15

102 11 2
                                    

Jake

Tom! 'Jake!' roept hij. Aline kijkt vreemd. 'Jake, je moet me helpen mijn zus is hier!' De deur is ondertussen alweer dicht gegaan. 'Je zus?' vraag ik. 'Ja, Kyra. Ze zit hier al langer als wij.' 'Je zus - Kyra - is hier?' vraag ik ongelovig. 'Kom op, Jake! Je moet me helpen! Je moet haar helpen!' 'Tom, sorry dat ik het moet zeggen, maar er zijn hier alleen maar jongens. Tenzij je Muriël meetelt.' 'Muriël is toch jouw vriendin?' 'Dat was ze' zeg ik. 'En daar zit toch ook een meisje?' 'Inderdaad' zegt Aline. 'En wie ben jij?' 'Ik ben Tom en ik maak me zorgen om mijn zus, hartelijk bedankt.' Aline kijkt beledigd, maar ik snap Tom wel. 'Oké, ik wil je best helpen, maar voor het geval je het niet door hebt: ik zit in dezelfde cel als jij.' 'Maar jij kunt toch de laptop van Jayden jatten en zijn vriendin mailen? Die Aline waar hij had over had? Dat mochten we van hem in noodgevallen! Mijn zus is een noodgeval!' 'Ik heb haar al gemaild' zeg ik droog. 'Waarom zitten we hier dan nog?' vraagt Tom verward. 'Omdat dit Aline is en mijn oom haar hierin geholpen heeft.' 'Martin?' Ik knik. Aline lijkt besloten te hebben dat ze zich niet in dit gesprek wil bemoeien. 'Ik wil gewoon niet dat Kyra nog meer overkomt' mompelt Tom. 'Dat weet ik, maar er is gewoon niets dat we kunnen doen.' Tom knikt. 'Aline?' vraagt hij. Ze kijkt op. 'Heb je Jayden al gezien?' Aline kijkt naar beneden. 'Ja' mompelt ze. Tom kijkt mij aan en ik schudt van nee. Hij weet meteen wat ik bedoel: natuurlijk heeft ze hem gezien, maar hij mag niet verder vragen. 'Jij zei dat Muriël hier is?' Ik knik. 'Ze werkt hier en lijkt een behoorlijke positie te hebben.' 'Dat doet pijn.' 'Ja, dat klopt' antwoord ik verbeten. 'Is er niet een kans dat ze je eigenlijk wil helpen?' vraagt Tom optimistisch. 'Ik denk het niet.'


Aline

Tom en Jake zijn in gesprek, maar ik luister niet naar ze. Ik wil niet weten hoe verknipt alles hier is. Ik voel mezelf langzaam wegvallen.


Muriël

Ik kijk naar de camerabeelden. Het was een risico om Tom bij Jake en Aline te zetten, omdat de kans op ontsnappingen dan groter is. Ze kunnen dan samen een plan bedenken, maar ik zie dat nog niet gebeuren. We kunnen alles wat ze zeggen in de gaten houden. Nu ik het daarover heb... Wat is er met Aline?


Tom

'Hey' zeg ik plots. 'Jake, ligt Aline vaker zo?' 'Nee, volgens mij niet. Wat is er dan aan de hand?' 'Een nieuw experiment?' vraag ik. 'Ze is hier niet weg geweest.' 'Niet zover jij weet.'


Kyra

Ik weet niet wat ze hier met Aline hebben gedaan, maar het klonk niet goed. Ik denk dat ze weer meisjes in het experiment willen hebben. Maar dat is pure moord. Ik wil weten hoe het met haar gaat. Of ze nog leeft.

Zonder hemWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu