35

53 8 0
                                    

Drie jaar later

Kyra/Amy

Tom is vanavond weg met zijn vrienden en ik ga ook uit. De afgelopen drie jaar waren super. Natuurlijk mis ik Aline, dat zal nooit veranderen. Maar ze zou willen dat ik verder ging, dus dat doe ik. Ik mis Jake ook wel, maar ik kende hem niet echt. Ik had hem graag leren kennen. Ik weet niet precies wat ik over Jayden denk dus hem laat ik maar. De familie in Californië was heel aardig en begripvol. Ze gaven Tom een eigen kamer en mij een kamer. Ze hebben een dochter van tien. Ze kijkt tegen me op als een grote zus. Ze doet me denken aan Aline. Ik vind haar wel leuk, dus ik ga graag met haar naar de zee. Ze kan een beetje surfen dus dat doen we samen. De band tussen Tom en mij is ook sterker geworden. Mijn pleegmoeder zei dat er vandaag iemand uit Nederland komt. Ik vraag me af wie het is.


Tom/James

Ik ga vanavond met wat vrienden uit. Het verbaasde me hoe makkelijk het was om hier vrienden te maken. Kennelijk heeft de Nederlandse jongen zijn voordelen. Misschien ben ik interessant. Het maakt me niet uit. Ik kwam hierheen omdat ik een nieuw leven wilde, nou dat is gelukt. Ik vind de familie hartstikke gezellig. Ik heb een eigen kamer en daar mag ik alles op doen wat ik maar wil. Kyra en ik zijn ook closer. Hoe dan ook, de afgelopen drie jaar liepen goed. Maar vandaag komt er iemand uit Nederland. Hopelijk geen slecht nieuws. Ik mis Jake nog steeds, net als Aline. Maar ze zouden allebei niet willen dat ik mijn leven voor hun dood stop zet. Dus ik ga verder en ik ben gelukkig.


Muriël

Vandaag ga ik naar Tom en Kyra, of moet ik zeggen Amy en James? Ik weet niet of ze weten wat er gebeurd is. Ik hoop van wel. De afgelopen drie jaar heb ik mijn best gedaan om te herstellen. In het begin was ik gewoon gestoord, dat wel, maar daarna kreeg ik door dat ik het niet was. Toen begon mijn echte herstel. Nu ben ik er volgens mijn dokter klaar voor om de confrontatie met James en Amy aan te gaan.


Het is avond en ik ga nu naar Amy en James. Wish me luck! Ik ga met een taxi naar hun huis. Het is vlakbij de zee en ziet er gezellig uit. Ik betaal de taxichauffeur en stap uit. Het moment van de waarheid. Ik bel aan. James en Amy doen samen open. 'Muriël' zegt James verrast. 'James' zeg ik. Hij kijkt om. 'Zeg maar Tom.' 'Oké, luister ik snap het als je me niet binnen wilt hebben, maar...' 'Rustig' zegt Amy. 'Je mag best binnenkomen, we waren alleen verrast.' O, dat begin ik goed. Ik doe een pluk van mijn haar achter mijn oor. 'O, bedankt.' 'En je mag mij ook gewoon Kyra noemen.' Ik glimlach. Tom en Kyra laten me binnen. Het huis ziet er van binnen ook gezellig uit. 'Dus, hoe gaat het in Nederland?' vraagt Tom. 'Wel goed.' 'En met jou?' vraagt Kyra. 'Prima, ik wil mijn excuses aanbieden.' 'Dat hoeft niet, we weten dat dat niet de echte jij was. Net zoals we weten dat de Jayden die ons verraadde niet de echte Jayden was. De Jake die zelfmoord wilde plegen de echte Jake niet was. Dat weten we' zegt Tom.


Kyra

Natuurlijk heb ik het Muriël wel kwalijk genomen, maar niet zo erg. Er zijn te veel dingen gebeurt om over zoiets in te zitten. 'Wil je iets te drinken?' 'Thee, graag' antwoordt ze. 'Hebben ze nog iets ontdekt?' vraagt Tom. Muriël schudt haar hoofd. 'Alle sporen zijn uitgewist. Zover ze weten zijn ze nog in Nederland, maar ook dat kunnen ze niet met zekerheid zeggen.' Tom knikt. 'Ik denk dat we hier wel goed zitten' zeg ik. 'Misschien moet je ook in Amerika blijven' stelt Tom voor. 'Hoe moet ik dat zien te regelen?' Ik haal mijn schouders op. 'Nooit geschoten is altijd mis' zeg ik.

Zonder hemWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu