Episod 15

47 6 3
                                    

Taeyong sekarang berada di sebuah kedai runcit berhampiran dengan tempat hotelnya di Jeju. Dia bersiar-siar di luar bersama anak lelakinya iaitu mark dan masa bersiar-siar itu. Mark mengajak nya untuk taeyong membeli jajan. Taeyong pun berhenti di kedai runcit lalu membeli nya. Sementara Mark lagi tunggu di luar.

Semasa mark sedang menunggu ibunya membeli jajan untuknya, tiba-tiba dia memandang ke jalan raya. Dia nampak ada bola di tengah jalan raya itu. Dengan itu,Mark terus meninggalkan ibunya dan pergi ke tengah jalan raya untuk mengambil bola tersebut dan waktu mark mengambil bola itu. Ada sebuah lori besar menghampiri nya.

Taeyong:mark ini jajan ka--- mark?

Taeyong pun mencari anaknya yang hilang,dia pun memandang ke arah jalan raya itu dan mata taeyong dengan serta merta terbeliak melihat sebuah lori yang menghampiri anaknya.

Taeyong:anak ku!! MARK!!!!!

Pin!!!!!!!

Mark:*look at lorry*

Seseorang berlari ke arah Mark lalu memeluknya dan menolak ke kiri. Mereka berdua terbaring di jalan raya tersebut. Taeyong yang melihat jadian itu lalu terkejut dan menutup mulutnya dengan kedua tangannya.

Taeyong:anak ku*Hiks*

Taeyong dengan serta merta berlari ke arah mark,nasib baik Mark tiada luka dimana-mana. Taeyong memeluk anaknya begitu erat sambil menangis jangan lupa,orang yang menyelamatkan anak taeyong itu melihat si ibu dan anak berpelukan.

???:apa anak kamu baik-baik aja?

Tanpa sedar taeyong berhenti menangis lalu memandang ke arah lelaki tersebut. Dia mengelap air matanya dan terus menarik kedua tangan lelaki itu dengan erat.

Taeyong:makasih ya karena sudah menyelamatkan anak ku. Jika tidak,pasti anak ku sudah kecelakaan.
???:*smile*tidak apa-apa...
Taeyong:Mark sayang,apa kamu baik-baik aja,nak?
Mark:iya,Mark minta maaf karena tidak dengar kata-kata omma untuk tidak pergi kemana-mana*Hiks*mark cuma ingin mengambil bola itu aja song*Hiks*mark minta maaf ya karena mark sudah membuat omma menangis*Hiks*
Taeyong:tidak apa-apa sayang,lain kali jangan begitu lagi ya? Omma tidak mahu kehilangan kamu.
Mark:baik omma,Mark janji Mark tidak akan lagi ambil bola di jalan raya lagi. Mark sayang omma..
Taeyong:omma juga sayang kamu..

Mark terus memeluk taeyong dan taeyong juga membalasnya..

???:umm apa kata kalau kita bangun dan pergi tempat yang selamat karena kita sekarang lagi berada di jalan raya. Takut kita mati bersama disini. Aku tidak mahu mati lagi *giggle*
Taeyong:oh iya ya ampun,baiklah ayo..

Taeyong mendukung anak nya dan dia bangun selepas terduduk di jalan raya tersebut dan dia berjalan ke tepi jalan raya lalu duduk seketika di kerusi bersama orang tersebut.

Taeyong:by the way,nama kamu siapa? Nama aku Lee taeyong*smile*
???:nama aku dong si Cheng panggil aja Winwin*smile*
Taeyong:ahh Winwin? Beautiful name*smile*
Winwin:makasih*smile* apa kamu lagi bercuti di Jeju?
Taeyong:iya, bagaimana kamu tahu aku lagi sedang bercuti? Apa kamu juga lagi bercuti di Jeju?
Winwin:iya dan aku duduk di hotel yang kamu lagi duduk juga*smile*
Taeyong:omg really? Wahhh tidak menyangka orang yang telah menyelamatkan anak ku,orang yang duduk sama di hotel yang sama.

Winwin mampu membalas senyuman..

Taeyong:tapi aku tidak melihat mu selama aku duduk disitu?
Winwin:karena aku selalu keluar untuk mengambil foto-foto di Jeju ini. Rugi jika balik Seoul tanpa kenangan bersama di Jeju.
Taeyong:wahh apa kamu sudah foto di Jeju?
Winwin:*nod*nead,sudah banyak ku mengambil foto di Jeju sekian 2 hari aku duduk di Jeju.
Taeyong:wahhh daebak,aku tidak sempat mahu foto di Jeju.
Winwin:apa kata,kita foto bareng?
Taeyong:bisa kah?
Winwin: semestinya,ayo..

I'm Stuck With You {Jaeyong}Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang