Joël
Ik zie Amber naar de bar lopen en wanneer ze drankjes besteld besluit ik bij haar te gaan staan. 'Hey Amber, wat is er aan de hand? Ik zag jullie met Jasmine naar buiten lopen'. Amber draait haar hoofd een kwartslag en glimlacht zwakjes naar mij 'We moesten even bijkletsen dat is alles'. Ik kijk Amber aan en zie dan dat ze iets verborgen voor mij houdt. 'Amb, nu even serieus is er iets met Jasmine'. Amber zucht en pakt snel haar drankjes 'Ik ga'. Ze loopt in een snelle pas naar buiten. Er is iets, ik volg haar en zie dan dat Joan, Marije om Jasmine staan en haar nu loslaten en mijn kant op komen. Ik knik kort naar de vrouwen en ga dan voor Jasmine staan. 'Hi, je bleef zo lang weg'. Zeg ik zachtjes en pak haar beiden handen vast en verstrengel onze vingers in een. Ik hoor Jasmine zuchten en zie dat ze oogcontact ontwijkt. Ik leg mijn vinger onder haar kin, zodat ze me wel moet aankijken. 'Wat is er? Je bent de afgelopen tijd een beetje afwezig.' Ik zie dat ze in gevecht is met haarzelf. Ik kijk om mij heen en zie dan in de verte een leeg bankje staan, perfect. Ik heb Jasmine 's haar nooit losgelaten en trek haar zachtjes met mij mee. Als Jasmine wil zitten begeleid ik haar lichaam zo dat ze op mijn schoot zit. 'Vertel babe, wat is er?' Ik voel dat ze aan het trillen is en wrijf met mijn vrije hand over haar rugje. Ik merk dat haar ademhaling stabiel is en ze veel minder is gaan trillen. 'Mijn ouders gaan scheiden'. Ik knijp met mijn andere hand zachtjes in der hand als een teken dat ik luister en ze door kan gaan. 'De liefde is op, ze hebben gewacht tot dat wij weer samen waren'. Ik stop met het wrijven over haar rug en sla mij armen om haar lichaam en laat mijn hoofd in haar nek rusten. 'Oh Jasmine'. Ze zucht en we gaan beiden staan 'Kijk mij aan'. Ik zie dat ze twijfelt maar mij dan toch aankijkt 'Samen kunnen wij alles aan', Ik leg mijn hand op haar wang breng haar gezicht dichter naar mij toe tot onze lippen elkaar bijna aanraken. 'Ik hou zielsveel van je. Ik laat je niet in de steek en zal er altijd voor je zijn'. Nog voordat Jasmine iets kan zeggen druk ik mijn lippen tegen die van haar en zoen ik haar. Jasmine zag dit niet aankomen aangezien ik voel dat ze verstijft in mijn arme staat. Maar zodra ze doorheeft wat er gebeurt voel ik haar beiden armen om mijn nek. Na een tijdje zo te hebben gestaan zet ik een klein stapje naar achter en leg ik mijn voorhoofd tegen die van haar aan 'Kom laten we weer terug naar binnen gaan'. Ze knikt en geeft me nog snel een klein kusje op mijn wang voordat wij hand in hand teruggaan naar de feestvierders.
We hebben nog geen stap gezet in de schuur of ik hoor "A sky full of stars" maar dan de remix van Hardwell door de boxen galmen. Vanuit mijn ooghoek zie ik Jasmine glimlachen en trek haar mee naar binnen 'Kom dansen!'. Jasmine begint te lachen, oh god wat heb ik haar lach gemist. 'Het is bizar!'. Jasmine kijkt mij aan en ik knik 'Alsof het universum weet dat dit je lievelingsnummer is'. In de verte zie ik Lasse strompelend naar mij toelopen en ik begin te lachen 'Lasse! Heb je nu al te die in het glaasje gekeken?'. De Deen begint te lachen en geeft mij een knuffel. 'J-Joel ik hou van je'. Komt er mompelend uit en ik merk aan alles dat hij inderdaad aangeschoten is. 'He he, daar ben je Jasmine! Kom ik moet nog mijn boeket gooien'. Marije komt met een grote glimlach naar ons toe gelopen en neemt Jasmine mee. Lasse ziet het haalt zijn schouder op 'Vrouwen en tradities'. Ik knik en neem Lasse mee naar de zijkant om te gaan zitten. Toevallig zie ik een ober langslopen met water en pak een glas van het dienblad 'Opdrinken'. Zeg ik streng tegen Lasse die mij met puppy ogen aankijkt 'Je bent me mogen dankbaar dat ik dit doe'. Hij mompelt iets in het Deens en drinkt in een slok zijn glas leeg.
Ondertussen zie ik dat de vrouwen zich hebben verzameld op de dansvloer om het boeket van Marije op te vangen. Ik scan door de menigte vrouwen tot dat ik Jasmine zie, onze blikken kruisen en ik steek mijn duim op. De grinnikt en geeft mij een knipoog. Oh fack waarom is ze zo knap? '3-2-1 Hier komt hij!' Marije gooit het boeket de lucht in en voordat ik zie waar hij is geland hoor ik iemand schreeuwen 'Ik zei het je! Jij bent de volgende Jasmine!'. Niet begrijpend kijk in naar de dansvloer en zie dan dat Jasmine het boeket heeft gevangen. 'Oh fuck.' Lasse is intussen opgestaan geeft mij een schouderklopje 'You're next man'. Lachend geef ik hem een box en samen gaan we weer de dansvloer op. 'Joël oeps?' Jasmine staat voor mij en slaat haar armen om mijn nek heen. 'Ooit gaan wij ook trouwen'. Ze knikt triomfantelijk en danst de heel avond met mij.
JE LEEST
My Little Fight - Joël Veltman
Hayran Kurgu"I excused u for a while, While I'm wide-eyed and so damn caught in the middle. Yeah, I might seem so strong. Yeah, I might speak so long. I've never been so wrong. Have you wondered for a while. I have a feeling deep down you're caught in the middl...