Episod 13

59 5 8
                                    

At somewhere

Seorang lelaki yang lagi sedang duduk di sofa sambil bersilang kaki kanannya di peha kirinya malah tangan kirinya ada sekeping gambar dia bersama orang yang dia sangat cintai.

???:aku kembali sayang*smile*aku akan mengambil mu semula dari orang yang telah merampas mu dariku *serious face*
.
.
.
.
.
Di jaehyun office

Jaehyun:Dayana
Dayana:ye tuan
Jaehyun:masuk ke bilik saya sebentar
Dayana:baiklah..

5 minit kemudian

Dayana:ye tuan,ada yang saya boleh bantu?
Jaehyun:saya mahu anda check,apa minggu ini saya ada meeting or other else(katanya sambil meletak tangan nya di kepala)
Dayana:sebentar ya tuan,saya check... Nampaknya tuan tiada apa apa meeting untuk minggu ini.
Jaehyun:bagus dan saya mahu anda kosong kan jadual saya hingga minggu depan.*smile*
Dayana:kenapa? Apakah tuan tidak sihat?

Jaehyun tidak jawap soalan PA nya malah dia merubah senyuman nya ke muka serious malah mata tajamnya.

Dayana:umm baiklah tuan,kalau macam tu saya permisi dulu ya tuan.
Jaehyun:tunggu(kata jaehyun dengan mata tajamnya)
Dayana:ye..tuan?
Jaehyun:sila panggil Johnny dan yuta masuk ke bilik saya.
Dayana:baiklah...
.
.
.
5 minit kemudian
.
.
.
.
Johnny:ada apa jae mahu jumpa?
Jaehyun:minggu ini kita bertiga akan pergi holiday*smile*
Johnny:kita bertiga sahaja? Bagaimana isteri-isteri kita?
Jaehyun:ya ampun,bawa sekali begok..
Johnny:hehehe(Johnny ketawa sambil mengaru tengkuk belakang nya yang tidak gatal)
Jaehyun:kau bawa ten dan anak kau dan yuta...
Yuta:bawa isteri ku dan anak ku*smile*
Jaehyun:umm yeah..

Senyuman jaehyun terus pudar selepas yuta memanggil taeyong"isteri" tiada siapa boleh panggil taeyong dengan gelaran isteri selain dia.

Johnny:apa kau akan bawa somi?
Jaehyun:tidak(jawap jaehyun dengan singkat sambil selak file)
Johnny:kenapa?dia kan isteri---
Jaehyun:ok kamu berdua boleh keluar, jangan lupa ya minggu ini kita pergi holiday.
Johnny:tapi jae aku tidak habis kata-kata ku---
Jaehyun:hello? Ahh yeah ini JJ company*smile*
Johnny:err ayo yuta keluar..

Yuta mampu membalas dengan menganggukkan kepala nya lalu mereka berdua keluar dari bilik kerjanya jaehyun.

Selepas mereka keluar, jaehyun meletak telefon kerjanya lalu mengeluh.
.
.
.
.
Di sekolah

Taeyong yang lagi sedang menunggu Mark di pagar sekolah. Tanpa dia sedari ada seseorang memerhatikan dia dari jarak jauh.

Mark:omma!!!

Mark berlari ke arah taeyong,lalu memeluknya.

Taeyong:hi sayang, bagaimana dengan sekolah hari ini?
Mark:hari ini seruuuu banget
Taeyong:waaa bagus lah kalau begitu..ayo pulang.
Mark: sebelum pulang,Mark mau ice cream bisa ngak.
Taeyong:mau flavour apa?
Mark: watermelon*smile*
Taeyong:baiklah anak ku,ayo

Taeyong memengang tangan anaknya dan mereka berdua pun berjalan sampai menuju ke kereta.

???:hidup mu begitu bahagia taeyong*smile* buat seketika ini aku akan membiarkan mu bahagia. Tapi, sampai sahaja masaku, kebahagiaan mu akan musnah sekelip mata*smirk*

 Tapi, sampai sahaja masaku, kebahagiaan mu akan musnah sekelip mata*smirk*

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.
I'm Stuck With You {Jaeyong}Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang