BAB 5 : PERTEMUAN

84 10 11
                                    

SWA FAMILY...

Cipah - Kau orang semua ni bila nak sampai lapangan terbang? Aku dah menunggu lama dah.

Isyah - Kau dah Asar?

Cipah - Mestilah sudahhh

Aqil - Wehhh, korang buat trip tak ajak aku pun.

Zuhayra - Kepala hotak kaula Aqil. Kau dekat mana sekarang?

Zulaika - Masih dalam perjalanan ler tu. By the way, aku baru nak bertolak.

Cipah - Allahuakbar, ini lagi sorang.

Taqwa - Kau sabar kejap boleh tak Cipah? Aku baru nak masuk pintu masuk ni-

Cipah - Tak nampak pun kereta kau.

Taqwa - Nanti aku menyusul ; kau tak payahlah risau.

Irdina - Wehh luggage aku tertinggal!

Alif Irsyad - Tertinggal?!

Kak Bedah - Engkau ni kan. Luggage sebesar alam tu pun kau boleh tertinggal ya?

Irdina - Okay nevermind, dah jumpa balik.

Admin Anis - Baik tak payah cakap je kalau begitu.

Irdina - HEHEHE maaf min.

KUALA LUMPUR INTERNATIONAL AIRPORT, KLIA

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

KUALA LUMPUR INTERNATIONAL AIRPORT, KLIA

Aku telah sampai ke lapangan terbang. Terlihat berbagai kedai, restoran dan papan tanda yang setiap satunya menunjukkan perkara yang berbeza.

Aku kelihatan janggal kerana inilah kali pertama aku berada disini tanpa iringan ibubapa. Hanya sekadar mereka menghantarku di hadapan gerbang masuk.

Ternampak seperti sofa ataupun yang aku tahu seperti tempat duduk kecil berwarna putih di hujung sudut. Terus aku menapak ke sana. Aku pun melabuhkan punggung di atas salah sebuah sofa kecil disitu.

Perlahan poketku dimasuki tapak tangan lalu dicapai telefon bimbit. SWA FAMILY dibuka.

Aplikasi kamera dibuka lalu ku tangkap dan ku rakamkan pelbagai gambar dan video di lapangan terbang untuk disimpan dan ditunjukkan kepada mereka semua tanda sudah tiba di lapangan terbang. HAHAHA GAMBAR LEBIH PENTING!

SWA FAMILY...

Photos and videos sent..

Danial - Amboi Lippp tahulah dah sampaii!

Kak Bedah - Dah lama aku tak ke KLIA. Banyak berubah dah rupanya-

Zuhayra - Lah kau dah sampai ke, aku ingat kau belum?

Aqil - Kat sana ada siapa saja weh?

Alif - Cipah, Zuhayra erm dah tak tahu dah...

Aqil - Kau nampak muka Cipah?!

PERJALANAN KAMI SEMUA (HIATUS)Where stories live. Discover now