Jake
Ik voel mezelf wegzakken en Muriël is nog niet klaar. 'Jakie, je mag nog niet sterven.' Ze haalt de tape van mijn mond. 'Jakie, zeg eens iets.' Ze weet heel goed dat ik dat niet kan. 'Ik... haat je' pers ik eruit. Niet te geloven. Ik zei iets. En dan voel ik niets meer.
Kyra
De deur gaat open. Ik hoor hem eigenlijk alleen. 'Kyraatje' hoor ik iemand zingen. Muriël. 'Jakie heeft niet geluisterd naar me. Vind je dat niet onbeleefd?' zegt ze met een zielig stemmetje. Mijn mond zit dichtgeplakt. 'Dat is toch ook niet leuk als jullie niet kunnen praten.' Ze trekt de tape van mijn mond. Ik schreeuw het uit. 'Nou, nou. Stel je niet zo aan, je bent toch een grote meid?' 'JE BENT GESTOORD!' schreeuw ik. Ze tuit haar lippen. 'Nee, nee, Kyraatje. Wel normaal praten.' Ze hoort niet wat ze zegt. Ze hoort niet hoe ze het zegt, met dat kinderlijke stemmetje. Alsof ze een 6-jarig kind is dat haar zin niet krijgt. 'Als je braaf bent, ben je er snel vanaf' knikt ze. 'Net zoals Jakie.' 'Wát heb je met Jake gedaan?' 'Ik gaf hem zo'n spuitje' zegt ze, terwijl ze een spuit laat zien. 'Maar toen hield hij zijn belofte niet.' 'Wat had hij je belooft?' zucht ik. Muriël tuit haar lippen. 'Niet gaan snuffelen, Kyraatje. Foei.' Ben ik een hond geworden of zo? 'Maar Jakie is er niet meer.' 'WAT?! HEB JE HEM VERMOORD?! JIJ, BITCH!'
Tom
Ze hebben me weer naar mijn kamer gebracht. Ik heb mijn tekenboek gepakt, maar ik heb er helemaal geen zin in. Ik weet niet hoe het met Kyra en Jake gaat en het vreet aan me. Ik krijg een bericht. Tommetje, ben je niet bij Ally? Ally? Wie is Ally? Wie heeft dit bericht gestuurd? Tommetje, ga eens naar Ally Ik besluit het gewoon te vragen.
Wie is Ally?
Alinetje, gekkie krijg ik terug. O God. Ze zijn toch niet bij Aline geweest? Ik kan mijn kamer niet uit. De dokter heeft hem op slot gedaan. Ik druk op het knopje voor noodgevallen. Er is al snel een dokter. Ik laat hem de sms'jes zien. Hij loopt met me mee naar Aline's kamer. Ik weet nu wat zij aantrof.
JE LEEST
Zonder hem
أدب المراهقينIk was verliefd op hem en hij op mij. Alles was perfect, tot de regering een nieuw experiment bedacht. Hij werd uitgekozen om mee te doen. Ik niet. Toen werd het experiment zomaar gestopt, maar hij kwam nooit terug. Ik ben Aline en ik wil antwoord...