11

608 71 15
                                    

Pada pagi itu mereka berempat bersarapan sambil berbual mesra. Terukir senyuman bahagia di bibir Daren pada pagi tersebut tangan sebelah nya tidak renggang menggenggam tangan kecil Qaisara takut betul Qaisara menghilang dari pandangan nya.

Qaisara membasuh pinggan dan cawan mereka berempat, Tengku Danial dan Tengku Derina sudah naik ke tingkat atas manakala Daren pula sedang memanaskan enjin kereta nya.

Sedang ralit Qaisara membasuh pinggan sambil bernyanyi kecil, tiba-tiba ada tangan kekar memeluk pinggang Qaisara daripada belakang. Qaisara terkejut kecil hampir saja pinggan yang di pegang oleh nya itu terlepas.

"Awak, suka sangat tau buat saya macam ni. Kalau saya ada sakit jantung macam mana?"

Daren tertawa kecil mendengar suara geram Qaisara itu lalu dia mencium bahu Qaisara dan bibir nya mencium pipi Qaisara pula.

"Sorry sweetie, lepas ni aku buat lagi okay?"

Qaisara memuncungkan mulut kan nya sedepa dia menutup pili air dan memusingkan badan menghadap Daren lalu tangan basah nya itu di lumur pada muka Daren, terkejut Daren dibuat nya.

"Padan muka! Siapa suruh terkejut kan saya macam tu."

"Dah pandai kau sekarang kan? Kau tahu tak tangan kau tu bau sabun basuh pinggan? Rosak lah muka aku nanti."

Qaisara menjeling Daren dan meleraikan tangan kekar Daren yang memeluk pinggang nya.

"Padan lah dengan muka awak, itu sebagai hukuman saya dekat awak sebab terkejut kan saya macam tu."

Daren memandang Qaisara dengan mengecilkan mata nya.

"Kau memang nak kena dengan aku ni sweetie."

Qaisara menelan air liur nya yang terasa kelat apabila mendengar suara Daren yang lain macam itu. Daren menapak langkah nya perlahan-lahan menghampiri Qaisara Qaisara pula menapak langkah nya ke belakang menjauhi daripada Daren.

"K-Kena apa? A-Awak jangan macam macam, saya jerit baru tahu." Ujar Qaisara, tergagap gagap dia mahu bersuara.

"Kau nak jerit kenapa sweetie hmm? Kita dah halal dekat mana mana je kita boleh buat kan, sekarang pun boleh betul tak?" Ujar Daren dengan menggoda.

Jantung Qaisara berdetak laju apabila melihat senyuman nakal Daren itu, berderau darah nya apabila Daren semakin mendekati diri nya. Semakin lama semakin dekat jarak Daren dengan nya, Qaisara cuba berundur sejauh yang mungkin.

Baru saja Daren hendak menarik tangan Qaisara, cepat saja kaki kecil nya melarikan diri daripada Daren. Maka bermula lah sesi kejar kejaran di ruang tamu itu dengan suara gelak tawa mereka berdua bergema di ruang tamu itu.

"Sweetie kau nak pergi mana sayang sini aku belum bagi kau denda lagi come here sayang!"

Qaisara sedaya upaya mempercepatkan langkah larian nya. Berpusing-pusing mereka di ruang tamu itu dengan gelak tawa mereka.

"Aaaaa tolongggg!!! Ada monster!!! Ada monster kejar Sara!!! Tolonggg!!!"

Daren hampir saja putus asa mahu mengejar Qaisara, walaupun Qaisara ini lihat kecil saja namun langkah nya cepat sehingga kan Daren tidak mampu mengejar nya (bukan nya tak mampu cuma Daren sengaja mahu memberi chance kepada princess nya yang comel ni *cough *cough)

"Sweetie kau nak lari mana haaa sini kau!"

Ketawa mengekek-ngekek Qaisara di buat nya apabila Daren dari tadi memanggil-manggil nama nya.

"Tolong!!! Ada monster!!! Aaaaa!!! HAHAHAHAHA!!!"

Sementara yang di atas pula terdengar jeritan anak mereka dan anak menantu nya. Telinga Tengku Derina bergerak-gerak mendengar jeritan dan ketawa dari tingkat bawah itu lalu memandang Tengku Danial yang ralit menatap iPad nya dengan series.

Mrs.TENGKU DAREN VINCENT | ON HOLDWhere stories live. Discover now