Koen pov.
Ik bel aan. En de vader van violet doet open. Ah jij zal koen zijn zeker. Ja mag ik binnen komen. Ja kom binnen. Ik ga naar binnen. En we gaan direct naar boy. Ooh wat een mooie hond. Ja hè, het is mijn beste vriend. Dat begrijp ik en nu wil je hem niet kwijt hè. Ja inderdaad Hoe weet jij dat. Ik heb het zelf ook meegemaakt met mijn vorige hond Mike. Ah OK is hij ingeslapen. Ja ik moest wel. Ja ik moet ook maar ik doe het niet. Ja dat had ik dus ook. En waarom heb je hem dan laten inslapen. Hij begon mij te bijten en keek dan met zijn puppy ogen naar me, net of hij wilde zeggen help mij uit mijn leiden en laat me inslapen. Amai slimme hond had jij dan. Ja 1 van de slimste, maar als hij dat begint te doen is het er hoog tijd voor dan heb je hem goed gemarteld. Oei. Ja meneer je kunt het beter voor hem in slaap doen en dan rouwen maar ook genieten met de mooie momenten met hem. Ja je hebt gelijk meneer. Zeg maar koen. Bedankt koen ik bel de dokter en laat hem morgen inslapen. OK super. Maar ik wil graag dat jij er bij bent. OK wie komt er dan allemaal. Jij, ik, jasmien, violet, Eric en wout. OK ik zal komen. OK merci. Is niks tot morgen dan. Ja tot mogen Doei.
Eric pov.
We zijn aan het wandelen met twillight. Ik grijp opeens violet haar hand vast. Ooh Eric ik verschoot me rot. Das een slecht geweten, waar Denk je aan. Aan papa en boy. Zou het koen gelukt zijn om papa over te halen. Dat zullen we zo horen. Ik geef haar een knuffel en een kus en we keren terug naar papa's huis.
Violet pov.
Als we daar zijn. Komt koen juist het huis uit. Ik laat Eric zijn hand los en loop naar koen toe. En en koen is het gelukt. Wel... Nee dus jammer dan zal ik het nog eens proberen. Violet wacht. Wat. Het is gelukt. Wat. Het is gelukt je vader laat hem morgen inslapen. Echt dat is geweldig en ik geef koen een dikke knuffel. Bedankt enorm bedankt koen Hoe kan ik je bedanken. Door terug te komen werken. Ik kijk naar Eric. Doet je voet nog pijn violet. Nee niks meer. OK dan is het goed, morgen mag je terug komen werken. Echt bedankt schat en ik geef hem een dikke knuffel en een kus. Maar je vader wil wel dat we morgen erbij zijn als hij wordt ingeslapen. Ja natuurlijk ik wil trouwens ook afscheid nemen van boy. OK wij zullen er morgen ook bij zijn. OK dan ga ik nu naar kantoor tot morgen dan hè. Ja tot morgen. Ja tot morgen. schat moet jij niet naar kantoor. Ooh juist ja dat was Ik helemaal vergeten. OK dan geraak je thuis of moet ik je brengen. Nee nee het lukt wel ik heb mijn bewijs gekregen dus dat gaat wel maar toch bedankt. is niks en voorzichtig voor Maria. Ja natuurlijk jij ook op het werk. altijd schat altijd. ik geef hem een kus. ik hou van je weet je dat. Ja en ik ook van jou. tot straks hè. Ja tot straks schat. ik neem wout en twillight en stappen de auto in en gaan naar huis. Ik zet wout bij zijn blokken en twillight in haar mand. wat zal ik nu eens gaan doen. euhm koken, ja ik ga koken voor ons 3tjes. maar wat. spaghetti, ja spaghetti dat is wat wij aten toen ik voor de eerste keer bij hem bleef slapen. Dus spaghetti wordt het. En ik ga