Episode 09

57 7 2
                                    

Sekarang taeyong dan ten berada di rumahnya ten. Mula-mula taeyong mahu pulang tapi disebabkan haechan mahu bermain dengan mark,ya terus ke rumah ten.

Sekarang taeyong dan ten berada di ruang tamu

Taeyong:ten apa aku boleh bertanya sesuatu kepadamu?
Ten:apa?
Taeyong:umm...apa johnny masih berkerja bersama si dia?

Ten tahu siapa yang taeyong sebut kan"si dia"kalau bukan jaehyun.

Ten:yeah Semestinya karena tiada johnny, jaehyun tidak akan berjaya hingga sekarang ini dan dia memerlukan johnny. Mereka kan sahabat baik jadi mereka itu tidak dapat dipisahkan.
Taeyong:ahhh i see(taeyong mengangguk sambil tersenyum)
Ten:apa kamu tidak rindukan jaehyun?(kata ten)

Taeyong terdiam seketika selepas dia mendengar nama yang telah lama dia tidak didengari. Kadang kala nama itu membuatnya rindu kepadanya. kadang kala nama itu menyakiti nya dengan kenangan lamanya.

Ten:sorry kalau aku berkata begitu,aku tidak berniat mahu sebut nama---
Taeyong:tidak apa-apa ten, actually ada masa aku memang merindukan jaehyun tapi aku harus melupakan jaehyun buat selamanya, karena aku telah pun berkahwin dan dia juga sudah berkahwin dengan... perempuan itu.

Kata taeyong sambil memandang lantai,dia masih sakit bila teringat semula moment dimana jaehyun akan berkahwin dengan somi. Taeyong cuba untuk lupakan semua itu dan ia menatap ten semula.

Taeyong:aku dapat rasakan bahawa dia pasti sudah bahagia bersama somi dan pasti mereka sudah mempunyai anak*smile*
Ten: mempunyai anak? Aku dengar dari johnny yang mereka tiada anak hingga sekarang. Aku rasa jaehyun pasti tidak menyentuhnya*smirk*

Taeyong terdiam semula. Otak nya tergiang-giang apa jaehyun tidak meniduri somi? Atau mereka tiada rezeki untuk mempunyai anak?

Kita tinggalkan taeyong dan ten seketika dan pergi ke haechan degan mark.

Haechan dari tadi tidak henti menatap mark yang berada di depannya. Mark yang rasa seperti ada seseorang lagi memandangnya,ia terus menatap haechan yang lagi pandangnya sambil senyum. Pantasan mark merasa ada orang memandang nya rupanya haechan.

Mark:apa kamu sudah puas menatap ku?
Haechan:ah?apa?(haechan sedar dari lamunan nya)
Mark:mari kita bermain game?
Haechan:ayo*smile*

15 minit kemudian

Mark:yeayyy aku memang!!!
Haechan:mana hadir aku tidak tahu bagaimana mahu main game seperti ini(degus haechan)
Mark:aku tidak kira dan sekarang kamu harus terima hukuman nya.
Haechan:Hmm baiklah apa hukumannya? Aku rela.

Tiba-tiba Mark menatap haechan begitu lama..

Haechan:Mark?kamu kata mahu bagi aku hukuman?jadi mana hukuman nya?
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Cup
.
.
.
.
.
.
Satu ciuman pertama mark mendarat di bibir manis haechan..

Mark:*blush*itu...hukumannya

Haechan terdiam terkaku selepas mendapat ciuman pertama dari mark..mark yang lama tunggu respon dari haechan terus mengoyangkan badan haechan.

Mark:oiii haechan.. haechan!!!

Tiba-tiba hidung haechan mengeluarkan darah dari belah kiri.

Mark:untie ten!!!omma!!!!

Ten dan taeyong yang berada diluar mendengar jeritan mark,terus bergegas masuk ke dalam bilik haechan.

Ten:ya mark Ada apa?
Mark: haechan untie..hidungnya berdarah.
Ten:ya ampun sayang!?

Ten berlari ke arah anaknya yang telah pun menyandar kepalanya di katil.

Ten:sayang kamu kenapa?kamu sakit?
Haechan:tidak omma...Mark....
Taeyong:apa yang anak untie lakukan kepadamu haechan? katakan biar untie memberi nasihat kepadanya.
Haechan:dia...dia mencium ku untie...
Ten& taeyong:what!?

I'm Stuck With You {Jaeyong}Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang