19

67 9 0
                                    

Kyra

Ik moet het hem vertellen, maar ik durf het niet. Tom moet het weten, maar ik heb geen idee hoe ik het hem moet vertellen. Dan merk ik dat er een regelmatige ademhaling bij me is. Tom slaapt. De eerste keer dat ik dat meemaak.


Muriël

De tranen lopen over mijn wangen en ik druk op de knop. Ik mag hem niet indrukken, maar ik laat hem niet sterven! Het is nu of nooit. Het werkt niet lang, dus ik moet iets doen.


Jake

Ik heb net een stevig stuk uit de muur, als ik een sissend geluid hoor. Gas! Ze gaan me toch niet vergassen? Wat maakt het eigenlijk uit? Dood is dood. Dan adem ik het gas in.


Muriël

Jake denkt waarschijnlijk dat hij nu dood gaat. Dat is niet zo. Hij slaapt alleen. Nu kan ik Kyra en Tom hier weghalen. Zij helpen me met Jake en dan kan ik de rest hier weghalen. Ik duw de celdeur open.


Kyra

Muriël? Dat is slecht nieuws. Ze heeft een pistool in haar hand en volgens mij heeft ze nog wel wat bij. Ik maak Tom wakker. Het leek toch al alsof hij een nachtmerrie had, maar ik durfde hem niet wakker te maken. Ik kijkt verschrikt en bang. Dan merkt hij Muriël op en het wordt nog erger. 'Opschieten!' roept ze. 'Jullie moeten hier weg!' Dit is vreemd. Waarom zou ze ons helpen? 'Opstaan!' Ik doe wat ze zegt en Tom volgt mijn voorbeeld. Muriël geeft me het pistool. Zal ik haar neerschieten? Zal ik haar laten boeten? Op dit moment?

Zonder hemWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu