Episode 06

86 9 1
                                    

The next day

Jaehyun:sayang,aku pergi kerja dulu ya..
Taeyong:tunggu..

Taeyong yang menyuruh jaehyun tunggu dari ruangan dapur terus ia keluar dari ruangan itu dan menuju ke jaehyun yang telah berada di pintu.

Taeyong:ini bekal untuk kamu dan make sure dihabiskan kalau tidak, tiada lagi bekal untuk mu.
Jaehyun:baik sayangku(jawap jaehyun sambil mencubit kedua-dua pipi taeyong)
Taeyong:ouch sakit jaehyun!!(degus taeyong)
Jaehyun:hahaha aku pergi dulu ya?kalau kamu bosan,kamu keluar dengan ten ok?or if kamu mahu beli sesuatu.beli saja ok?
Taeyong:Hmm yeah dan kamu..sampai saja tempat kerja tolong fokus pada pekerjaan dan jika ada syaitan yang menghasutmu. Kamu jangan dilayan ok?kerana ku lihat ada syaitan yang tidak sedar diri mahu dekat dengan orang yang sudah mempunyai kekasih.

Jaehyun mengerutkan dahi,dia tidak faham apa masuk taeyong"syaitan"tapi sebab dia sudah lambat jadi dia mengangguk kepala. Sebelum dia pergi,dia tidak lupa untuk cium dahi dan bibir taeyong.

 Sebelum dia pergi,dia tidak lupa untuk cium dahi dan bibir taeyong

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.

At office

Semasa jaehyun yang lagi fokus pada kerjanya, dia diganggu oleh bossnya.

Somi: jaehyun boleh kita berbual sebentar?
Jaehyun:yeah boleh*smile*

Skip at hallway

Jaehyun:Ada apa boss mahu jumpa dengan saya?saya rasa jadual boss hari ini tiada mesyuarat penting dengan company lain.
Somi:umm aku tidak mahu soalkan itu jaehyun tapi aku mahu soalkan benda lain.
Jaehyun:apa itu?
Somi:*Sigh*apa kamu masih tidak menyetujui syarat ayahmu?
Jaehyun:ohh kamu mahu bincangkan soal itu?
Somi:yep*smile*
Jaehyun:maaf somi,tapi aku tetap tidak menyetujui syarat ayahku itu.
Somi:tapi jae..
Jaehyun:jawapan aku muktamad..kalau tiada apa-apa benda yang kamu mahu bincangkan. Aku mahu sambung kerja ku.

Jaehyun menundukkan kepala ke bawah lalu terus pergi sambung kerjanya.

At somewhere.

Taeyong:omma taeyong pulang!!!
Irene:omo anak ku!!!

Irene yang dengar suara anaknya pulang ke rumah terus berlari ke arah taeyong dan memeluk nya seeratnya.

Taeyong:omma apa omma mahu aku mati?

Irene yang dengar kata-kata kotor dari mulut manis anak nya itu lalu memukul bibir taeyong dengan perlahan.

Taeyong:akk omma..
Irene:semenjak kamu duduk sama jaehyun, kata-kata kamu itu sudah tidak sopan ya..
Taeyong:aishh jinjja..

By the way,Irene tahu jaehyun itu kekasih taeyong yeah itu juga taeyong memberitahu nya yang dia sama jaehyun pasangan kekasih. Mula-mula Irene membantahnya untuk bercinta sesama jenis tapi taeyong malah membantah nya semula dan hari demi hari. Irene melihat jaehyun sangat sayang sama taeyong,mengambil berat sama taeyong dan juga begitu dengan taeyong. Taeyong sangat mencinta jaehyun lebih dari dirinya jadi,Irene membenar kan anaknya bercinta dengan jaehyun.

I'm Stuck With You {Jaeyong}Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang