Haa ada apa?"
Pekerja itu masuk ke dalam bilik Daren dan menghulurkan sehelai kertas. Daren mencapai kertas tersebut.
"Esok hari orang-orang interview nak interview dekat sini dari pukul 9 pagi sampai 12 tengah hari." Terang nya.
Daren melepaskan keluhan kecil, dia menghulurkan kembali kertas itu kepada pekerja nya.
"Siapkan segala benda untuk hari esok."
"Baik boss, boss nak apa apa? Kalau ada saya boleh tolong."
"Tak ada, awak boleh keluar sekarang."
"Baik boss."
꒦꒷꒦꒷꒦꒷꒷꒦꒷꒦꒷꒦꒷꒦꒷꒦꒷꒷꒦꒷꒦꒷
Camelia menunggu Daren di meja kerjanya. Dia melihat jam tangannya.
"Dah pukul berapa dah ni kenapa dia tak keluar? Dia tak nak makan ke?"
Lalu kedengaran pintu pejabat Daren terbuka dan Daren pun keluar dari bilik pejabatnya. Camelia merapikan rambutnya yang sedikit kusut itu dan terus menuju ke Daren.
"Daren jom lunch dengan I?".
Daren hanya mendiamkan diri dan terus berjalan tanpa menghiraukan Daren. Camelia mengejar Daren dengan berlari anak.
"Daren tunggu lah kejap".
Akhirnya Camelia berjaya mengepung Daren.
"Kau nak apa lagi Camelia?". Soal nya malas.
"I cuma nak ajak you lunch dengan I je jom?" Rayu Camelia.
"Malas."
Hanya satu perkataan keluar daripada mulut Daren, hati Camelia bagai disiat siat dengan jawapan Daren. Apa yang susah sangat Daren nak terima pelawaannya? Ajak lunch je pun.
Pintu lift sudah terbuka dan Daren terus berjalan masuk ke dalan lift.
꒦꒷꒦꒷꒦꒷꒷꒦꒷꒦꒷꒦꒷꒦꒷꒦꒷꒷꒦꒷꒦꒷
YOU ARE READING
Mrs.TENGKU DAREN VINCENT | ON HOLD
Romance[S L O W U P D A T E] 𝕶𝖆𝖗𝖞𝖆 𝖐𝖊𝖙𝖎𝖌𝖆 Bacaan untuk 16+ "Kau janji dengan aku jangan tinggalkan aku." - Daren Vincent "Terima kasih sebab hadir dalam hidup saya." - Qaisara Irdina "Te Amo sweetie." - Daren Vincent (I WRITE THIS STORY JUST F...