BAB 28

5.3K 288 1
                                    

"serius lah bonda dan ayahda nak satukan Adry dengan anak kawan bonda ayahda?"Diraup rambutnya ke belakang.

"Bonda dengan Ayahda nak kamu berdua nikah sebelum kamu ambil SPM biar cepat lagi bagus"Adry mengeluh. Adelio mengusap belakang adiknya.

"Ikut suka bonda dan ayahda lah"Diatur langkah naik ke biliknya. Adelio mahu memanggil namun Ayahda Affan mengeleng tanda tidak perlu.

Mungkin Adry perlukan masa untuk terima perjodohan ni lagipula dia masih 17 dan khawin? Masih awal untuknya.

Badan dibaringkan di atas katil menatap siling putih tersebut. Khawin? Tak pernah terlintas dalam kepala otak dia nak khawin di usia yang muda bergini.

Telefon Adry berdering. Tanpa melihat nama pemanggil di anggkat panggilan tersebut.

"Sayang"

Gigi diketap rapat bila mengenal pemilik suara tersebut.. Dihela nafas perlahan.

"Hm ada apa?"Soalnya malas.

"Kenapa ni? Badmood ke? Siapa yang rosakkan mood little angel aku ni?"

"Tak ada apa apa pun lah cuma serabut sikit. Kenapa tak tidur lagi?"Dipandang jam di dinding menunjukkan pukul 11 malam.

"Rindu kau itu yang aku call nak sleepcall dengan kau yelah nanti aku dh nak khawin tak boleh sleepcall dah"

Adry mengetap bibir menahan sakit di hati. air mata yang hampir mengalir diseka laju.

"Kita video call nak? Rindu nak tengok kau tidur. Comel"

Adry yang mendengar tu gelabah mengelap air mata nya dan berlari ke bilik air untuk membasuh muka agar Louise tidak syak.

"Hm boleh boleh"Diletakkan telefonnya agar dalam keadaan berdiri. Jelas lah wajah Louise yang sedang baring beralaskan pengelangan nya.

"Are you crying hm?"

"Tak lah tadi basuh muka itu yang basah ni"Louise menganguk faham tanpa mencurigai apa apa.

"Kenapa tak sleepcall dengan future wife?"Soal Adry pelik. Louise tersenyum nipis.

"Dia busy sikit"

"Ohh okeyh faham."Adry memandang ke arah pintu bila pintu tu dibuka oleh seseorang.

"Adik. Esok pagi siap siap kita pergi cari bahan dapur. Kawan bonda dan ayahda nak datang."Tutur Adelio.

"Pukul berapa?"Adelio melihat jam di dinding.

"Dalam pukul 8 macam tu. Jangan lupa pula"Adry mengangkat simbol okeyh. Setelah pintu bilik ditutup, dia menoleh ke arah Louise semula.

"Adelio?"

Adry menganguk saja dan ditarik comforter ke dada nya. Jam dibuka dan diletak di tepi. Lampu bilik ditutup dan hanya lampu atas meja saja dibuka.

Dilihat Louise sudah memejamkan matanya dan dia turut hanyut ke dalam mimpi.

Louise mencelikkan matanya memandang wajah tenang gadis tu. Dari raut wajahnya dia tahu Adry sedih. Gadis tu mungkin boleh tipu orang lain tapi tidak dengannya. Dari raut wajah serta mata gadis itu dia mampu membaca apa yang Adry sembunyikan.

Diusap wajah tu melalui skrin telefon nya. Tidak sabar dia mahu menunggu dimana Adry menjadi hak milik nya yang sah disisi agama.

Balik saja dari membeli bahan dapur, Adry meletakkan sayur sayur ke dalam bekas.

"Sekejap lagi Adry pakai cantik cantik biar nampak anak perempuan bonda ni cantik lagikan menawan gitu"Adry tergelak kecil dan menganguk perlahan.

Rivky mengejar adiknya yang mencuri  kinder bueno nya.

"Adik! Bagi balik kinder bueno abang tuuu eish budak ni kang"Rivka menjelir lidah nya dan berlari dari Rivky namun tidak sempat pinggang nya ditarik ke dalam pelukannya jejaka tu.

Hanan mendekati adiknya yang sedang membaca novel di sofa.

"Adik, exam bila?"Hana mendongak memandang wajah abangnya.

"Hm 4 bulan lagi SPM"Hanan menganguk faham dan dilabuhkan punggung nya di sofa.

"Tak ada crush?"Hana tergelak kecil dan mengeleng kepalanya tanda tidak ada.

"Abang carikan lah. Hana tak pandai nak cari crush bagai ni biar cari suami terus kan halal tu"Hanan menjeling tajam.

"Gatal eh nak bersuami. Eh tapi kawan abang Single lagi nak? Umur 20 tahun. Okeyh lah tu kan matang pun matang hensem pun hensem nak?"Hana menjongket keningnya berkali kali dan Hanan turut menjongket keningnya.

"Deal"Tergelak gadis tu. Hanan tergeleng kecil.

14. SUAMIKU ENCIK PSYCHO✓ Where stories live. Discover now