𝑪𝒉𝒂𝒑𝒕𝒆𝒓 𝟏𝟖

291 13 3
                                    

Kini Seungmin sudah menerima Minho sebagai pasangan hidupnya dan mencintai Minho sepenuh hati begitu juga dengan Minho.Omma dan appa Minho juga menerima Seungmin dengan hati yang terbuka.Seungmin dan Minho juga sudah maklum pada Hyunjin tentang hubungan mereka berdua.Hyunjin sangat gembira apabila mendapat tahu Seungmin dan Minho bersama.Tetapi Seungmin tidak mahu para pekerja di Leeknow holding mengetahui tentang hubungan dia dan Minho.Minho memahami dan hormat keputusan Seungmin.

Leeknow holding.
Bilik kerja Minho.

Seungmin sedang memberikan hasil graphic design nya pada Minho.Minho angguk tampak puas dengan hasil kerja Seungmin."Okay tak hasil graphic design saya?" Soal Seungmin sambil tersenyum comel."Saya dah tak tahan." Minho bangun menghampiri Seungmin lalu menarik belakang pinggang Seungmin."Yahh..Minho..kita kat tempat kerja lah.." Seungmin memukul lembut dada Minho."Kenapa awak sangat comel Kim Seungmin?" Minho merapatkan wajahnya pada wajah Seungmin.Baru sahaja bibir mereka mahu bertemu, tiba-tiba ada seseorang mengetuk pintu bilik kerja Minho.Seungmin cepat-cepat mahu keluar dari bilik kerja Minho.Minho mengarah orang yang mengetuk pintu bilik kerjanya masuk.Seungmin terlihat Jihyo masuk bersama seorang lelaki yang wajahnya mengingatkan dia pada tupai..? Seungmin hanya pergi meninggalkan mereka bertiga.

"Tuan Minho.Saya ada mahu beritahu pada tuan." Kata Jihyo."Beritahu apa Jihyo?" Soal Minho tidak melihat ke arah Jihyo fokus menatap proposal yang diberikan oleh para pekerjanya."Tuan ingat kan dua tahun yang lalu saya pernah cakap yang saya mungkin tak dapat bekerja lama dengan tuan sebab omma saya sakit di kampung.Saya perlu jaga omma saya.Sekarang adalah waktu saya mahu berhenti kerja sebagai setiausaha tuan dan saya sudah jumpa pengganti untuk tuan.Inilah dia, Han Jisung." Jihyo memperkenalkan Jisung pada Minho."Han Jisung? Nama tu.." Minho terkejut mendengar nama Jisung."Annyeonghaseyo saya Han Jisung akan berkhidmat untuk tuan Minho." Jisung tunduk terhadap Minho."Andwae.Jihyo awak tak boleh berhenti." Tegah Minho."Tapi saya perlu jaga omma saya di kampung.Maafkan saya tuan.Harini adalah hari terakhir saya kerja sebagai setiausaha tuan.Tapi tuan jangan risau, Jisung akan jadi setiausaha yang terbaik untuk tuan." Kata Jihyo.Jisung hanya senyum pada Minho.

-------

Minho menunggu Jisung keluar dari tandas.Setelah Jisung keluar dari tandas, Minho menolak Jisung dengan kuat ke dinding."Apa yang kau nak? Kau nak duit lagi dari aku? Apa lagi rancangan kau Han Jisung?" Soal Minho sambil mencengkam kolar baju Jisung."Wo, wo, wo..Minho..bawak bertenang..I don't need your money anymore..I just want you come back to me..I still love you Minho..I know you still love me..right?" Ucap Jisung."Kau jangan ganggu hidup aku lagi..aku tak perlukan cinta kau..hati aku sudah jadi milik orang lain..lebih baik kau tak perlu jadi setiausaha aku..aku tak perlukan kau." Minho terus pergi meninggalkan Jisung."Lee Minho..aku tahu kau masih cintakan aku..dalam hati kau hanya ada aku..aku pastikan kau jadi milik aku semula.." Bicara Jisung sendiri.

"Minho!" Jeritan Seungmin menghentikan lamunan Minho."Ohh..ya Seungmin..maafkan saya..awak cakap apa tadi?" Minho memegang lengan Seungmin."Dah banyak kali saya panggil awak..hemm, takpelah." Seungmin mula merajuk."Seungminnie..I love you." Minho memeluk Seungmin dari belakang dan berbisik pelan ke telinga Seungmin."Yahh.." Pipi Seungmin sudah kelihatan tomato ceri.Minho hanya senyum lalu mengambil gelas untuk dia minum."Hemm..Minho..tadi kan dekat office saya ada dengar Jihyo setiausaha awak last kerja harini and then lelaki yang bernama Han Jisung yang akan menggantikan posisi tu.Betul ke?" Soal Seungmin.Minho yang sedang mahu minum air dari gelas terkaku seketika mendengar soalan Seungmin.Seungmin melihat Minho hanya diam."Minho?" Seungmin menepuk bahu Minho.Minho terkejut dan gelas di tangannya terlepas jatuh ke lantai."Omo, Minho!" Seungmin mahu mengutip serpihan kaca di lantai, tetapi Minho menahan lengan Seungmin."Gwenchana..biar saya bersihkan.Nanti tangan awak luka." Kata Minho.Seungmin hanya angguk.

One Night | 2MinWhere stories live. Discover now