Jisung sudah terjaga dari tidur lenanya.Dia melihat dirinya di sebuah bilik yang terasa asing buatnya.Jisung teringat yang malam tadi dirinya mabuk dan dipukul oleh seorang lelaki.Dia memicit kepalanya yang terasa berdenyut akibat alkohol yang berlebihan dan dia mengusap bibirnya yang luka.Tiba-tiba muncul Hyunjin di muka pintu.
"Awak dah bangun? Gwenchana? Saya ada sediakan pakaian buat awak di tempat penyangkut dalam bilik air.Awak mandilah dulu ya.Saya ada buatkan sup untuk awak.Lepas mandi, awak keluar makan ya." Kata Hyunjin pada Jisung.Jisung yang hanya terpinga-pinga lalu mengangguk.Setelah membersihkan diri, Jisung keluar dari bilik dan menuju ke arah meja makan.Hyunjin hanya senyum melihat Jisung dan mempersilakan Jisung duduk.
"Terima kasih dan maaf saya sudah menyusahkan awak.." Ucap Jisung pada Hyunjin."Sama-sama..tidak.Awak tidak menyusahkan saya.Lagipun saya lihat awak sedang mabuk dan dipukul teruk oleh seseorang.Saya takkan biarkan awak begitu.Satu lagi saya pun duduk sorang di rumah ni..jadi, awak jangan risau ya..awak makan lah." Pelawa Hyunjin.Jisung hanya senyum segaris dan mula menyuapkan sesudu sup buatan Hyunjin ke dalam mulutnya."Hemm..By the way, nama awak apa?" Soal Jisung sambil melihat wajah Hyunjin."Awak boleh panggil saya Hyunjin. Awak pula?" Soal Hyunjin pula pada Jisung."Han.Awak boleh panggil saya Han." Balas Jisung."Han? Nama tu pendek sangat..saya nak panggil awak Hannie boleh?" Pinta Hyunjin.
"Arrasseo..awak boleh panggil saya Hannie."
"Okay Hannie."Jisung hanya tersenyum manis apabila mendengar ada orang yang memanggil nama depannya dengan sebutan manja.Hannie dalam erti kata lain Honey adalah sayang.
Hyunjin memandang lama wajah tampan Jisung seolah-olah dia sudah jatuh cinta dengan lelaki itu.Yes! Hyunjin sudah mula jatuh cinta dengan Jisung kerana ciuman pertamanya.Jisung yang perasan Hyunjin memandang nya, lantas melihat ke arah mata Hyunjin."Hyunjin.." Tiba-tiba sahaja Jisung bangun menghampiri Hyunjin."Hannie..? Apa yang awak nak buat?" Hyunjin gementar menegup liur nya.Hyunjin melihat bibir manis Jisung.Secara mengejut Jisung mencium bibir Hyunjin.Hyunjin terus membalas ciuman Jisung itu lalu bangun dan memeluk erat belakang pinggang Jisung.Semakin dalam ciuman mereka, tiba-tiba Jisung berhenti dan menolak Hyunjin jauh darinya.Hyunjin terkejut dengan tingkah Jisung.
Wae Hannie?" Soal Hyunjin."Maafkan saya.Mungkin sebab alkohol yang terlalu berlebihan dan membuatkan diri saya tak terkawal.Mood saya sedang tidak baik.Maafkan saya Hyunjin." Balas Jisung."Bwo? Apa maksud awak Han? Saya tak faham." Hyunjin cuba menghampiri Jisung, tetapi Jisung menghalangnya."Jangan dekat dengan saya.Ini adalah satu kesilapan bagi saya.Hati saya masih lagi pada orang lain.Anggap semua ni tak pernah berlaku." Jisung baru sahaja mahu pergi, tiba-tiba Hyunjin meluah kepadanya.
"Tapi saya sudah jatuh cinta pada awak Han." Luah Hyunjin."Anggap saya tak dengar apa yang awak kata Hyunjin.Semoga kita tak berjumpa lagi dan anggap juga yang awak tak pernah jumpa saya." Jisung pergi meninggalkan Hyunjin begitu sahaja dari rumah lelaki itu.Hati Hyunjin agak kecewa ditinggalkan begitu sahaja oleh Jisung setelah ciuman panas mereka.Walaupun hatinya disakiti, dia tetap mencintai Jisung.
