Seungmin mengundurkan badannya ke belakang kerana terkejut mendengar syarat permintaan dari Minho.
"Tak..saya tak boleh Terima syarat tuan." Seungmin mahu pergi, tetapi Minho menahan lengan Seungmin dengan kuat."Kalau awak perlukan duit..just one night for me and marry with me." Kata Minho sambil memegang lengan Seungmin."Apa? Saya taknak bermalam satu malam dengan tuan Minho apatah berkahwin dengan tuan.Saya pergi dulu." Seungmin cuba melepaskan pegangan tangan Minho di lengannya, tetapi Minho menolak Seungmin ke dinding dan merapati wajahnya."Saya bagi peluang sekali lagi pada awak Kim Seungmin.Saya akan bagi 1 juta dan awak tak payah bagi balik kalau awak setuju dengan syarat saya." Minho memegang bawah dagu Seungmin."Tuan ingat badan saya untuk dijual dan dibeli ke sampai 1 juta?! Kalau tuan taknak bagi saya pinjaman duit tu, tak usah sampai bagi syarat yang tak masuk akal macam ni!" Seungmin berkata kasar dan menolak kedua bahu Minho lalu pergi menuju masuk ke dalam biliknya.
Air mata Seungmin berlinangan deras memikirkan syarat dari Minho."Hyung..apa yang patut Minnie buat..?" Fikir Seungmin sambil duduk di atas katilnya.
Minho tetap menunggu Seungmin di depan bilik Seungmin.Minho mengeluh dan mahu mengetuk pintu bilik Seungmin, tetapi wajah Seungmin sudah muncul di hadapannya."Okay.Saya terima syarat tuan.Tapi saya pun ada syarat juga.Kita hanya bersama untuk SATU MALAM sahaja lepastu tuan lepaskan saya." Kata Seungmin menekankan perkataan SATU MALAM itu pada Minho."Hemm..baiklah." Minho angguk dan terselit senyuman sinis nya.
Satu malam yang berubah segalanya.Seungmin harus bermalam satu malam dan berkahwin dengan Minho kerana ingin mendapatkan duit untuk kos pembedahan dan rawatan Hyunjin.
Keesokkan pagi.
Seungmin terbangun dahulu dan melihat Minho dan dirinya di dalam satu selimut tanpa pakaian di atas katil Minho.Seungmin hanya mampu mengalirkan air matanya sedikit dan cepat mengambil pakaian nya lalu menyarungkan ke tubuhnya.Seungmin perlahan bangun dari katil itu dan tidak mahu mengejutkan Minho yang lagi sedang tidur di sebelahnya.Seungmin cepat keluar dari bilik Minho dan masuk ke dalam biliknya.Seungmin mengeluh pelan."Okay Seungmin..lupakan apa yang telah terjadi dan dia akan lepaskan kau." Bicara Seungmin menenangkan dirinya.
Minho bangun dan menyentuh di sebelahnya.'Kosong.' Desis hati Minho.Minho cepat-cepat bangun dan pergi ke bilik Seungmin."Seungmin, Seungmin, Seungmin.Buka pintu ni." Minho mengetuk pintu bilik Seungmin berkali-kali tetapi Seungmin tidak buka pintu untuknya.Minho mula mahu naik berang.Minho lantas pergi ke kaunter hotel dan meminta kad pendua bilik Seungmin.Setelah itu, Minho membuka pintu bilik Seungmin.Tetapi Seungmin tiada.Minho menghela nafas lega apabila melihat barang Seungmin masih ada.'Aku takkan lepaskan kau Kim Seungmin.' Bisik hati Minho.
Minho mencari Seungmin di merata tempat dan terlihat Seungmin yang sedang berada di pasar awam membeli makanan.Minho lantas menghampiri Seungmin dan menarik tangan Seungmin dengan kasar.Makanan yang dibeli oleh Seungmin jatuh akibat Minho menarik tangannya dengan kasar."Apa ni tuan? Lepaskan saya." Seungmin cuba mahu meleraikan tangannya dari tangan Minho."Diam.Jangan sampai aku panggil orang-orang aku untuk heret kau.Lebih baik kau duduk diam-diam." Ugut Minho.Seungmin hanya diam dan mengikut langkah Minho.Minho membawa Seungmin makan di hotel.Seusai makan, mereka berdua berjalan mahu menuju ke bilik.Minho memegang erat tangan Seungmin.Seungmin berasa rimas dan melepaskan tangannya dari tangan Minho."Lepaskan saya! Tuan ingat syarat saya semalam kan? Tuan janji nak lepaskan saya.Tuan kena tunaikan." Kata Seungmin dengan nada marah pada Minho."Hemm..apa dia? Janji? Aku tak janji pun pasal tu.Aku takkan lepaskan kau." Minho menarik paksa tangan Seungmin menuju ke biliknya."Lepaskan saya.Lepaslah!" Ronta Seungmin sambil cuba melepaskan tangannya dari genggaman Minho.Tiba-tiba telefon milik Seungmin berbunyi dan Seungmin mahu menjawab panggilan itu.Seungmin melihat skrin di telefon nya tertera nama 'My beloved brother'.Baru sahaja Seungmin mahu menjawab, Minho merampas telefon Seungmin dan mematikannya.
-------
Hyunjin pelik kerana Seungmin tidak menjawab telefon nya.Hyunjin berasa tidak sedap hati memikirkan Seungmin."Minnie..Minnie okay ke dekat sana..? Hyung risau..call hyung balik ya." Hyunjin menghantar pesanan suara pada Seungmin.Hyunjin risau dengan keadaan adiknya yang jauh darinya.
--------
"Tuan..tolong lah lepaskan saya..abang saya sakit..tolong lah.." Rayu Seungmin pasrah pada Minho."Kau jangan nak buat alasan abang sakit lah..aku tahu, orang macam kau ni nak duit aku je kan? Macam aku tak tahu taktik kau.Sekarang, aku akan bagi pelajaran dekat kau." Minho mengenggam tangan Seungmin menjadi satu dan masuk ke dalam biliknya.Minho menolak Seungmin dengan kasar di atas katil.Seungmin hanya menangis dan merayu pada Minho."Diam!" Minho menampar pipi Seungmin lalu mencium bibir Seungmin dengan paksa.Seungmin memukul-mukul bahu Minho.Minho mengambil tali dan mengikat tangan Seungmin di sisi katil.'Hyunjin hyung..maafkan Minnie..' Kedua mata Seungmin tertutup rapat kerana lelah.Minho hanya tersenyum puas melihat keadaan Seungmin.
Bersambung.
Heyyo! Thanks for reading..kalau boleh, vote dan comment juga ya! Hehe
Stay tuned for the next chapter
Mint check out!
YOU ARE READING
One Night | 2Min
De TodoCOMPLETED Satu malam yang mempertemukan takdir kita bersama.. KSM & LMH "Kalau awak perlukan duit..just one night for me and marry with me." "Apa? Saya taknak bermalam untuk satu malam dengan tuan Minho apatah lagi berkahwin dengan tuan." Satu malam...