Er zit een foto bij de mail. Het is dezelfde die ik heb. Ik moet die Jake zien te vinden, als ik hem vind dan is Jay er ook. Ik zoek op waar de Starbucks zit hier.
Hij zit op het station en ik ben er zo. Ik doe wat Jake zei. Nu kan ik alleen maar wachten en daar ben ik slecht in. Ik mis Jay, hij wist me altijd rustig te krijgen. Ik ben de laatste tijd heel onrustig.
Ik weet niet hoe ik de dag door ben gekomen, maar het is me gelukt. Het is tien uur en over een uur moet ik weer bij de Starbucks zijn. Ik heb weer een mail gestuurd. Een naar Jake en een naar Jay. Ik vraag me af wat voor experimenten er worden uitgevoerd en hoe Jay ermee omgaat. Ik wil weten hoe het kan dat Jake wel kon mailen en Jay niet. Is er iets gebeurd? Waarom konden ze niet eerder mailen? Ik ben een beetje in paniek.
Ik loop naar de Starbucks. Ik wacht bij de bar en ik vraag me plots af hoe degene mij zal herkennen. Ik weet niet wie ik zoek. 'Aline?' vraagt een man. Probleem opgelost, denk ik. 'Ja' zeg ik. Hij laat het briefje zien. 'Jake heeft je gestuurd?' vraagt hij. 'Soort van.' 'Dan moeten we praten.' Ik knik. Dit is vreemd. Het voelt als een spionagefilm. De man bestelt koffie voor ons allebei. Op zijn rekening zegt hij. 'Goed, ik ben Martin' zegt hij. 'Jake is mijn neefje en hij heeft zijn ouders verloren in een ongeluk. Toen hij hoorde dat hij iets kon betekenen voor de maatschappij was hij blij, maar ik kreeg al snel een mail van hem dat het niet klopte. Toen het experiment plat werd gelegd, dacht ik dat hij weer terug zou komen. Maar zoals je weet is hij er nog steeds niet en ik maak me zorgen om hem. Eerst dacht ik dat hij misschien vrienden had gemaakt en bij hen was ingetrokken. Tot ik jouw briefje zag. Zit er iemand die jij goed kent in het experiment?' Ik knik. 'Jayden. Hij heeft nog nooit gemaild sinds hij weg is, ook al had hij het beloofd en ik mail hem elke dag sinds de vermeende stop van het experiment. Toen kreeg ik ineens een mail van uw neefje. Hij zei dat de tests die ze uitvoerden gestoord waren. Hij zei ook dat het niet goed ging met Jay en de andere jongens en dat hij bang was ook zo te worden. Hij smeekte me om te helpen.' 'Dan moeten we ze weghalen uit dat gebouw. Ik ben bang dat er anders verschrikkelijke dingen gaan gebeuren' zegt Martin. 'Volgens mij gebeuren die dingen al' mompel ik. 'Je hebt gelijk. Maar we moeten nu in oplossing denken en niet in probleem. Ik heb alle spullen om in het gebouw te komen, maar ik heb geen idee hoe ik ze daar weg krijg.' 'Misschien kunnen we het hele verhaal in de media gooien' stel ik voor. 'De media gelooft er niets van. De regering heeft alle sporen uitgewist die naar het bestaan van het experiment leiden.' 'Valt het dan niemand op dat er best veel tienerjongens vermist zijn?' 'Nee, ze hebben nep E-Mails verstuurd om ervoor te zorgen dat er geen argwaan komt en zodat er geen ouders overbezorgd raken.' 'Ik kan de boel hacken' stel ik voor in een opwelling. Dit wilde ik voor mezelf houden, maar ik wil en zal Jay terug krijgen.
JE LEEST
Zonder hem
Genç KurguIk was verliefd op hem en hij op mij. Alles was perfect, tot de regering een nieuw experiment bedacht. Hij werd uitgekozen om mee te doen. Ik niet. Toen werd het experiment zomaar gestopt, maar hij kwam nooit terug. Ik ben Aline en ik wil antwoord...