3: I Finally Met You But...

134 32 21
                                    

11:40 AMKelas 5 Teknologi-3

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

11:40 AM
Kelas 5 Teknologi-3

      Hanya tinggal beberapa minit saja lagi sebelum waktu rehat bermula. Waktu itu kelas Lukisan Kejuruteraan, kegemaran Haechan. Tetapi ketika itu, fikirannya tidak begitu fokus pada kelas. Haechan menongkat dagunya memandang langit luar tingkap.

      Loceng berbunyi, tersentak Haechan dibuatnya. Dia seperti baru bangun dari tidur yang panjang. Matanya melihat sekeliling, melihat Jisung dan Sungchan sedang borak tentang PUBG. Haechan cepat-cepat menghampiri mereka dengan menarik kerusinya.

      "Weh, korang! Macam mana korang kenal Song Rian tu?" Tanya Haechan.

      Sungchan dan Jisung memandang Haechan pelik. Melihat wajah Haechan yang teringin sangat nak tahu itu membuat Sungchan dan Jisung ketawa. Jisung mengatur ayat.

      "Itu sepatutnya soalan kita orang. Macam mana kau boleh tak kenal Song Rian? Dia kan student top kat tower sebelah. Itu lah kau, ponteng perhimpunan lagi. Dia selalu naik pentas lah." Ujar Jisung.

      Tch! Haechan mendengus kecil. Tak guna, kita pulak digelakkannya. "Serius lah, korang sure ke dia bukan budak baru ke apa. Sebab aku betul-betul tak pernah nampak dia!" Haechan sedikit tidak puas hati.

       "Betul lah,... tak sekarang ni, kau dah kenapa? Aku first time nampak kau terdiam depan perempuan. Selalunya, perempuan pun kau lawan." Ujar Sungchan sebelum beralih pada skrin telefon bimbitnya, begitu juga Jisung.

       "Sebenarnya, dia lah first love yang aku bagitahu semalam."

       BUKK!

       Telefon bimbit Sungchan dan Jisung jatuh dari tangan mereka. Masing-masing ternganga mendengar kata-kata itu dari bibir Haechan. Tak gembira, tak sedih.

       "Hae... haechan. Kau okay tak ni? Kau demam ke? Tapi rambut kau coklat, normal je." Kata Jisung sambil meraba leher dan dahi sahabatnya itu. "Ee, rimas rimas!" Haechan menolak-nolak tangan Jisung.

       "Kalau kau nak mengurat Rian tu, baik tak payah. Lupakan je lah."

      "Hah? Kenapa pula?" Haechan hairan.

      "Pertama, Rian tu power Taekwondo, kau dekat dengan dia, terpelanting kau dibuatnya. Kedua,Dia dah ada boyfriend lah. Tu! Si Jeno kelas sebelah." Jawab Sungchan.

       GUNGG!

       Bagai ada petir menyambar dalam hati Haechan. Betapa kecewanya dia mendengar jawapan yang keluar dari bibir Sungchan itu. Alangkah dia berharap bukan itu jawapannya.

       "J... Jeno budak robotik tu?"

      "Yes. Jaguh Robotik sekolah kita tu."

(y゚ 益゚;)y

𝐂𝐨𝐥𝒐𝒖𝒓𝒔.Where stories live. Discover now