meteen aan de slag. ik snij de groenten, kook de spaghetti en maak de saus. dan is het klaar en zet ik alles op tafel. dan hoor ik iemand binnenkomen. ik ga naar hem toe. Amai wat ruikt het hier lekker. Ja spaghetti. spaghetti. Ja is dat niet goed. jawel jawel zalig. dat hebben we ook gegeten toen ik hier voor de eerste keer bleef slapen. ah ja dat weet ik nog. we eten. En als dat klaar is ga ik in de zetel zitten. Hij komt bij me zitten. Het was echt heel erg lekker schat. Bedankt. liefje wil jij wout slapen leggen. Ja is goed. wout ga je mama nog een kus geven. Hij komt naar me toe gelopen. slaapwel mijn kleine vriend. dan ga ik in de zetel zitten. dan komt hij naar beneden en komt bij me in de zetel zitten. Ik ga in zijn armen liggen. En klaar voor morgen terug te gaan werken. Ja maar ik moet papa nog even bellen voor morgen. Ja voor boy. Ja. Eric geeft me de gsm. Bedankt schat. Ik bel papa. Hallo violet. Ja Hallo papa. Fijn dat je belt. Ja ik wil vragen hoe laat we morgen bij jou moete zijn. De dokter komt om 15.00 uur dus kom maar wat eerder. OK we zullen er zijn. OK en kun je wout ook meenemen. Papa is dat wel zo een goed idee wout is nog een baby die kan daar nachtmerries van krijgen. Ja je hebt gelijk. OK dan zal ik wout morgen naar een vriendin brengen. OK en kun je koen ook op de hoogte brengen. Ja dat zal ik doen. Tot morgen en hou je goed hè. Ja jij ook Doei lieverd. Ik hang op. En leg mijn gsm op het tafeltje. Ik kruip dicht tegen hem aan. Wat zei hij. Hij vroeg of we wout meenamen. Echt ga je dat doen. Nee ik breng hem morgen naar floor,tineke of Brigitte. OK. Wil je tv kijken. Nee ik wil gaan slapen, morgen moet ik er weer vroeg uit. Ja das waar, en Waneer moet je terug naar school. Binnen 3 dagen. Misschien is Maria dan al afgekoeld. Ja misschien wel ja. We gaan naar boven en gaan slapen.
De volgende dag.
Eric pov.
Ik ben als eerste wakker en ga naar beneden. Maak een ontbijt klaar. En ga me dan douche en omkleden.
Violet pov.
Ik lig nog te slapen. Dan gaat mijn gsm opeens. Ik neem hem op. Hallo met violet buelens. Ja violet het is bomma hier hè. Ah bomma Hallo wat is er. Je kunt beter even gaan zitten. Ja ik zit wat is er. Bompa heeft vanmorgen een auto ongeluk gekregen. Wat. Nee dat is niet waar je houdt me voor de gek nee dit kan niet hoe. Hij ging naar de markt maar verloor het contact met de weg en botste tegen een boom en de auto vloog daarna in Brand. Wat. Ik begin te huilen. Kan ik hem nog zien. Ja dat gaat maar het is gruwelijk. Dat maakt niet uit ik wil Bompa zien. OK kom maar naar hier om 13.00 uur. OK weet papa dit al. Nee ik moet hem nog bellen. OK doe dat maar niet ik zal het hem straks wel zeggen want boy wordt ingeslapen. Violet gaat het. Nee bomma het gaat niet Bompa was een vader voor me en jij een moeder voor me. Ik weet het liefje je mag huilen je moet je niet inhouden daar wordt je alleen maar ziek van. OK dat zal ik zeker doen. OK. Ik moet gaan ik ga terug werken. OK veel succes dan en tot straks. Ja tot straks. Ik leg op. En leg mijn gezicht in mijn kussen. En begin heel hard te huilen.
Eric pov.