-------
Beberapa hari kemudian, Hyunjin masih belum boleh lupakan Jisung.Sedang dia memikirkan Jisung, tiba-tiba terdengar bunyi kunci pintu rumahnya dibuka."Minnie?" Hyunjin melihat adiknya senyum Manis kepadanya."Hyung! I miss you!" Seungmin berlari memeluk Hyunjin."I miss you too my baby!" Hyunjin membalas pelukan Seungmin dengan erat dan tersenyum riang apabila bertemu dengan adik kesayangannya."Minho tak datang ikut Minnie sekali ke?" Soal Hyunjin sambil duduk di atas sofa melihat Seungmin."Tak..sejak belakangan ni Minho banyak kerja yang dia perlu buat..lagipun dia boss..Minnie ada kata yang Minnie nak pergi rumah hyung dan dia ada buat daging bulgogi dan kimchi untuk hyung.Hyung kena rasa masakan Minho yang sangat sedap!" Balas Seungmin senyum sambil meletakkan dua tupperware yang dibawanya di atas meja makan.Hyunjin hanya angguk dan senyum.Dia sangat gembira apabila melihat adiknya kelihatan sangat gembira mencintai seseorang.Mereka berdua hanya berbual kosong sehingga Seungmin Pinta untuk berehat sebentar di biliknya.Hyunjin hanya mengangguk.
Seketika kemudian, Seungmin baring di atas katilnya tiba-tiba terbau alkohol yang sangat kuat.Hyunjin yang baru teringat sangat panik dan menyuruh Seungmin bangun dari katilnya."Hyung..adakah hyung ada bawa sesiapa yang mabuk dalam bilik Minnie?" Soal Seungmin menjegil pada Hyunjin."Mana ada..Hyung lupa nak basuh cadar bantal Minnie dengan cadar tilam sejak Minnie dah duduk dengan Minho.." Hyunjin menarik tangan Seungmin lalu membuka cadar bantal dan cadar tilam katil Seungmin lalu mencampak ke dalam mesin basuh.Seungmin tampak tertanya-tanya dengan kelakuan Hyunjin.Hyunjin lantas meneguk segelas air kosong."Siapa orang yang mabuk dalam bilik Minnie tu?" Seungmin mencuit lengan Hyunjin.Hampir tersedak air dibuatnya mendengar soalan Seungmin.Hyunjin berasa segan untuk bercerita tentang dirinya dan Jisung pada Seungmin.Kerana dirinya yang terlalu syok sendiri.Kerana desakan dari Seungmin dia pun mula bercerita hal yang sebenarnya.
"Wahh..akhirnya ada juga orang yang sudah mencuri hati hyung Minnie sorang ni..so, ni adalah cinta di malam pertama lah kan?" Usik Seungmin."Hemm..ya..hyung sudah jatuh cinta dengan dia..tapi, katanya hatinya pada orang lain.." Kata Hyunjin dengan nada perlahan."Tidak mengapa hyung..andai suatu hari nanti bila hyung berjumpa dengan dia lagi, hyung cuba lah tawan hati dia ya.." Seungmin menepuk-nepuk bahu Hyunjin dengan senyuman.Hyunjin hanya membalas dengan senyuman tawar.
Bersambung.
"Hannie?"
"Hyunjin?"
"Jangan dekat.Saya taknak awak yang cedera."
"Please lepaskan dia.
"Andwae!"Bang! Bunyi tembakan yang kuat terdengar di segenap tempat itu.
👆🏻 Di atas Mint belanja sedikit teaser untuk chapter yang akan mendatang..stay tuned!
Thanks for reading! Don't forget to vote ya!
❤️ From Mint
YOU ARE READING
One Night | 2Min
RandomCOMPLETED Satu malam yang mempertemukan takdir kita bersama.. KSM & LMH "Kalau awak perlukan duit..just one night for me and marry with me." "Apa? Saya taknak bermalam untuk satu malam dengan tuan Minho apatah lagi berkahwin dengan tuan." Satu malam...