stiekem.

60 6 0
                                    

De volgende ochtend.
Eric pov.
Ik ben expres om 3 uur opgestaan. Ik ben nog wat dingen aan het regelen voor het feestje van violet.
Als ik juist klaar ben dan komt violet naar beneden. Ah hey schat Goed geslapen. Ja super maar wat doe jij al zo vroeg hier. Ja ik kon niet meer slapen en ik wou je niet wakker maken dus ben ik naar beneden gekomen en heb me aangekleed en wat tv gekeken. Ah OK. Heb je dan niet goed geslapen. Jawel maar ik zat heel de tijd proberen van gisteren iets te herinneren. Hoezo. Ja ik heb iets te veel gedronken denk Ik dat ik nu niks meer weet van gisteren. Echt niet. Nee niks meer. Vraag me maar iets van gisteren. OK welke dag is het vandaag. Euhm Kerstmis is toch al geweest hè. Ja. Welke dag is het dan. Laat maar. Kom dan breng ik je naar school. Wat ik heb vrij vandaag en ik ging met floor werken vandaag. Ah ja heeft ze je al iets laten weten dat het goed is. Nee. OK ik zal haar even bellen dan kun jij je omkleden. Floor heeft nog een reserve politiepak. Ah ja OK. Violet gaat zich omkleden en ik bel naar floor. Tuut Tuut Tuut. Hallo met floor lommelen. Ja floor het is Eric hier. Ah ja Eric wat is er. Ja het is om te vragen of je al gebeld hebt naar de chef om te vragen of violet met jou mag werken. Oh nee dat ben ik helemaal vergeten sorry ik bel hem nu wel anders. Nee dat hoeft niet in vraag het seffens wel even. OK dan. Maar kan violet nu even naar jou komen dan kan zij misschien jou reserve pak aandoen. Ah ja is goed. OK tot straks. Ja tot straks. Doei. Ja Doei. En ik duw af. Violet ben je klaar. Ja ik kom. Violet komt binnen. OK ik breng je naar floor toe dan kun je haar pak gaan aandoen. Ik ga dan al naar kantoor. Waarom het is nog maar 5 uur. Ja maar ik moet nog dingen met de chef regelen. Ah OK dan. Maar zet je me wel af bij floor. Wacht. Wat violet. Wout we moeten Wout nog uit bed halen. Ah ja das waar doe jij dat dan maak ik zijn tas voor de onthaalmoeder. OK. Even later. Zijn we klaar en vertrekken we. We brengen Wout eerst weg en dan zet ik violet bij floor af. Voilà. Dag schat doe de groeten aan floor en jack hè. Ja doe ik. Tot sebiet. Ja Doei. Ik rij vlug terug naar huis om slingers, ballonnen, hapjes, flessen drinken, cadeautjes en hoedjes te pakken. En dan rij ik naar het kantoor. De chef is de enige die er is. En dat is maar goed ook. Ik ga naar binnen. Ah Eric zo vroeg vandaag. Ja ik moet u nog wat dingen vragen. Normaal had floor je gisteren gebeld maar dat was ze vergeten. OK wat is er dan. Ja Obi is vandaag naar Antwerpen voor papieren hè. Ja waarom. Wel violet heeft vrij en ze heeft het al vaker gedaan dus ik wou vragen........ Ja. Wat ja. Ja ze mag in Obi zijn plaats komen. Echt dat is fantastisch. En chef mag ik u nog iets vragen. Ja wat dan Eric. Wel vandaag is het violet haar verjaardag. Ooh echt wat leuk. Ja maar ik wil vragen of ik hier tijdens de middag pauze een klein feestje mag houden. Ja maar dan moet je alles nog gaan hallen. Nee ik heb alles al gehaald. Oh ja dan is het goed. Mag ik alles al gaan klaar zetten. En waar moet ik dan zeggen wat jullie moeten doen. In de verhoorkamer ik schrijf wel op de deur dat ze er aan het werken zijn en dus niet binnen mogen komen. Amai jij hebt wel veel over voor je vrouwke hè. Ja natuurlijk dat moet ook hè. Ja das waar Eric. En hup begin er maar aan voor iedereen er al is. OK nog eens bedankt hè chef. Ja Eric het is al goed en niet vergeten om straks te komen eten met violet en Wout. Neenee dat vergeten we niet hoor. OK dan is het goed. Ja ik ga beginnen hè. Ik ben in de refter. Maar eerst bel ik floor om te zeggen dat het geregeld is met violet.
