𝑪𝒉𝒂𝒑𝒕𝒆𝒓 𝟏𝟒

309 14 2
                                    

"Chan, awak boleh tolong hantar saya balik rumah?" Pinta Seungmin pada Bangchan."Hemm..boleh.Tapi tadi awak datang naik apa?" Soal Bangchan sambil memandang Seungmin."Naik kereta..? Errr.." Balas Seungmin agak canggung.'Hehh..bodoh juga dia ni..muka dah comel, tapi bodoh.Apapun aku masih mahukan dia.Sejak dia pertama kali masuk company, aku dah memang tertarik dengan dia.' Bangchan melirik mata ke arah Seungmin."Hemm..nanti awak tunjuk arah untuk ke rumah awak ya." Kata Bangchan.Seungmin hanya angguk.Bangchan mula mahu bertukar gear, tiba-tiba terhenti kerana telefon milik Seungmin berbunyi.Seungmin melihat gerangan orang yang menelefonnya.Seungmin hanya menggulingkan matanya jengkel apabila melihat panggilan telefon dari 'Crazy guy'.Seungmin menolak panggilan telefon dari Minho.

-------

"Bwoya? Dia decline call aku? Aku dahlah risau ni..haihh..Kim Seungmin jawablah telefon.Susah sangat ke nak jawab..?" Minho menyerabutkan rambutnya geram.

------

"Kenapa awak tak jawab? Mungkin penting?" Soal Bangchan."Aniyo..hanya nombor yang tak dikenali.Awak boleh gerak sekarang." Seungmin baru sahaja mahu memakai tali pinggang keledar, sekali lagi telefonnya berbunyi.Seungmin menjawab panggilan itu dengan perasaan jengkel.

"Bwo?" -Seungmin
"Eodiya?" -Minho
"Bukan masalah awak." Seungmin
"Yahh..Kim Seungmin awak dekat mana.." -Minho

Minho kecewa dan risau dengan keadaan Seungmin.Seungmin terus menamatkan panggilan telefon begitu sahaja.Dalam masa yang sama dia agak berang dengan Seungmin.Sedang Minho cuba mencari Seungmin di kawasan parking kereta itu, dia menoleh ke arah kereta Bangchan dan terlihat di hadapan kaca hadapan Seungmin bersama Bangchan.Kereta itu hampir mahu bergerak, Minho berlari mendapatkan kereta itu.Mata Seungmin terbuntang terkejut melihat kedatangan Minho begitu juga dengan Bangchan.

"Minho?" Bangchan pelik melihat Minho tiba-tiba muncul dan memanggil Seungmin.Kelihatan Minho desak Seungmin keluar dari perut kereta Bangchan."Yahh! Kim Seungmin keluar sekarang!" Minho mengetuk-ngetuk kaca pintu kereta Bangchan.Seungmin tidak melayan Minho dan mengarah Bangchan terus jalan tetapi Bangchan terhenti kerana Minho mengugut cuba untuk pecahkan kaca pintu kereta Bangchan.Seungmin dengan malas keluar dari perut kereta Bangchan.

"Sudahlah Minho, aku taknak kau ganggu hidup aku lagi.Aku dah ikut apa kemahuan kau untuk berkahwin dan bermalam satu malam dengan kau.Tapi kau yang sudah melukai aku.Kau seksa aku.Aku benci kau.Aku benci kau." Seungmin berkata agak keras pada Minho."Seungmin..saya minta maaf..tolonglah jangan macam ni..saya cintakan awak.." Minho cuba meraih tangan Seungmin tetapi Seungmin lantas menepis kasar tangan Minho."Hah? Cinta? Kau hanya cintakan tubuh aku je.Kau memang lelaki paling teruk dalam hidup aku." Seungmin mahu kembali masuk ke dalam perut kereta Bangchan tetapi Minho mencengkam kuat lengan Seungmin."Let go." Kata Seungmin memandang tajam mata Minho."Saya tahu saya salah.Tapi kesabaran saya pun ada batasnya.Saya nak awak ikut saya balik sekarang." Minho menarik lengan Seungmin.Seungmin membentak tidak mahu mengikut Minho.Bangchan yang melihat pertelingkahan antara Seungmin dan Minho itu terus keluar dari perut kereta dan menuju ke arah mereka.

"Minho.Berhenti." Ucap Bangchan."Kau jangan masuk campur urusan kami.For your information, Seungmin is mine and we're married." Kata Minho drastik dan membuatkan Bangchan tercengang seketika.Seungmin sangat terkejut mendengar pengakuan Minho terhadap Bangchan."Chan..ani.." Seungmin cuba menjelaskan pada Bangchan tetapi Minho menarik lengannya dan menuju ke arah kereta Minho.Bangchan hanya berdiri di tempatnya melihat Minho membawa Seungmin. "Diaorang dah kahwin?" Bicara Bangchan sendiri.Minho menolak Seungmin ke dalam perut kereta lalu memakaikan Seungmin tali pinggang keledar.Seungmin cuba untuk keluar melepaskan diri, tetapi Minho yang lebih pantas sudah masuk ke dalam perut kereta dan menahan tangan Seungmin yang mahu membuka tali pinggang keledar.Seungmin hanya pasrah.

Bersambung.

short chapter

Thanks for reading! Jangan lupa vote ❤

♥️2Min

♥️2Min

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
One Night | 2MinWhere stories live. Discover now