Ik ben klaar en ga naar boven om violet wakker te maken. Ik kom de kamer binnen. En zie haar huilen. Ik ga bij haar op bed zitten hey schat wat is er. Ze gaat recht zitten. En geeft me een dikke knuffel. Het is niet eerlijk. Wat is niet eerlijk wat is er gebeurt. Ze gaat recht zitten en neemt mijn hand. Bomma heeft juist gebeld en ze vertelde dat Bompa een auto ongeluk heeft gehad en dat de auto in Brand is gevlogen en dat hij overleden is. Wat dat is heel erg. Kom hier. Ik ga op mijn knieën zitten en gaaf hem een knuffel terwijl ik nog altijd aan het huilen ben. Liefje kan je hem niet gaan begroeten. Jawel op 13.00 uur ga ik met bomma naar Bompa kijken. OK. Eric. Ja wat is er. Ik wil graag dat je meekomt wil je dat ik wil hem niet alleen zien. Ja en bomma is er toch bij. Ja maar ze mag niet binnen ze is te oud en het id te gruwelijk voor haar ze zou er iets van krijgen. Maar natuurlijk kom ik met je mee. Bedankt ik hou van je en ik wil jou ook niet kwijt. Ik jou ook niet en ik hou ook van jou. Blijf jij maar thuis vandaag dan bel ik wel naar de chef. Ik grijp zijn hand. Neenee ik wil gaan werken dan kan ik mijn zinnen verzetten. OK dan maar ik rij wel. Ja dat is goed. Bedankt. Is niks. Ik ga naar wout en kleed hem om. En violet gaat naar beneden en kleed zich om. Als we allebei klaar zijn gaan we aan tafel zitten. Ik geef een boterham aan wout. Moet jij een boterham schat. Nee ik heb geen honger. Maar je moet wel iets eten. Nee ik moet niks hebben Eric. OK dan. Sorry. Is niet erg je hebt het moeilijk nu. Dan zetten we wout af bij jasmien en gaan dan naar kantoor. Eric gaat eerst binnen. Ik blijf in de gang staan en kijk naar mijn gsm. Eric komt naar me toe. Wat is er. Kijk is deze foto niet mooi voor op de begrafenis. Schat daar moet je nu niet aan denken dat doen we wel een andere keer. Ja OK maar ik maak dit wel even mijn achtergrond. OK ik ga al naar binnen hè. Ja is goed.
Violet pov.
Eric gaat naar binnen. Ik ga tegen de muur staan en pink een traan weg. Ik zal je missen heel erg. Hopelijk heb je het goed daar boven. Maar ik zal je iets zeggen Bompa. Ik zie je weer terug, ik zal je terug zien dat beloof ik. Dan ga ik naar binnen. Als ik binnen ben. Komt iedereen naar me toe. Violet je bent terug. Ja ik ben er weer zeg ik met een treurig stemmetje. Ieder staat rond me wat is er violet vraagt floor. Ik pink een traan een weg. Ze geeft me een knuffel. Mijn Bompa is vanmorgen verongelukt. Ooh Hoe erg het spijt me dat wist ik niet. Het is niet erg dat kon je niet weten. Ik ga naar Eric toe. Hey. Hey gaat het. Een beetje maar ik zet me er wel Door. OK ik zal de hele dag bij jou blijven goed. Bedankt. En ik geef hem een knuffel. De chef komt binnen. Mannekes naar de refter allemaal. Oei wat zou er zijn. Geen idee. Kom we zullen gaan. We gaan allemaal zitten. OK mannekes er is deze morgen een dodelijk ongeval gebeurt met een man van 74 jaar. Ik krijg de tranen in mijn ogen. Eric ziet het. Hij zit achter me en legt zijn handen op mijn schouders. Dus violet en Eric gaan ter plaatsen. Koen en tineke gaan naar de familie leden. Floor en obi jullie gaan op patrouille. Floor steekt haar hand op. Ja floor. Ja chef dan kunnen we violet ook ondervragen. Hoe bedoel je. De chef kijkt naar mij en ziet de tranen in mijn ogen. Violet kan ik je even spreken in mijn kantoor. Ja natuurlijk. Ik volg de chef. Ga zitten violet. En vertel eens ben jij familie van jan frateur. Ja dat is mijn Bompa. En wist je het. Ja bomma had me vanmorgen gebeld en zei dat hij verongelukt was. Aah OK. En gaat het met je wil je misschien liever niet ter plaatste. Ligt het lijk er nog. Ja in de rode tent. Moet ik misschien floor en obi ter plaatste laten