Minho melihat Seungmin berdiri di hadapan nya itu.Minho meneliti Seungmin dari hujung rambut sampai hujung kaki.
Seungmin : Haa, apa pandang orang atas bawah? Tahulah aku handsome dan comel
Mint : Hemm..boleh lah..kau jangan nak perasan 😂Back to story..
"Nama Kim Seungmin.Umur 24 tahun.Pernah ada pengalaman jadi graphic design sebelum ni?" Soal Minho sambil melihat resume Seungmin."Ya..sebelum ni saya pernah ada pengalaman jadi graphic design di sebuah syarikat." Jawab Seungmin."Hemm..harini awak boleh masuk kerja terus? Sebab memang saya perlukan graphic design untuk projek pembangunan di China." Minho menyoal Seungmin dan melihat tepat anak mata Seungmin."Boleh tuan." Seungmin balas dengan tunduk di hadapan Minho."Okay, kalau macam tu awak boleh mula kerja harini.Jihyo akan hantar awak di bilik kerja awak.Saya harap kita dapat bekerjasama dengan baik." Minho menghulurkan tangan nya untuk berjabat dengan Seungmin.Seungmin membalas jabatan tangan dari Minho dan senyum.
Dan bermula lah hari baru bagi Seungmin bekerja di syarikat LeeKnow Holdings.Seungmin sedang tekun melihat graphic yang perlu dia ubah suai untuk proposal nya tanpa disedari ditenung diam-diam oleh Minho.Minho hanya tersengih sinis melihat Seungmin.'Cute, sweet, naif dan bakal jadi mangsa aku.Aku perlu tunggu untuk dia masuk perangkap aku.' Kata Minho dalam hati sambil menatap wajah comel Seungmin.
Seusai waktu kerja tamat, Seungmin bergegas mahu menuju ke hospital.
Seungmin hanya tersenyum kecil melihat Hyunjin yang sedang makan.
"Hyung makan apa?" Soal Seungmin sambil memegang bahu Hyunjin."Hemm..Minnie datang.Hyung tak suka makanan hospital..hyung nak makan masakkan Minnie." Hyunjin muncung sambil melihat Seungmin."Ngada-ngada lah hyung ni..makan makanan hospital lah bagus." Seungmin mencuit hidung Hyunjin.Hyunjin hanya sengih.
Beberapa saat berdiam, Seungmin membuka kata."Hyung, Minnie ada nak bagitahu hyunh.Minnie dah kerja balik jadi sebagai graphic design di syarikat LeeKnow Holdings.Syarikat tu syarikat antara terkaya dan termaju di Korea.Minnie taknak dengar yang Minnie bebankan hyung." Seungmin memberitahu pada Hyunjin dengan tenang."Baiklah kalau macam tu..hyung boleh terima yang Minnie kerja sebagai graphic design lagi.Tapi hyung taknak Minnie sanggup buat perkara yang Minnie tak rela demi hyung.Kalau hyung dah takde dalam dunia ni pun, hyung nak Minnie boleh jaga diri dengan baik." Hyunjin memeluk Seungmin dengan erat.Seungmin membalas pelukan Hyunjin dengan linangan air mata.
--------
Sudah masuk lima hari Seungmin bekerja di syarikat LeeKnow Holdings.Minho juga nampak berpuas hati dengan hasil kerja Seungmin.Seungmin yang sedang teliti mendengar Minho memberi taklimat di ruang meeting diganggu sebuah mesej dari bank dan mesej itu tertera yang pinjaman bank dia ditolak oleh pihak bank.Seungmin jadi hilang semangat dan rasa cemas.Minho melihat Seungmin kurang fokus dan pinta Seungmin membuat pembentangan hasil graphic design nya.
"Seungmin.Seungmin.Kim Seungmin!" Minho berkata kuat di segenap ruangan meeting itu."Ya tt..tuan." Seungmin cemas dan segera bangun."Saya minta awak buat pembentangan hasil kerja awak." Arah Minho.Seungmin bangun dan mengikut arahan dari Minho.Hasil pembentangan dari Seungmin berjalan dengan lancar.Dan meeting pun bersurai
"Kim Seungmin, saya nak awak datang ke dalam ruang kerja saya." Pinta Minho pada Seungmin lalu keluar dari ruang meeting.Seungmin hanya angguk dan menuju ke bilik kerja Minho.Pintu diketuk oleh Seungmin dan Minho mengarah masuk.
"Awak ada masalah ke?" Soal Minho sambil menatap mata Seungmin."Aaa..maaf tuan saya tak fokus.Masalah peribadi je." Balas Seungmin sambil tunduk memohon maaf."Okay takpe.Next time, saya taknak pekerja saya ada masalah bawak masuk dalam office.And then, satu lagi lusa saya nak awak ikut saya pergi outstation di China.Termasuk dalam projek awak juga dan awak harus ikut saya.Awak dah boleh keluar." Kata Minho.Seungmin hanya mengeluh pelan dan keluar dari ruang kerja Minho.
--------
"Minnie hati-hati dekat tempat orang.Minnie jaga diri baik-baik ya dekat sana." Pesan Hyunjin sambil mengusap kepala Seungmin."Ya hyung..Minnie tak lama pun dekat sana.Lima hari je.Hyung jangan risau ya..hyung pun jaga diri juga dekat sini.Jangan lupa makan ubat dan yang penting kena makan! Okay." Seungmin mencium dahi Hyunjin dengan lembut.Hyunjin hanya angguk dan senyum segaris.
Bersambung.
Heyyo! Jangan lupa vote tau! Tunggu next chapter ya. Ehehehe
Mint check out! 😉🙃
YOU ARE READING
One Night | 2Min
RandomCOMPLETED Satu malam yang mempertemukan takdir kita bersama.. KSM & LMH "Kalau awak perlukan duit..just one night for me and marry with me." "Apa? Saya taknak bermalam untuk satu malam dengan tuan Minho apatah lagi berkahwin dengan tuan." Satu malam...