Kapitel 15: planen

3.3K 104 5
                                    

Cassandras P.O.V

Jag kollar efter honom där han går samma väg som Katy tidigare gått. Denna känslan som jag har, känslan att han ljuger, stör mig något enormt. Jag har en känsla av att han och Katy har något på gång.
Jag ser i ögonvrån hur Edvin lägger sin arm runt mig axel och jag skymtar ett litet leende. En idé dyker upp mitt huvud, en av de bästa idéerna någonsin. Jag ler upp mot Edvin som står bredvid mig och han ser osäker ut.
"Vet du vad jag tycker?" Frågar jag honom. Jag kan se en gnutta hopp komma in i hans ögon och det gör mig glad men jag vet att det hoppet kommer försvinna när jag berättar om min plan.
"Nej, vadå?" Frågar han nyfiket.
"Att du, jag och Markus ska träffas i helgen" svarar jag med ett stort leende. Och som jag trott försvann glimten i hans öga. Han såg nu mer besviken ut än glad.
"Döda mig" väser han och börjar gå sig därifrån.
Jag följer hans snabba steg så gott som möjligt.
"Snälla, snälla, snälla" ber jag. Han suckar och ger mig en lätt nick.
"Ja! Jag älskar dig" skriker jag och ger honom en kram.
"Mm" mumlar han tillräckligt högt för att jag ska höra. Jag hoppar därifrån full av glädje och full med hopp.
Jag skuttar och snurrar och hoppar rakt in i... Markus?
"Hey vad gör du här? Har inte du lektion?" Frågar jag honom. Han kliar sig i nacken och kollar sig omkring, så som han brukar göra när han är nervös.
"Jo men... Asså jag ska bara hämta en sak" svarar han.
"Aha, jag måste ändå fråga dig en sak" säger jag och gungar från sida till sida.
"Jasså? Vad är det då?" Frågar han och jag tar tag i hans händer.
"Ska du göra något speciellt i helgen" frågar jag och han kollar intresserat på mig.
"Nej" svarar han snabbt.
"Åh vad bra" ropar jag och omfamnar honom.
"Vad hade du tänkt dig?"
"Du, jag och Edvin ska träffas på lördag klockan åtta hemma hos mig" svarar jag och släpper taget om honom för att se hans reaktion. Precis som Edvin så ser han besviken ut.
"Åh" han kliar sig nacken. "Nu när jag tänker efter så har jag en sak att göra i helgen"
"Markus! Snälla" ber jag och kollar in hans ögon. Det får honom att genast dra sig ifrån mig.
"Nej, asså jag kan inte" säger han och börjar gå därifrån.
Jag fattar inte vad de här två har emot varandra.
Jag går snabbt mot honom och drar tillbaka honom. Mina läppar pressas hårt mot hans. Kyssen är intensiv och hans händer rör sig över hela min kropp. Han börjar kyssa min hals och jag stönar högt.
Om jag inte stoppar det här kommer det leda till något helt annat än vad som var meningen. Jag tar ett steg tillbaka och ser upp på Markus. Han ser nöjd ut.
"Så, kommer du?" Flämtar jag.
Han nickar försiktigt.
Jag kramar honom och säger "jag älskar dig"
Han svarar "älskar dig med" och pussar min panna.

Dunk, dunk, dunk.
Jag ger Edvin en irriterad blick men han ignorerar den totalt och fortsätter att kasta upp bollen i taket.
Dunk, dunk, dunk, dunk...
"Kan du sluta med den där jävla bollen!" Skriker jag till honom.
"Wow, ta det lugnt!" Säger han och sätter sig upp i sängen och ser oroligt på mig. "Är det.. Typ.. Din vecka eller..?" Frågar han.
Jag är lite arg och då tror han att jag pmsar? Asså killar..
"Seriöst?!" Frågar jag och kollar ännu mer irriterat på honom.
"Nehe okej sorry.. Vad är problemet då?" Frågar han och börjar gå emot mig.
"Problemet är att jag inte har en jävla aning om vad vi ska äta på lördag eller vad vi ska se på för film och jag vill att det ska vara perfekt och att ni ska komma varandra närmare och faktiskt gilla varandra. Och den där jävla bollen håller på att ta kål på mig!" Mumlar jag högt. Edvin ger mig ett litet leende och tar tag i mina händer. Hans händer är varma och han utstrålar en massa glädje.
"Vad du en gör så kommer det bli bra!" Försäkrade han mig om. "Och jag ska försöka vara snäll mot honom" påstår han sedan.
"Tack" säger jag lågt och ger honom en kram. När han sakta släpper taget om mig stannar han huvudet precis framför mitt. Jag känner hans andedräkt smyga sig in i min mun. Saktar lutar jag mig framåt, men precis när läpparna ska nudda varandra drar han sig ifrån. Att detta någonsin skulle hända med Edvin förvånar mig något enormt. Han har alltid varit som en bror för mig och vad jag vet ska han fortsätta vara det och inget annat!
"Ehm.. Jag måste nog gå.." Säger jag hastigt när jag skärpt till mig igen.
Du har en pojkvän! Markus! Du älskar honom! Han älskar dig!
"Ah.. Jag måste ändå..eh.. Ja du vet läxor" säger han skakigt. Jag nickar bara till svars och skyndar mig ut ur hans hus.
Ut till den friska luften och ut från den heta luften på Edvins rum.
__________________________________________________________________________
Okej så detta kapitlet var inte jätteintressant men det liksom satte nästa kapitel. I nästa kapitel kommer det handla om deras "träff" och jag kan säga att det kommer hända en del där ;)
Jag vill även tacka till mer än 2k läsare! Jag är så himla glad att ni gillar denna boken, jag trodde aldrig att jag skulle få så många som faktiskt gillade den!
Ni är helt underbara❤️

Big girls don't cry-Bok 1Where stories live. Discover now