gaan. Nee dat hoeft niet ik wil zelf gaan. OK dan. Ik sta recht en stap naar de deur. Violet. Ik draai me om ja chef. Mijn deelnemen. Bedankt. Ik ga naar Eric. En hoe was het. Goed goed maar gaan we. Nee. Hoezo nee. Koen en tineke moeten je overhoren. OK dan en ga jij dan al naar ginder. Nee ik zal wachten tot dat jullie klaar zijn. OK bedankt en ik geef hem een knuffel. Ik ga naar de verhoorkamer. Daar zitten koen en tineke al. Hallo violet ga maar zitten. Als eerste onze deelnamen. Bedankt. OK dan zullen we maar beginnen. Ja. Vertel maar eens rustig wat er allemaal gebeurt is. OK. Dus ik lag te slapen en opeens belt bomma mij om te zeggen dat Bompa verongelukt is. Ik kon het eerst niet geloven die zit me hier voor de gel te houden maar toen vertelde ze Hoe het gebeurt was. Hij was opweg naar de markt maar hij verloor de controle over het stuur. En ree toen tegen een boom aan en toen... ik kreeg het wat moeilijk en begon te Wenen. Doe maar rustig hoor. En toen is de wagen in Brand gevlogen. En hij was niet meer te redden. Ik leg mijn hoofd op tafel en begin te Wenen. En wat is jan voor jou. Hij is mijn Bompa maar eigenlijk is hij een soort vader voor me hij heeft me opgevangen toen mijn ouder gingen scheiden heeft hij en mijn bomma mij en mijn zus opgevangen ze hebben me alles geleerd wat ik nu weet en kan. Door hem heb ik Eric beter leren kennen. En ik kan hem niet eens meer zeggen dat ik van hem hou en dat ik hem heel dankbaar ben. Koen legt zijn hand op mijn arm. Hij staat op en gaat naar de deur. Eric kom maar. Eric komt binnen en neemt me mee. Gaat het. Ja alles prima. Zullen we dan maar gaan. Ja is goed. Iedereen roept nog veel succes hè. Bedankt. We gaan naar de auto. En we zijn onderweg. Eric is het goed als ik bomma even bel. Ja is goed. Ik neem mijn gsm en bel haar. Hey violet wat is er. Het is om te zeggen dat het niet meer nodig is dat ik Bompa zie. Hoe bedoel je lieverd. Omdat we er nu naartoe gaan met de collega's. Ah OK ik snap het. En jasmien dan violet zei wil Denk ik Bompa ook zien. Ah ja weet ze het al. Nee nog niet nee. OK waar is ze nu. Op school zeker. Ah ja en papa Let op wout. Ah OK. Zal ik haar bellen. Nee dat hoeft niet ik ga haar halen. OK violet sterkte. Ja jij ook hè. Ja zeker. Ik hang op. En we zijn er net. Hij stopt de motor. Eric. Ja zou ik jasmien mogen gaan halen om Bompa ook te zien. Dat weet ik niet ik zal het eens aan de chef vragen. Ik bel hem wel even. Hij belt. Ja Eric Hoe gaat het daar. Goed maar het is om te vragen of de zus van violet ook haar Bompa mag zien. Ja normaal niet, maar omdat het violet haar zus is is het goed. OK bedankt chef. En en. Ja normaal niet maar omdat jij het bent mag het wel. Ooh bedankt. Moet ik mee rijden ja als je dat wild. Maar natuurlijk. OK. En we rijden naar de school van mijn zus. Als we er zijn gaan we naar het secretariaat om te zien waar ze zit. Ik neem het woord wel Eric goed. Ja prima. Hallo met wat kan ik jullie helpen. Wij zijn van de politie ik ben inspecteur frateur en dit is mijn collega rechercheur buelens. Oei politie. Ja het is om te zien waar jasmien frateur nu zit. Die zit nu bij Engels in klas 314A 3 de verdieping. OK bedankt. Graag gedaan. We gaan naar de klas. Ik klop op de deur. Binnen. We gaan binnen. Hallo wij zijn van de politie. Inspecteur frateur en rechercheur buelens. Oei politie. Ja is jasmien frateur hier. Ja die zit daar. OK mogen we haar even spreken het gaat over familiale redenen. Natuurlijk. Jasmien komt mee naar de gang. Violet, Eric wat doen Julie hier. Jasmien we hebben slecht nieuws. Hoezo slecht nieuws wat dan. Jasmien luister gewoon even naar je zus. Bedankt Eric. Wel bompa heeft een auto ongeluk