Słowniczek

1.6K 106 15
                                    

Zgodnie z zapowiedzią podrzucam słowniczek, bo w książce pojawi się kilka skomplikowanych na początku spraw. W miarę czytania staną się jaśniejsze, ale w razie czego:

Sabaty:

W San Arno są trzy główne, które dzielą się na podsabaty. Główne to sabat Świetlisty, Ognisty oraz Księżycowy. Na czele sabatów stoją arcywiedźmy lub arcymagowie. Razem trzej przywódcy tworzą radę czarownic. Oprócz tego w sabatach panuje hierarchia: arcywiedźma lub arcymag ma swoje zastępczynie/ swoich zastępców, nazywane/nych Drugą/im oraz Trzecią/m. Znacznie więcej jest czarownic płci żeńskiej.

Świetlisty – należą do nich czarownice z przeróżnymi talentami, głównie umysłowymi jak telekineza, telepatia i inne. Można znaleźć tutaj też wiedźmy z innymi mocami. Na czele Świetlistego znajduje się sabat Świetlistych złożony z 13 czarownic. Ich bogini to Aglaia, pani światła i ciemności.

Hierarchia i zadania sabatów:

1. Świetliste – grupa przywódczyni sabatu Świetlistego, jej najbliższe współpracownice, zespół bojowy. Na czele Świetlistych i sabatu Świetlistego stoi Rosalie, nazywana arcywiedźmą i Pierwszą Świetlistych.

2. Gwieździste – zespół uderzeniowy i śledczy.

3. Perły – grupa szpiegów.

4. Promieniste – grupa bojowa.

5. Szkliste – grupa zabójczyń.

6. Kryształowe – grupa zajmująca się głównie sprawami sabatu. Papierkowa robota, prowadzenie różnych działalności pod wodzą Świetlistych, różne mniejsze zadania.

7. Słoneczne – grupa religijna. Dbająca głównie o kultywowanie tradycji w sabacie i sprawy duchowe.

8. Lśniące – grupa bez konkretnych zadań przydzielonych przez arcywiedźmę.

9. Iskry – grupa bez konkretnych zadań przydzielonych przez arcywiedźmę.

10. Świetlne – grupa, do której należą starsze wiedźmy – te, które wycofały się z uczestnictwa w społeczności wiedźm.

Wewnątrz podsabatów panuje taka sama hierarchia jak w sabacie pierwszym – mają one swoją przywódczynię/ swojego przywódcę, którego określa się po prostu Pierwszą/ Pierwszym danego podsabatu. Np. Pierwsza wiedźma podsabatu Gwieździstego to Samantha, Pierwsza wiedźma Pereł to Amitha, Pierwsza Iskier to Melanie itd. Mają one też swoich zastępców podobnie jak arcywiedźma, rządzą wewnątrz podsabatów, ale odpowiadają w pełni przed arcywiedźmą.

Ognisty – do sabatu należą głównie czarownice mające talenty związane z żywiołami. Na ich czele stoi arcymag Holden. Ich bóg to Pyre, bóstwo ognia i żywiołów.

Hierarchia sabatów:

1. Ognisty – grupa przywódcy sabatu Ognistego, jego najbliżsi współpracownicy, zespół bojowy. Na czele Ognistych i sabatu Ognistego stoi Holden, nazywany arcymagiem oraz Pierwszym Ognistych.

2. Czerwony – grupa uderzeniowa.

3. Pomarańczowy – grupa defensywna.

4. Żółty – grupa dbająca o sprawy dotyczące sabatu.

5. Zielony – grupa religijna.

6. Niebieski – grupa bez wyznaczonych zadań.

7. Biały – grupa bez wyznaczonych zadań.

Księżycowy – najmniejszy sabat wśród wymienionych trzech. Należą do niego głównie czarownice z talentami uzdrowicielskimi (czarownice z takimi talentami mogą też zostać w innych sabatach, jeśli tak zdecydują i otrzymają zgodę). Nie mają określonej hierarchii jak pozostałe dwa sabaty, dzielą się na podsabaty ze względu na poziom zaawansowania magicznego, stąd są tu podsabaty: Pierwszy, Drugi, Trzeci, Czwarty i Piąty.

Na czele Księżycowych stoi Deborah, arcywiedźma i Pierwsza sabatu Księżycowego. Ich bogini to Eraya, pani życia i śmierci.

Czarownice noszą na karku tatuaże swoich sabatów. Poglądowo:

Na górze symbol Świetlistych, na dole po lewej Ognistych, po prawej Księżycowych

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.

Na górze symbol Świetlistych, na dole po lewej Ognistych, po prawej Księżycowych.

Oprócz tego w mieście są inne grupy istot nadprzyrodzonych.

Klan – czyli zmiennokształtni. Na ich czele stoi Alfa, ma swoje Bety. Klan dzieli się ze względu na gatunek zmiennych: Niedźwiedziowate, Wilkołaki, Kotowate, Leśne, Gryzonie i Gady. Przywódcy tych grup odpowiadają przed Alfą. Wewnątrz Klanu funkcjonują różne formacje jak Tropiciele, czyli oddział śledczy, a poza tym oddziały bojowe, szpiegowskie i inne.

Wampiry – przywódcami wampirów w San Arno są bliźniacy Chace i Chad Irvingstonowie. Przed nimi odpowiadają wszystkie wampiry żyjące w mieście. Bracia mają swoich zastępców, hierarchia w ich grupie jest zależna od poziomu mocy i wieku danego wampira.

Demony – przywódczynią Demonów w mieście jest Pani Demonów, Amaya. Demony dzielą się ze względu na poziom mocy, mają swoich przywódców wewnątrz grup, którzy odpowiadają przed Amayą.

Są też Ludzie – na ich czele stoi oczywiście Burmistrz miasta.

Przywódcy wszystkich tych grup tworzą radę San Arno nazywaną Zgromadzeniem. Czarownice mimo posiadania trzech przywódców uznawane są za jedność, mają jeden głos w Zgromadzeniu. Na Zgromadzeniu ustalane są sprawy dotyczące całego miasta.

Iskra ✔️Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz