Muriël
Tom en Aline kijken elkaar vreemd aan. Ik kan het ze niet kwalijk nemen. 'Kyra, weet jij wat hier aan de hand is?' vraagt Aline. Tom kijkt ook naar Kyra. 'Ja' mompelt ze. 'Waarom zei je niks?' vraagt Tom. 'Ik wil niet storen, maar wet moeten hier echt weg. Anders krijgen we nooit meer een kans.' Ik moet me inhouden om hem niet te vermoorden.
Aline
Jay heeft gelijk. Jake ligt nog steeds over Tom's schouder en ik denk niet dat het beter wordt als we niets doen. Ik wil hier weg. Kyra kijkt heel schuldbewust. Tom... Tom is mijn broer. Als ik het goed begrijp. Maar hoe kan dat?
Tom
Aline is mijn zus? Laat ook maar. Dit soort vragen zijn voor later. 'Je mompelt Tom' zegt Aline. Meen je die nou? Zelfs Aline krijgt door dat ik niet goed bij mijn hoofd ben. 'Volg mij, ik krijg ons hieruit' zegt Muriël. Gelukkig is Jake niet wakker. Hij vertrouwt haar echt niet.
Jake
Ik word me langzaam bewust van de voetstappen en het feit dat ik op en neer ga. Alles doet pijn, maar ik ben niet dood. Waarom ben ik niet dood? Ik wil dit niet! Ik wil hier weg! Ik adem diep in en uit, ik moet helder denken. 'Jake?' hoor ik Tom's stem. Wat? Dat betekent dat we hieruit komen. Of dat Tom aan hun kant staat. Ik hoop het eerste. 'Ik zet je neer, oké?' Ik mompel iets instemmends. Ik voel me beroerd. Dat gas was dus niet dodelijk, maar het liet me slapen. Verdomme! 'Jake, ben je oké?' Ik schud mijn hoofd. 'Geen tijd voor vragen' zegt een stem. Duidelijk van een meisje. Muriël.
Tom
Jake kijkt kwaad naar Muriël. 'Jake, niet doen. Zonder haar komen we hier niet uit' zeg ik. Hij knikt. Volgens mij is er iets in zijn cel gebeurd. Hij is niet hoe ik me hem herinner. Die isolatie is zwaar voor ons. We worden gek van de gedachte dat we gek zijn. Het klinkt vreemd. Ik weet het, maar zo is het. We lopen weer achter Muriël aan. Ik ben echt toe aan de openlucht. Dan zie ik een man staan.
Aline
Nu we zeker weten dat iedereen elkaar wil vermoorden lopen we weer achter Muriël aan. Dan zien we Martin staan. De eikel! Volgens mij denkt Kyra hetzelfde en ze schiet hem neer. Ze vermoordt hem gewoon.
JE LEEST
Zonder hem
Teen FictionIk was verliefd op hem en hij op mij. Alles was perfect, tot de regering een nieuw experiment bedacht. Hij werd uitgekozen om mee te doen. Ik niet. Toen werd het experiment zomaar gestopt, maar hij kwam nooit terug. Ik ben Aline en ik wil antwoord...