Od zawsze było wiadomo, jak ważną wartością jest przyjaźń. Nikt nie jest w stanie temu od wieków odmówić. Jakby nie patrzeć relacje tak niewinne, jak ona potrafiły wpływać na historie upadku czy powstania całych państw. Z jednej strony to bardzo piękne, ale z drugiej równie niebezpieczne. Jest tak tym bardziej w momencie, gdy pomiędzy dwoma osobami pojawi się jakaś nieścisłość.
Ile razy w książkach pojawiał się motyw nieszczęśliwej miłości? Pewnie tak dużo, że nie jesteśmy w stanie tego policzyć. Niemniej jednak dlaczego jedynie ona jest uznawana za godną opisania? Czy przyjaźń nie jest wystarczająco dobra? Może nie dostarcza tak samo dramatycznych uczuć i wydarzeń równie ciekawych do opisania?
Nic bardziej mylnego. Te dwie relacje wcale nie są aż tak daleko od siebie. Można by nawet rzec, że stoją bardzo blisko. Nie ma miłości bez przyjaźni, a przynajmniej w momencie, gdy związek ma być trwały. W innych przypadkach ciężko stwierdzić czy cokolwiek jest potrzebne. Być może wtedy nie należy się przejmować niczym.
Niemniej jednak można również pokusić się o inne stwierdzenie. Przyjaźń jest swojego rodzaju miłością. Nie ma ona romantycznego charakteru, ale to wcale nie oznacza wykluczenia czegokolwiek z tych przemyśleń. Wciąż każde słowo ma jakiś sens. Jest tak tym bardziej w momencie, gdy przełoży się to na przykłady.
Nieistotne, na co się nie spojrzy, między przyjaciółmi też jest swego rodzaju skomplikowane uczucie. Nie jest ono aż tak niezrozumiałe, ale dlaczego? Czym tak wielka różnica w klasyfikowaniu uczuć jest spowodowana? Przecież człowiek powinien być w stanie rozumieć, co się z nim dzieje, a jednak natura ludzka wciąż na to nie pozwalała.
Jeśli w ogóle da się znaleźć jakiekolwiek źródło tego stanu rzeczy, pewnie należałoby go szukać w dzieciństwie. Jakby nie patrzeć większość zachowań wywodzi się właśnie z tego okresu życia. Jako dziecko łatwo wchłonąć wszystkie przedstawione przez starszych koncepcje, które później będziemy wykorzystywać w życiu.
Przyjaźni doświadczamy na bardzo wczesnym etapie. Do dojrzałej miłości należy dorosnąć. Wszyscy w końcu ciągle mówią o ogromnej wadze tego uczucia, którą wbrew pozorom nie tak łatwo zobaczyć. Nie pomaga obraz przedstawiany w mediach, gdzie wydaje się ono być pełne sielanki, a nie jakichkolwiek problemów.
Co innego jest w drugim przypadku. Pierwszych przyjaciół człowiek nabywa bardzo wcześnie. Być może dzieje się to jeszcze przed pierwszym dniem szkoły. W budowaniu tej relacji każdy ma doświadczenie. Przynajmniej znikome. Wiadomo z czym ono się wiąże i czego należałoby się spodziewać. Na pewno można tak stwierdzić w momencie, kiedy nikt nie zakłamuje tego obrazu.
Każdy wie, że przyjaciele przede wszystkim będą się wspierać nieistotne co takiego się pomiędzy nimi stanie. Jest też o wiele większa szansa, że będą bardziej opanowani i uda im się odnaleźć sedno problemu, a zaraz po nim rozwiązanie. Na pewno było to chociaż minimalnie prostsze.
Mimo wszystkich tych różnic, podobieństwa zdają się być jeszcze bardziej uderzające. Ile razy słyszy się o przyjaźni pomylonej z miłością? Jest to jak najbardziej możliwe. Można nawet stwierdzić, że nie takie trudne do osiągnięcia. Wystarczy źle zinterpretować kilka znaków, a każdy ruch drugiej osoby nabierze zupełnie innego znaczenia, które jeszcze bardziej wprowadzi w zakłopotanie obie strony.
No właśnie, jednym z wielu wspólnych punktów była kruchość relacji. Tak naprawdę różniła się jedynie granica, którą w tym celu należało przekroczyć. Niemniej jednak wciąż była ona różna dla każdego człowieka. Nie dało się jej uśrednić, ale było wiadomo, że gdzieś się znajdowała i trzeba było ją wyczuć. Nie było innego wyjścia. Inaczej nie dało się tego dowiedzieć.
CZYTASZ
Ghosting || Yeonbin
FanfictionJak wiele trzeba, by zniszczyć relację między dwoma osobami? Czy jest to proste, czy wcale nie tak bardzo? Jak wiele może zmienić jedno pytanie? Soobin i Yeonjun są przyjaciółmi. Wydawać by się mogło nierozerwalnymi. Czy rzeczywiście tak będzie? TW:...