BAB 6 : PERJALANAN

71 12 0
                                    

KUALA LUMPUR INTERNATIONAL AIRPORT,

"Hai semuaa. Saya Admin Anis."

"Saya Admin Maca ( Marsya )."

"Minnn saya rindu min," luah Syafiqa dan Syafiqah Najwa serentak.

"Min pun rindu korang jugak. Heheh," admin Marsya menyakat.

"Dekat sini semua dah ada kan?" Celah admin Anis pula

"Dekat sini rasanya-

"Mana Mami dengan Shuhada?" Pintas Syafiqa sebelum admin Marsya melontarkan jawapan.

Semua mula berpaling ke kanan dan ke kiri untuk mencari mereka. Terdengar suara yang lantang dari sebelah Najinjahhh.

"Saya Shuhada!" Suara yang lantang dikeluarkan dari lidah Shuhada. Pantas sahaja semua menoleh ke arah dia. Terkejut akan suaranya.

"Astaghfirullahalazim, terkejut aku! Suara dahlah kuat, sebelah aku pula," luah Najinjahhh lega. Mukanya tampak normal.

Kelihatan seorang remaja perempuan tampak baru sahaja memasuki pintu gerbang lapangan terbang bersama dengan beg bagasi merah yang ditolaknya. Setelah dia nampak akan kehadiran Alif dan Natasha, dia terus menuju ke arah mereka. Cam akan muka.

"Erm admin, saya Nihaz Safiyyah ataupun dikenali sebagai Mami," suaranya lirih.

Admin Anis mengangguk perlahan tanda informasi diterima.

"Baiklah jadi kiranya semua sudah lengkap disini?" Tanya admin Marsya pula menginginkan kepastian.

"Iya," aku membalas dengan penuh konfiden.

"Saya pun setuju, semuanya dah lengkap," Arissa terus memintas. Dia hanya memaparkan senyuman nipis kepadaku. Aku kelihatan aneh.

"Min pun sudah periksa dan catat dan iya semuanya sudah cukup," ujar admin Anis.

Jari-jemari admin seperti mengarahkan kami semua untuk mengikutinya sehinggalah ke hadapan gate. Kami semua berlari-lari anak sambil menarik bagasi.

Kelihatan tiga MERCEDES-BENZ
SPRINTER 519 LUXURY VIP BUS tersusun atur di hadapan kami. Semua sudah semakin teruja.

"Jadi, semua perlu menaiki van berdasarkan apa yang telah kita rancang sewaktu hari itu.

Throwback..

SWA FAMILY...

Admin Anis - Baiklah, untuk perjalanan ini min sudah menyediakan tiga van untuk kita semua 25 orang. Satu van khas akan diberi untuk 5 lelaki SWA dan tiga lagi ahli perempuan SWA yang lain. Selebihnya, dua van lain akan diberi untuk perempuan semuanya.

Admin Marsya - KEPUTUSAN ADALAH TETAP. PEMILIHAN DI DALAM SWA DAN NANTI BARULAH YANG SEBENAR SEWAKTU TARIKH PERJALANAN KITA NANTI LAGI BEBERAPA HARI.

Setelah beragam mesej makluman yang telah diberikan, akhirnya semua telah membuat keputusan yang muktamad.

AHLI VAN SWA TRIP.

"Keputusan adalah muktamad"

PENUMPANG VAN PERTAMA ( 8 ORANG )

- Alif
- Syed
- Danial
- Aqil
- Abe Zul
- Zuhayra
- Zulaika
- Arissa

PENUMPANG VAN KEDUA ( 8 ORANG )

PERJALANAN KAMI SEMUA (HIATUS)Where stories live. Discover now