Episode 11

70 8 5
                                    

Semasa parti dijalankan, taeyong selepas berjumpa dengan jaehyun. Dia tidak bercakap hingga lah sekarang.

Sama juga dengan jaehyun,selepas dia berjumpa dengan taeyong kekasih yang lama dia rindu kini kembali semula tapi dia tidak menyangka bahawa taeyong sudah pun berkahwin dengan orang yang dia anggap sebagai kawan baik.

Somi:thank you everyone for coming(kata somi di atas pentas sambil senyum) sebelum itu jaehyun suamiku mahu nyanyi sesuatu lagu untuk ku. jadi persilakan Jung jaehyun naik ke atas pentas.

Jaehyun yang hampir melamun dia terdengar namanya dipanggil. Ia pun bangun dan terus naik ke atas pentas dan ia jalan menuju ke tengah. Sebelum dia menyanyikan sebuah lagu,dia menatap taeyong yang duduk belakang bersama yuta dan juga anak nya.

Jaehyun:hi everyone,saya akan menyanyikan sebuah lagu untuk seseorang yang aku sangat merindui.

Kata jaehyun sambil menatap taeyong, taeyong yang merasa ada seseorang yang lagi menatapnya. Dia pun memandang depan dan dia dengan jaehyun eyes contact lagi sekali.

Jaehyun:dengarkan lah..

"Saat aku tertawa di atas semua"

"Saat aku menangisi kesedihanku"

"Aku ingin engkau selalu ada"

"Aku ingin engkau aku kenang"

Jaehyun menyanyi sambil menatap taeyong,dia memang tidak boleh berhenti untuk buang rasa rindu itu terhadap taeyong. Ye setiap hari jaehyun tidak pernah berhenti mencari Taeyong dan dia selalu merindui taeyong tidak kira apa pun. Taeyong sentiasa di hati nya.

Taeyong mendengar satu demi satu perkataan yang jaehyun sebut. Itu membuat dia ingat semua kenangan manisnya bersama jaehyun dan juga kenangan pahit.

"Selama aku masih bernafas"

"Masih sanggup berjalan,ku kan selalu memujamu"

"Meski ku tak tahu lagi engkau dimana"

"Dengar aku,ku...merindukanmu"

Semua orang memberi tepukan besar terhadap jaehyun maka taeyong pula dia menundukkan kepalanya ke bawah. Perkataan terakhir itu membuat dia ingin menangis sekarang ini. Dia juga merindui jaehyun tapi itu dulu,dia tidak boleh mencintai jaehyun lagi kerana jaehyun sudah berkahwin dan dia juga sudah berkahwin dengan yuta.

Taeyong sudah tidak boleh lagi tahan air matanya. Dia dengan serta merta bangun dari tempat duduknya lalu bergegas keluar dari dewan tersebut.

Mark:omma!!..appa omma pergi kemana?
Yuta:ten kamu jaga mark sebentar ya?saya mahu lihat taeyong.
Ten:ya baiklah...

Yuta bangun dari tempat duduknya dan terus berlari keluar dari dewan. Jaehyun yang melihat taeyong keluar dari dewan. Ia juga turut untuk mengejar taeyong tapi malangnya,somi menahannya.

Jaehyun:lepaskan aku somi..
Somi:yah Jung jaehyun..apa kamu mahu malukan ku di depan semua orang? Ingat jaehyun kamu itu sudah berkahwin dengan ku jadi buat apa kamu mahu mengejar lelaki tak guna itu?

Jaehyun memandang somi dengan mata tajamnya,lagi sekali somi memanggil taeyong lelaki tidak berguna. Jaehyun mencengkam kedua-dua bahu somi dengan kuat.

Jaehyun:dengar ya,dia itu ada nama dan nama dia taeyong..Lee taeyong
Somi:terus? Jaehyun apa kamu masih berharap akan dapat bersama dengan dia? Jaehyun lupakan taeyong. apa aku tidak sempurna untukmu?
Jaehyun:tiada satu pun yang sempurna lebih dari dia dan kamu perlu sedar somi. Aku tidak sama sekali cinta atau sayang pada kamu jadi tolong jangan letak harapan yang tinggi.

I'm Stuck With You {Jaeyong}Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang