"sayang bangun mandi. Sayang kena ikut abang pergi kerja"Diselitkan tangannya di belakang leher Adry dan ditarik agar bangun.
Gadis tu terbatuk kecil.
"Tak larat."Sayu saja mata gadis itu memandang nya. Louise meletakkan tangannya di dahi serta leher Adry agak panas.
"Sayang demam ni. Mandi dulu oke lepastu ikut abang pergi company. Abang tak boleh ambil cuti."Adry bangun dari baringannya dan duduk dahulu.
"Come abang tolong"Dihulurkan tangan nya dan disambut oleh Adry.
Mata Louise sekejap sekejap memandang ke arah Adry yang tidur di sofa. Calvin berdehem dan itu buatkan Louise menoleh.
"Why don't you focus? What are you looking at? " Calvin menoleh ke arah gadis yang tidur di sofa.
"Who is that? All I know is you don't like women"Louise mengemam bibirnya seketika dan dihela nafas perlahan.
"She is my wife. Wait a minute"Dia bangun dari duduknya dan mendekati Adry. Selimut tu ditarik ke atas bahunya.
"Kalau lapar bagitahu abang okeyh?"Adry menganguk perlahan dan menyelesakan dirinya untuk tidur. Louise mengucup dahi gadis tu sebelum mengatur langkah ke meja nya semula.
Louise serta Calvin mula membincang tentang kerja mereka semula.
Adry terbatuk batuk dan mencelikkan mata nya. Tangan Louise yang menaip di papan kekunci terhenti dan bangun mendekati Adry.
"Abang. N..nak air"Louise segera menuangkan air kosong dan dibantu Adry untuk minum.
"Makan dulu. Sayang lapar apa? Dari tadi asyik tidur ja."Diusap perlahan pipi tu dengan mata merenung segenap wajah cantik Adry.
"Adry nak makan bubur nasi boleh?"Louise mengangguk dan dibuka telefonnya untuk menelefon anak buahnya.
"Sekejap lagi Ammar datang hantar. Sayang rest dulu ya"Adry mengangguk dan merebahkan badannya semula.
"Boss ni bubur"Ammar melangkah masuk dan diletakkan bubur tu di atas meja. Matanya terpandang akan gadis yang sedang tidur.
"Oh okeyh thank kau boleh keluar"Ammar menganguk dan meminta diri untuk keluar. Louise segera bangun mendekati Adry.
Ditepuk bahu gadis tu perlahan dan mata cantik tu terbuka memandangnya.
"Ni bubur dah Ammar hantar. Come makan dulu"Dibuka penutup bekas tersebut dan diambil sudu yang telah disediakan.
Ditiup terlebih dahulu agar sejuk sedikit kang kalau suap panas panas mahu menangis Adry.
"Abang,Adry nak tanya"Louise menjongket keningnya menandakan apa.
"Sayangkan Adry tak?"Menajam mata Louise memandang gadis ini.
"Tak"Jawabnya selamba dan digaul gaul bubur tu sebelum di suap ke dalam mulut Adry semula.
"Kalau tak sayang cuba abang terjun bangunan ni"Louise mendengus kasar dan ditatap mata tu.
"Sebelum abang lempar sayang keluar tingkap ni lebih baik jangan tanya soalan bodoh mcm tadi ya. Kalau abang tak sayang tak ada makna nya nak heret sayang ke london sekali."Adry tersengih dan membuka mulut bila Louise menyuap.
"Marah je kerjeeeee"Jejaka tu hanya diam saja. Adry mengucup kedua pipi Louise dan jejaka tu tersenyum dengan kepala ditundukkan.
"Abe psycho kita dah senyum. Berbunga bunga"Usik Adry. Louise meletakkan bekas tu di atas meja dan diserahkan air kepada Adry.
"Nakal eh"Dicubit pipi gebu tu geram. Di ambil ubat demam dan diletakkan di atas tapak tangan Adry.
"Makan ubat ni bagi cepat sembuh faham sayang? Tak ada penolakan."Adry hanya pasrah dan disumbat ubat tu ke dalam mulutnya.
"Sini rest."Diambil gelas tersebut dan diletakkan di atas meja. Tubuh Adry dibaringkan dan ditarik kain selimut menutupi dada gadis nya.
"Gws sayang"Dikucup dahi Adry dan diatur langkah ke meja nya semula. Sesibuk dia pun tidak akan mengabaikan gadisnya.
YOU ARE READING
14. SUAMIKU ENCIK PSYCHO✓
RomanceSemakin lama semakin meningkat kematian pelajar di Gold Highschool. Punca kematian menjadi tanda tanya sehingga kan pelajar di situ takut untuk datang sekolah. Kedatangan Si dia mencari dalang disebalik kematian pelajar pelajar disitu. Namun siapa s...