"You sampai bila kita nak macam ni I takut kalau wife you serang I you tak sayang I ke?"
Dato' Mior Emir menyarung kemeja nya di badan lalu menghampiri wanita berada di atas katil diselubungi comforter bahu wanita yang terdedah itu dipegang oleh Dato' Mior Emir seraya mengusap lembut.
"Honey, sabar sikit je lagi okay? I promise lepas ni kita akan kahwin I terlampau sayangkan you sayang I can't lose you."
"Tapi sampai bila? Wife you takkan tak pelik you kerap balik lambat sedangkan you dengan I dekat sini please Emir I dah tak sanggup nak hidup macam ni I takut kalau-"
Jari telunjuk Dato' Mior Emir dihala ke bibir lembut milik wanita tersebut.
"Shh shh please sayang. I tahu apa yang I buat you ikut je okay? You sayang I kan?"
Wanita itu menganggukkan kepala nya. Dato' Mior Emir menguntumkan senyuman lalu tangan nya naik ke pipi wanita tersebut dan mengusap lembut.
"So please tunggu sikit je lagi okay? I takkan mungkir janji I. You buat I bahagia honey but just wait a little bit okay?"
"Okay lah I tunggu but please settle kan cepat cepat hal ni okay?"
Dato' Mior menguntumkan senyuman seraya menganggukkan kepala lalu mengucup dahi wanita itu dan mengucup bibir wanita itu sekilas.
"I nak balik dulu kalau you dah sampai rumah beritahu I okay honey? Balik rumah terus jangan nak melencong ke mana-mana. Ingat, you I punya only mine."
Wanita itu tertawa kecil seraya menganggukkan kepala.
Dato' Mior Emir menyelesaikan memakai pakaian nya dan terus beredar daripada bilik hotel tersebut.
Wanita yang berada dalam bilik hotel itu hanya melihat saja pemergian Dato' Mior Emir sehinggalah pintu bilik hotel itu ditutup rapat dia melepaskan keluhan kecil dan melihat baju nya yang bersepah di atas lantai.
꒦꒷꒦꒷꒦꒷꒷꒦꒷꒦꒷꒦꒷꒦꒷꒦꒷꒷꒦꒷꒦꒷
Camelia melangkah masuk ke dalam rumah nya dengan malas. Dia menutup pintu utama rumah nya seraya melepaskan keluhan kecil dia memusingkan saja badan nya ke hadapan Tengku Damia sudah berdiri tegak memandang nya seraya berpeluk tubuh.
"Baru ingat jalan rumah? Pergi mana malam tadi?" Soal Tengku Damia.
Camelia mendengus kecil.
"Mom, kalau you nak bertengkar dengan I sorry mom I penat I nak naik atas."
Camelia berjalan melepasi Tengku Damia, Tengku Damia berdecit dan memusingkan badan nya menghadap badan belakang Camelia.
"Jantan mana pula you tidur malam tadi? Sampai tak ingat nak balik. Ke dia dah bagi you kepuasan yang melampau sampai tak ingat nak balik."
Camelia memejamkan mata nya terasa sakit hati nya apabila mendengar bait bicara Tengku Damia. Dia memusingkan badan nya menghadap Tengku Damia yang sedang melihat kuku. Tengku Damia memandang Camelia muka nya memerah menahan marah. Tengku Damia tersenyum kecil seraya berpeluk tubuh.
"Why? You nak marah I? Haih Camelia, Camelia. Memang patut Daren maki hamun kau perempuan murah macam kau ni nak dijadikan isteri? Tch! Berangan saja lah."
Menitis air mata Camelia mendengar ayat pedas dari mulut emaknya sendiri. Camelia berdecit lalu memandang Tengku Damia dengan mata nya yang berair.
"At least I tahu masih ada lagi orang yang sayang dan hargai I walaupun harga diri I dah murah. You know what mom? Start from now I takkan duduk dekat sini lagi and you can do whatever what you want to do I'm done with you."
YOU ARE READING
Mrs.TENGKU DAREN VINCENT | ON HOLD
Romance[S L O W U P D A T E] 𝕶𝖆𝖗𝖞𝖆 𝖐𝖊𝖙𝖎𝖌𝖆 Bacaan untuk 16+ "Kau janji dengan aku jangan tinggalkan aku." - Daren Vincent "Terima kasih sebab hadir dalam hidup saya." - Qaisara Irdina "Te Amo sweetie." - Daren Vincent (I WRITE THIS STORY JUST F...