Seminggu kemudian.
Rumah Minho."I'm home!" Laung Minho yang sudah kembali dari Jepun dan melihat ommanya sedang duduk di sofa ruang tamu dengan wajah yang sangat marah."Omma, gwenchana? Kenapa ni?" Soal Minho sambil mengusap bahu ommanya."Minho tahu Jisung kat mana sekarang?" Soal omma Minho semula."Aniyo..lepas Minho bagi cek 15 juta tu dekat dia ada juga contact dia lagi waktu Minho dekat Jepun tu.Tapi dah dua hari, Sung takde mesej dan call Minho.What happen? Omma tahu apa yang terjadi ke?" Minho menjadi tertanya-tanya soal kekasihnya itu.
"Apa?! Minho bagi 15 juta dekat lelaki tak guna tu? Minho tahu tak yang dia hanya mempergunakan Minho je?!" Omma Minho sudah naik berang."Omma..calm down.Minho tahu dah kisah pasal appa Sung.Sung terpaksa.Tapi Minho tahu yang Sung cintakan Minho dan Minho cintakan Sung." Minho cuba menenangkan ommanya."Cinta?! Dia tak cintakan Minho! Minho hanya dibutakan dengan ayat cinta dan hanya dipergunakan je! Tengok ni." Omma Minho mempamer sebuah video clip yang di dalam video itu Jisung sedang berciuman, berpelukan dan mabuk bersama seorang lelaki asing yang tak dikenali nya.Lihat sahaja video itu, darah Minho sudah menggelegak."Kuang ajar punya jantan!" Minho berkata lantang dan mengenggam penumbuk nya.
--------
Jisung tersenyum melihat Minho."Sayang..You dah balik.."
Belum sempat Jisung berkata dan mahu memeluk Minho, pipi Jisung ditampar kuat oleh Minho."Apa yang You buat ni?!" Marah Jisung."Apa yang aku buat? Kau tu buat apa belakang aku? Kau berfoya-foya dengan mana-mana lelaki pastu kau tak payah nak berlagak baik depan aku Han Jisung!" Wajah Minho merah padam akibat terlalu marah pada seorang yang sangat dia cintai.Tiba-tiba Jisung ketawa dan memegang bawah dagu Minho."Lee Minho, kau memang lelaki bodoh dan senang dipergunakan.Yes, aku mengaku ada satu saat aku cintakan kau, tapi aku tak suka hidup aku ditekan oleh appa aku dan kau hanya mangsa penipuan aku je. Tapi sayangnya, kau memang senang dipergunakan.Aku minta 15 juta pun kau senang-senang bagi.Appa aku berhutang keliling pinggang, tapi aku tak boleh hidup dengan lelaki bodoh macam kau.Tapi kadangkala aku cintakan kau.." Jisung mahu mencium bibir Minho tetapi Minho memalingkan wajahnya dan menepis tangan Jisung."Han Jisung, kau telah buat aku tak percaya lagi akan kewujudan cinta.Terima kasih." Minho terus pergi meninggalkan Jisung.Hati Jisung rasa remuk tapi dalam masa yang sama hatinya berasa puas.Dia tak perlukan cinta lagi dalam hidupnya.--------
Seminggu berlalu, Minho mula kehidupan nya yang baru.Minho tidak mahu kenang lagi soal cinta sikap Minho berubah seratus peratus.Minho yang baik hati, charming dan sentiasa senyum telah berubah menjadi dingin, panas baran dan tiada lagi terbit senyuman di bibirnya.
Seungmin yang mahu melamar bekerja sebagai graphic design di syarikat LeeKnow Holdings.Seungmin bertekad untuk dapat kerja di syarikat itu demi kos pembedahan abangnya. Sebelum ini memang Seungmin ada pengalaman menjadi graphic design di sebuah syarikat.Tetapi Hyunjin minta Seungmin berhenti kerja sebagai graphic design kerana Hyunjin tidak mahu membebankan Seungmin kerja sebagai graphic design.Sekadar part time di cafe Hyunjin masih benarkan.Tapi kali ini, Seungmin amat tekad untuk mendapatkan kerja di syarikat itu kerana LeeKnow Holdings adalah syarikat yang dikira terkaya dan termaju di Korea.
Tuk-tuk..
Pintu bilik kerja Minho diketuk oleh Jihyo setiausaha nya."Yes Jihyo?" Soal Minho tanpa melihat wajah Jihyo."Pekerja yang mahu melamar sebagai graphic design kita sudah sampai.Tuan mahu suruh dia masuk?" Jihyo bertanya sopan pada Minho."Ehm." Minho hanya angguk.
Jihyo mempersilakan Seungmin masuk di ruangan Minho."Nama saya Kim Seungmin dan mahu melamar diri bekerja sebagai graphic design di syarikat ini.Saya harap tuan dapat menerima saya." Seungmin tunduk hormat di hadapan Minho.
Bersambung.
Mint minta maaf kalau ada kekurangan.Vote ya 😉
Mint check out!
YOU ARE READING
One Night | 2Min
AcakCOMPLETED Satu malam yang mempertemukan takdir kita bersama.. KSM & LMH "Kalau awak perlukan duit..just one night for me and marry with me." "Apa? Saya taknak bermalam untuk satu malam dengan tuan Minho apatah lagi berkahwin dengan tuan." Satu malam...