16

90 10 3
                                    

Jake

'Aline?' vraag ik. 'Hey, Aline?!' roept Tom als er geen reactie komt. 'Ik weet zeker dat ze hier weg is geweest' zeg ik. 'Ik kan het me niet herinneren, maar dat zegt niks.' 'Dus wat doen we?' vraagt Tom. Ik haal mijn schouders op. 'Alles wat we doen, wordt vastgelegd door die camera' zeg ik terwijl ik de camera aanwijs. Ze proberen ze altijd uit het zicht te houden, maar ik heb ze toch door.

Tom

Ik zucht. Ik weet dat Aline nog leeft, ik zie haar ademhalen, maar ik weet niet voor hoelang. E.V.H.A.W. heeft er geen problemen mee om haar hier zo te laten sterven. Ze kopen wat mensen om, geen probleem. Ik denk in cirkels. Ik haat het als ik dat doe. 'Tom, je mompelt hardop' zegt Jake. 'O, bedankt' zeg ik. We proberen elkaar altijd te waarschuwen voor dingen als dit. Ze bewijzen dat we gek worden.

Muriël

Ik vraag me af wanneer we mogen ingrijpen. Aline ligt volgens mij in coma. De chip die we ontwikkeld hebben, werkt dus duidelijk niet. Niet goed in ieder geval. Dan springt het licht op groen. God zij dank. Ik mag helpen. Ik loop door de gangen en ga naar de cel. Ondertussen haal ik het medicijn op. Als ik de deur open kijken de twee jongens me kwaad aan. 'Muriël, ik ben niet in de stemming voor jou. Dat ben ik eigenlijk nooit' snauwt Jake. Ik voel me schuldig, maar ik doe dit voor het welzijn van de wereld. Dat is het hele doel van E.V.H.A.W.

Tom

Jake is duidelijk kwaad op deze Muriël. Ik kan het hem niet kwalijk nemen. Ben ik aan het mompelen? Ik kijk naar Jake, maar die zegt niets. Nee, dus. Ik kijk naar Aline, maar ze ziet eruit alsof al het leven uit haar is gezogen. 'Ik wil niet storen, maar wat hebben jullie met Aline gedaan?' 'We hebben jullie testresultaten op haar uitgeoefend.' 'De chip?' vraag ik. Ik verberg alle woede. Dat doe ik al een half jaar. Vijf minuten erbij lukt best. 'Ja, inderdaad!' zegt Muriël. 'Waarom ligt ze er dan nu zo bij?' 'Waarschijnlijk maakt haar afweersysteem afvalstoffen tegen de chip' zegt Muriël zakelijk. Dit kan ze niet menen! 'Heb je er iets tegen?' vraagt Jake zwaar geïrriteerd. 'Ja, hier.' Muriël pakt een spuit en zet hem in Aline's nek.

Ik heb een paar ideeën uit het verhaal van @x_newtlover_x gebruikt. Dat verhaal heet De Sprong en het is super! Ik hoop dat jullie het leuk vinden!

Zonder hemWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu