Episode 10

113 7 5
                                    

Johnny:siang tadi gimana?apa taeyong membawa suaminya sekali?
Ten:tidak,dia dan mark saja..kamu tahu kan yang taeyong tidak pernah tunjuk suaminya pada kita?dia cuma beritahu yang dia telah pun berkahwin dan mempunyai Mark.
Johnny:apa kata kita tanya mark?
Ten:tidak usah lah sayang,lambat laun kita akan tahu juga siapa suami dia.
Johnny:Hmm baiklah by the way,mana haechan?apa dia tidak mahu makan?
Ten:dia sakit(jawap ten sambil makan makanan nya)
Johnny:sakit!?dia sakit apa sayang?(tanya johnny dengan khawatir)
Ten:demam...demam cinta
Johnny:ha?

Johnny mengerut dahi nya,dia tidak mengerti apa maksud ten sebentar tadi. Demam cinta? Dia tidak pernah dengar nama penyakit itu.

Haechan yang berada di dalam bilik nya sambil baring menatap dinding dan juga ia tidak henti-henti menyentuh bibir bawahnya. Fikirannya masih terngiang-ngiang di siang hari tadi. Semakin ia mengingatkan kejadian tadi,semakin merah pipinya.

Haechan:arghhhh

Haechan berteriak didalam bilik sambil menyelimuti seluruh badanya. Dalam beberapa saat dia menurun kan selimut nya hingga paras dada.

Haechan:Mark jahat..kenapa tidak meminta izin haechan. Haechan tidak sedia tadi.

Sudah masuk sebulan yuta berkerjasama di company jj dan dalam sebulan itu yuta, jaehyun dan johnny telah menjadi kawan rapat

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.

Sudah masuk sebulan yuta berkerjasama di company jj dan dalam sebulan itu yuta, jaehyun dan johnny telah menjadi kawan rapat.

Jaehyun:oh yeah yuta nanti malam aku mahu mengajak kamu dan sekeluarga datang ke hari jadi isteriku.
Yuta:ohh boleh saja,dimana tempat itu?
Jaehyun:nanti aku memberi mu lokasi*smile*
Yuta: alright dan alang-alang itu aku akan perkenalkan isteriku dan anak comel ku kepada kamu dan johnny nanti.
Jaehyun:boleh saja tidak masalah..

Somi sekarang berada di butik termewah dia memilih dress untuk malam ini sempena hari jadinya. Taeyong pula sedang menemani mark anaknya bermain di taman.

Selesai saja membawa mark bermain di taman,kini mereka berada dirumah. Taeyong merebahkan badan di sofa tapi sebelum dia memejam kan mata dia sebentar, seseorang menelefonnya. Taeyong pun menjawab panggilan tersebut.

Taeyong:hello sayang..
Yuta:sayang kamu lagi buat apa?
Taeyong:ahh aku cuma baring di atas sofa setelah seharian membawa mark keluar jalan-jalan.
Yuta:awww kesian my baby boo by the way sayang orang yang kerjasama dengan ku mahu aku membawa kamu dan mark ke hari jadi isterinya jadi kamu siap-siap ya?
Taeyong:ahh really?kalau begitu aku siap duluan ok?
Yuta:alright my baby see you tonight..

Taeyong pun mematikan panggilan tersebut dan selepas itu ia memanggil anaknya yang berada di dalam bilik. Mark dengan serta merta bergegas keluar dari bilik dan pergi ke arah taeyong.

Mark:yeah omma ada apa panggil mark?
Taeyong:sayang kita siap-siap ya?
Mark: siap-siap mahu kemana omma?apa omma mahu pergi sesuatu tempat?(tanya mark dengan wajah keliru)
Taeyong:tidak sayang,malam ini kita akan pergi ke salah satu tempat iaitu pergi ke hari jadi seseorang.
Mark:siapa?apa mark mengenali nya?
Taeyong:Hmm tidak dan omma juga tidak mengenali nya.
Mark:terus kenapa kita mahu pergi hari jadi orang yang tidak kita kenali? Bukan kah omma pernah berkata pada mark bahawa kita tidak boleh ikut atau tegur orang yang tidak kita kenali?terus kenapa sekarang terbalik?
Taeyong:aigooo pintar ini anak..anak siapa ini huh?*giggle*
Mark: Semestinya anak omma dan appa hehehe..
Taeyong:hehehe..yeah benar apa yang kamu katakan tapi appa kenal orang itu jadi appa menyuruh kita bersiap-siap sekarang. Apa kamu tidak mahu makan  melon?

I'm Stuck With You {Jaeyong}Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang