"Adry, hm kitorang nak bagitahu sesuatu ni"Adry menjongket keningnya menandakan apa.
"Nathan dengan Lhatif ajak kitorang khawin."Hana dan Rivka mencantum kan jari telunjuk mereka.
"Diorang umur 20?"Teka Adry dan mereka berdua mengangguk mengiyakan.
"Khawin lah lagipun korang berdua perlu ada kebahagiaan masing masing."Dua sepupunya tersenyum mendengar kata kata Adry.
"Kau macam mana dengan Louise? Bahagia?"Adry menganguk disertai senyuman nipisnya.
"Alhamdulillah dia tak mcm dulu yang selalu pukul atau cederakan aku"Hana dan Rivka turut mengucap syukur.
"Ngobrol apaan ni? Boleh join?"Ketiga gadis tu menoleh ke arah Badboy dan mengangguk perlahan mengizinkan.
"Faham tak kalau kitorang cakap Melayu?"Soal Rivka sekadar ingin tahu. Jejaka tu menganguk.
"Faham dikit aja kok ga banyak lagian masih coba belajar bahasa malay"Tutur Dimas. Mereka bertiga menganguk faham.
"Btw kalian bertiga udah berpunya? Cuma nanya aja kerna ga pernah liat kalian bertiga deket sama cowo"Mereka menoleh ke Fikri.
"Aku udah nikah "Terkejut Badboy mendengar kata kata Adry. Tapi tak hairan lah di negara Indonesia ramai yang nikah muda.
"Ohh siapa suami nya? Pengen tahuu"Abian menjongket keningnya. Adry mencari keberadaan suaminya.
"Tu"Ditunjuk ke arah Louise yang sedang berbual dengan guru. Louise yang terasa seperti diperhatikan menoleh ke arah tersebut. Matanya bertembung dengan mata isterinya.
Dikenyitkan mata kirinya disertai senyuman manis dan menoleh ke arah cikgu Ezad semula.
"Loh selama ni Sir L suami kamu? Pantes dia selalu liat liat kamu"Adry tersengih.
"Kalian berdua gimana? Udah berpunya atau masih jomblo?"Hana dan Rivka berpandangan.
"Dalam proses ke pernikahan"Badboy berpandangan antara satu sama lain.
"Tidak ber apa ya bertunang kan? Ha ga bertunang duluan?"Soal Fikri. Mereka mengeleng.
"Future husband nak nikah terus tak nak bertunang."Badboy mengangguk faham.
"Kasihan kami masih jomblo. Tolong nyariin bakal isteri dong"Pinta Abian. Tiga gadis tu tergelak kecil. Mereka mana tahu hal nak cari jodoh bagi kat orang ni.
"Bersabar dan berdoa minta kepada Allah untuk dipertemukan jodoh yang baik"tutur Adry dan mereka tersenyum.
"Gimana kamu bisa dapat curi hati Sir L. Setahu aku mereka bilang Sir L itu ga suka sama cewe terus panas baran lagi"Adry mengetuk jarinya di dagu.
"Hm aku cuma ramah aja ke dia terus nah dia yang jatuh hati sama aku. Orang nya obses"Badboy meng'oh'kan saja.
Sayangggg yuhuuu i kambekkkk mengacau youuu.
Shit. Adry mencarut dalam hatinya bila Rizz sudah datang untuk menganggu.
"Apa kau nak Rizz?"Adry bertanya melalui hatinya kang dia cakap sekejap lagi diorang tengok dia pelik pula.
Nak kacau sayang lah. Dah lama tak kacau btw bila boleh aku keluarrrr? how to make you angry yeee hm.
"Jangan buat kerja bodoh Rizz. Hancur sekolah ni kalau kau keluar. Duduk diam diam tak boleh ke?" Dapat dia dengari dengusan Rizz.
Yerlah sayangg. Janganlah termenung nampak tu diorang tengok lain macam ja.
Adry berdehem seketika dan menghirup air nya. Hana yang sedari tadi lihat Adry termenung, menoleh semula ke arah Rivka.
Tak ku sangkaaaaaa lelaki psiko tu suami kau ahaha tapi dia romantik jugak. Suamiku encik psycho omaigoddd.
"Kau ni kan memang suka mengusik aku eh? Geram pulak aku dengan kau ni" Adry mengukir senyuman nipis ke arah Rivka dan Hana yang memandang nya.
"Kau oke Adry? Kenapa termenung ja?"Adry mengeleng tanda tidak apa apa. Loceng tamat rehat sudah berbunyi. Mereka bingkas bangun untuk ke kelas.
"Bye! Jumpa lagi"Badboy melambai tangan ke arah tiga gadis tu dan dibalas oleh mereka.
Aku suka usik sweetie aku nii bila kau sedih aku adaaa bila aku sedih kau adaa kan nanpak sweet gituu.
"Aik iblis pun tahu sedih ke?"berkerut dahi nya.
Eihhhh dahlah malas dengan kau ni byee.
Adry menoleh ke arah orang yang menepuk bahunya dilihat Louise berjalan sebelahnya.
"Kenapa tengok aku tadi? Mengumpat?"Adry tergelak kecil dan mengeleng.
"Diorang tanya dah berpunya ke belum jadi Adry bagitahu yang Adry dah khawin dan diorang tanya siapa suami. Adry tunjuk abang"Jelas Adry agar Louise tidak salah faham. Jejaka tu mengangguk perlahan.
YOU ARE READING
14. SUAMIKU ENCIK PSYCHO✓
RomanceSemakin lama semakin meningkat kematian pelajar di Gold Highschool. Punca kematian menjadi tanda tanya sehingga kan pelajar di situ takut untuk datang sekolah. Kedatangan Si dia mencari dalang disebalik kematian pelajar pelajar disitu. Namun siapa s...