gehad de auto in in Brand gevlogen en hij in overleden. Wat. Ze zakt met haar rug langs de muur naar beneden. Dat kan niet waar zijn Bompa kan niet dood zijn. Jawel meid jammer genoeg wel ik ben er ook kapot van. Eric helpt haar recht. En waarom zijn jullie dan naar hier gekomen ge kon toch ook bellen. Nee als je wil mag je met ons mee en mag je Bompa zien. Ja natuurlijk wil ik hem zien. Eric gaat op zijn knieën voor haar zitten. Jasmien we moeten je wel waarschuwen dat het heel gruwelijk kan zijn de auto is in Brand gevlogen dus het lichaam ook. Dat maakt niet uit ik wil hem zien. OK. Ze geeft me een knuffel. En begint te Wenen. Rustig maar gooi het er maar uit dat heb ik ook gedaan ik zal je troosten zoals Eric bij mij ook heeft gedaan. Dan gaan we de klas terug in. Mevrouw mogen we haar meenemen er is iemand gestorven en ze mag die nu zien. Maar natuurlijk. Ik help haar met haar spullen. Dan gaan we naar de auto. En vertrekken naar de plaats. Ik zit achterin bij jasmien. Eric kijkt heel de tijd naar achter. Liefje kijk maar voor je seffens krijgen wij ook nog een ongeluk. OK schat. Dan zijn we er. De rode tent staat er al. Koen en tineke zijn er ook. Ze komen naar ons toe. En gaat het. Ja her gaat een beetje. OK. Als jullie er klaar voor zijn mogen jullie binnen. Ja ik ben er klaar voor en jij kleine. Ja ik ook. Moet ik mee. Ja als je dat wil. Natuurlijk ik ben er voor je. Dank je. Ik grijp zijn hand en die van jasmien en we gaan naar binnen. Tineke opent de lijkzak. En daar ligt hij dan heel zijn gezicht is weg gebrand. Jasmien kijkt al direct weg. Ik ga dichter. Hier lig je dan hè bompa. Wat jammer dat het zo heeft moeten eindigen Eric kom ook dichter. En jasmien loopt de tent uit. We houden van je bompa ik, jasmien,papa, bomma iedereen. En nu kun je rusten en wachten tot dat wij er aan komen want ik zie je weer terug ik ga je terug zien en dat vergeet ik niet. Rust in vrede. Ik geef Eric een knuffel. En dan gaan we de tent uit. Ik kijk op mijn horloge en zie dat het al 14.45 uur is. Eric we moeten gaan. Waar naartoe. Naar papa we hadden het belooft om te gaan. Juist ja. Wil jij jasmien gaan halen dan zeg ik het tegen koen. OK. Ik ga naar koen. Koen kom je met ons mee. Waar naartoe. Naar papa voor boy. Oh juist je ik kom mee. OK we stappen alle 4 de auto in en gaan naar papa. Als we er zijn dan zijn we juist op tijd want de dokter is er al. We gaan allemaal rond boy zitten. Jasmien bij papa. Koen alleen. En ik zit op Eric zijn schoot en lig helemaal in zijn armen. Dan krijgt hij zijn spuitje. Papa begint te huilen. We gaan bij hem staan en leggen onze handen op zijn schouder. Dan neem ik Eric mee naar de woonkamer. Ik duw hem de zetel en ik ga naast hem zitten. Ik weet niet hoe ik dit moet vertellen aan hem. Hij was er al kapot van toen hun huis in Brand stond. Ja je moet het gewoon zijn zal ik bij je blijven. Nee dat hoeft niet dit moet ik even alleen doen. OK ik begrijp het. Ik ga naar papa. Papa kan ik je even buiten spreken. Ja is goed. OK wel deze morgen belde bomma mij om te zeggen dat bompa een ongeluk heeft gekregen de wagen is in Brand gevlogen en hij is overleden. Wat. Hij valt op de grond ik probeer hem op te helpen staan maar het lukt niet. Eric kun je even helpen. Hij komt me helpen. Dan zetten we hem op een stoel. En hij begint te huilen eerst mijn hond en nu mijn vader verloren seffens raak ik jou ook nog kwijt. Dat zal niet gebeuren meneer. Ik lach naar Eric en neem zijn hand. Hij geeft een kus op mijn hand. Jullie zijn schattig samen.
JE LEEST
verliefd op een agent.
Adventuredit verhaal gaat over een politie rechercheur. en over een meisje violet. en zij worden uiteindelijk verliefd op elkaar.