Ditimbang bola tu dan disepak sehingga masuk ke dalam palang gol. Louise menoleh ke arah gadis tu. Dia berdecit. Perempuan tu memang tak serik.
Adry melambung bola tersebut dan disepak lagi. Di ambil bola tu dan tersenyum nipis.
"Along cepak lah bola tu kat adikkk. Biar adik ambut!"
"Jangan babygirl nanti kena badan sakit tau. Babygirl kecil lagi" Tunku Azry Rafizi tersenyum ke arah adik nya.
"Alaaa hm"mencebik gadis tu.
Air mata milik Adry mengalir ke pipi nya. Tunku Azry Rafizi abang sulungnya yang sudah meninggal disebabkan kanser tulang 2 tahun yang lepas.
Adry bermain bola tersebut dengan seorang dirinya. Dengan cara ini lah dia dapat lepaskan rindu dekat alongnya.
"Along. Adik dah pandai main bola sepak"Gigi diketap menahan sebak di dada.
Nafas ditarik terlebih dahulu dan dihembus perlahan. Kepala nya menoleh ke kanan apabila terdengar bunyi derapan kaki.
"Kau nak main bola ke kau nak nangis?"Adry mengeleng kepalanya perlahan.
"Kau ni memang tak serik kan. Asal kau tak berambus lagi. Kau penganggu kerja aku tau tak."Tajam mata jejaka tu merenungnya.
"Salah ke aku nak main bola dekat sini?"Soalnya. Louise mengeluarkan pisaunya dan dibaling ke arah bola tersebut. Membulat mata Adry.
"A..apa kau buat ni hah!"Adry meluru ke arah bola tersebut. Air matanya mengalir deras. Bola ni adalah pemberian dari arwah alongnya.
"Berambus kau dari sini."Adry mengepal erat penumbuk nya dipandang tajam wajah Louise.
"Kau!.APA MASALAH KAU HAH! " Matanya berubah hitam pekat. Dikeluarkan pistolnya dan ditembak ke arah Louise.. terkejut jejaka tu dan dia mengelak dari tembakan Adry.
"Macam mana kau ada pistol hah"Adry tergelak sinis dan meluru ke arah jejaka tu. Disepak dan ditumbuk Louise sekuat hatinya.
Louise mengilas kedua tangan gadis tu ke belakang. Pisau diletakkan di bawah dagu nya.
"Kenapa tak kelar?"Louise terdiam apabila pistol tu berada di perutnya.
"Asal kau marah sangat pasal bola tu?"Adry mengetap bibir menahan amarah.
"Kau bodoh ke hah. Bola tu pemberian arwah along aku dan kau hancurkan nya"Louise terkedu mendengar.
Adry menghela nafas nya perlahan dan dilepaskan dirinya dari Louise. Bola tu di ambil dan dicabut pisaunya.
Kaki diatur melangkah pergi dari situ sebelum tu ditoleh ke arah jejaka tu semula.
"Buat lah apa kau nak buat. Aku dah malas nak ambil kesah"Diatur langkah ke keretanya semula.
Louise terdiam di situ. Dipandang kereta gadis tu yang keluar dari perkarangan sekolah.
Setiap kali pembelajaran Bahasa English pasti Adry tidak ada di dalam kelas. Louise tahu yang gadis tu marahkannya.
"Pembelajaran lain Adry ada dalam kelas?"Soal Louise dan dibalas anggukkan dari mereka.
"Ada Sir tapi saya hairan kenapa setiap bahasa English ja dia keluar"Louise terdiam seketika.
"Tak apa kamu semua boleh pergi rehat ya. Jika terjumpa Adry suruh dia berjumpa dengan saya di bilik guru"Mereka mengangguk.
"Adry"Gadis tu menoleh ke arah Darwisy yang melangkah mendekati nya.
"Sir L suruh jumpa dia di bilik guru"Adry mengeleng kepalanya tanda tidak mahu.
"Bagitahu dia aku taknak jumpa. Dia nak mengadu dekat pengetua pun tak kesah lah."Diatur langkah pergi dari situ.
Dan seketika dia berhadapan dengan jejaka tu. Adry mengeluarkan earphone nya dan dipakai. Volume dinaikkan. Dipusingkan badannya dan melangkah pergi.
"Adry stop"Namun gadis tu mengendahkan saja kerana dia memakai earphone. Gigi diketap dan dikejar langkah Adry.
Direntap tangannya dari genggaman Louise.
"Masa pembelajaran aku kau pergi mana? Sesuka hati keluar tanpa izin"Dicabut earphone di telinga gadis ini.
"Bukan urusan aku"Louise memegang kedua bahu Adry dan direnung tajam.
"Kau tu pelajar hormat sikit orang yang lebih tua"Adry berdecit. Ditepis tangan Louise di bahunya.
"Kau nak suruh aku hormat kau? Tapi diri kau ada nak hormat orang lain?."Dirampas earphone nya semula dan melangkah pergi.
YOU ARE READING
14. SUAMIKU ENCIK PSYCHO✓
RomanceSemakin lama semakin meningkat kematian pelajar di Gold Highschool. Punca kematian menjadi tanda tanya sehingga kan pelajar di situ takut untuk datang sekolah. Kedatangan Si dia mencari dalang disebalik kematian pelajar pelajar disitu. Namun siapa s...