Floor pov.
Tring Tring Tring. Ja Hallo met floor lommelen. Ja floor het is Eric hier hè. Ah Eric ja wat is er. Ja het is goed dat violet in Obi zijn plaats komt. En vandaag is de refter afgesloten, dus we vergaderen in de verhoorkamer.
Ah ja OK bedankt om te laten weten.
Eric pov.
Ik ben druk bezig met ballonnen blazen. Al er op de deur word geklopt. Ik vervorm mijn stem. Ja wat is er. Eric Ik ben het koen. Koen ja wat is er. Kan ik ergens mee helpen daar binnen. Ja veel kom binnen. OK bedankt. Hij komt binnen. Amai het ziet hier wel goed uit hè. Ja maar er moet nog veel gebeuren. Wat dan chef. Ja kun jij 20 ballonnen blazen. Hoezo 20. Ja ze word 20 hè koen. Ah zo OK hoeveel heb jij al gedaan. Al 7. OK dus nog 13 te gaan. Jep dan doe ik het eten en drinken. OK. Dan word er nog eens geklopt op de deur. Wie nu weer. Ja Eric wij zijn het tineke en Brigitte. Kunnen we helpen. Ja kom binnen. OK. Woow het ziet er al goed uit. Ja hè. We moeten Door doen seffens is het tijd. Ja go.
Even later.
Violet pov.
We komen aan op het commissariaat. Ik heb floor zijn 2 de pak aan en het past me goed. We gaan naar binnen er is heel weinig volk. alleen de chef en Patrick. De rest zijn er niet Eric ook niet. De chef komt naar ons toe. Ah Hallo violet welkom bij de politie. Bedankt maar waar is iedereen. In de verhoorkamer. Ah OK. We gaan naar daar en ja daar zit iedereen. Ik Op Eric zijn schoot zitten en de chef begin aan zijn preek. Wel zoals jullie zien hebben we violet vandaag bij ons in plaats van Obi want hij is even naar Antwerpen dus helpt violet ons even. Iedereen klapt voor me. Bedankt het is fijn om hier tussen jullie te zijn. Dan floor en violet jullie gaan op patrouille. Eric en Brigitte papierwerk. en koen en tineke flitsen. OK mannen go go go. We gaan naar de combi. En gaan op patrouille. Er is niks te doen. Dus praten we wat. En violet Waneer ben jij eigenlijk jarig. Wel eigenlijk ben ik vandaag jarig. Echt Ooh proficiat dan sorry dat wist ik niet. En wat heb je van Eric gekregen. Wel niks het lijkt net of hij het vergeten is terwijl we het er gisteren nog over hadden. OK das raar. Ja zeg dat wel maar hij zegt dat het komt dat hij teveel gedronken heeft. Wat dat is niet waar hij heeft maar 3 kleine glazen gedronken. Ah is dat zo. Misschien heeft die een verrassing voor je. Ja ik hoop het anders mag hij vanacht op de zetel gaan liggen. Hihihi oeioei violet. Ja het is toch Ik word 20 vandaag dat is belangrijk voor mij. Ja toen ik 20 was waren we gaan skiën. Ooh leuk. Ja dat dacht ik ook. Oei niet dus. Wel het is te zeggen niet als je 3 saltoos 2 ratslagen en 4 achterwaartserollen doet. Amai. En zeker niet als je dat allemaal niet kunt. Oe ocharme gij en ik zit hier te zagen van dat Eric mijn verjaardag is vergeten en jij was bijna dood.


verliefd op een agent.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu