BAB 29

5.4K 284 0
                                    

Dihayunkan kakinya. Adry hanya duduk di buaian taman belakang rumahnya sahaja. Louise mendekati Adry dan duduk di sebelah nya.

"Sedih ja memanjang kenapa ni? Ada masalah ceritalah"rambut gadis tu diusap perlahan.

"Tak ada apa apa pun cuma bonda dan ayahda nak satukan Adry dengan siapa entah"Louise yang mendengar tu mengawal dirinya dari tersenyum.

"Eh? Seriuslah kau pun nak khawin? Dengan siapa?"Adry mengangkat bahu tanda tidak tahu.

"Entahlah Adry takut dia tak dapat terima apa yang Adry simpan ja."Louise menjongket keningnya.

"Apa benda tu nampak mcm penting ja."dalam diri Louise meronta ronta mahu tahu apa yang gadis tu simpan.

"Kalau Adry bagitahu dekat Louise. Louise jangan hebohkan boleh?"Jejaka tu mengangguk.

"Ceritalah apa dia? Aku nak tahu"Adry menegakkan badannya dan mengalihkan badannya menghadap Louise.

"Tahu tentang Demon Queen? Adry leader nya. Tunku Adrysha Atharizz leader DQ. Kalau dia tahu mungkin dia nak batalkan perkahwinan ni agaknya. Haish entahlah serabut"Dilentokkan kepalanya di besi buaian. Louise yang mendengar tu agak terkejut.

"Jadi selama ni kau lah leader mafia DQ?"Adry menganguk saja dan bangun dari duduknya. baru saja dia mahu pergi, Louise menarik tangannya sehingga dia terduduk di atas peha jejaka tersebut.

"Aku yakin dia takkan batalkan perkahwinan tu."Adry menghela nafas perlahan.

Walaupun dia agak terkejut yang Adry ketua DQ tapi dia tidak akan sesekali membatalkan perkahwinan ni. Hatinya sudah sayangkan Adry jadi baik buruk gadisnya dia akan terima.

"Adry tak tahu nak cakap apa. Kalau dia batalkan perkahwinan pun ya tak apa lah lagipun diri ni bukannya baik sangat."Louise menarik kepala Adry ke dadanya. Tubuh tu dipeluk erat.

"Jangan cakap macam tu. Sini aku peluk biar sedih kau tu hilang ya sayang"Dicium kedua pipi gebu tu dan ditepuk bahu tu perlahan.

"Kalau Adry taknak terima perjodohan tu boleh kan?"Louise mengusap belakang Adry perlahan.

"Pilihan orang tua selalunya tepat"Jangan lah kau nak batalkan perjodohan ni sayang oii minggu depan kita dah nak menikah tau tak.

Dan seketika dia mendengar esakan kecil. Louise segera menepuk nepuk bahu tu perlahan.

"Shh jangan nangis sayang. Aku ada dengan kau"Diseka air mata Adry perlahan. Dicium pipi gebu tu dengan lama.

"Dah dah jangan nangis nanti tak cantik"Adry menyembamkan mukanya di dada tegap Louise.

Sejujurnya Adry sayangkan Louise tetapi dia tidak mampu ungkapkan tentang tersebut kerana takut jika Louise jadikan dia hanya tempat bosan saja.

"Jangan lah nangis. comel nye hm"Dicium pipi tu lagi. Okey dia geram. Nampak comel dengan muka merah merah tu sebab menangis auwww so cute babygirl.

Adry menunduk bermain jari jemari Louise. Dikepak jari tu terjerit Louise dibuatnya.

"Eheh sorry"Louise yang menekup mulutnya akibat menjerit tadi dijentik dahi Adry.

"Aduh sakitlah"Digosok dahi nya. Louise mengusap dahi Adry perlahan dan dihadiahkan kucupan disitu.

"Itulah kepak lagi jari orang kan dah mendapat"Memuncung bibir Adry. Nak gurau sikit pun tak boleh.

"Gurau gurau kasar ja"Katanya. Louise mencubit sedikit tepi pinggang Adry. Menjerit gadis itu.

"Ok ok sorry alah pinggang jangan lah"Louise rasa nak gigit ja hidung tu geram. Gurau kasar lah sangat kang dia gurau japgi ada yang menangis pula.

"Kecil besar kecil besar aku tengok kau ni"Mengecil mata Louise memandang wajah Adry.

"Hm Adry membesar yer tak ada lah tiba tiba kecil tiba tiba be- oke tak"Terdiam dia bila Louise mahu mencubit pinggangnya lagi.

"Kenapa tak sambung sayang?"Dijongket keningnya. Adry mengeleng kepalanya perlahan.

"Menjawab kerja dia."Kedua pipi Adry dicubit geram sehingga memerah seakan pakai blusher.

"Elehhh biarlahh nak menjawab kan ada mulut"Louise menampar perlahan mulut tu.

"Sekali lagi kau menjawab aku cium bibir kau"Adry mengemam bibirnya dan menyorok di dada tegap Louise.

14. SUAMIKU ENCIK PSYCHO✓ Where stories live. Discover now