Violet pov.
Dan komen we aan bij het huis. We stappen uit en gaan naar binnen. Iedereen is er al. Tante Martha nonkel pol en mijn nicht silvia. En mijn collega's eigenlijk mijn vrienden. Als we binnen zijn komt iedereen naar ons toe. Tante Martha omhelst me. Ooh lieverd ik vind het zo erg. Ja ik ook tante. En ze geeft Eric een hand. En violet wie is die man. Aah dat is mijn man Eric buelens. Man zijn jullie dan getrouwd of wat. Ja natuurlijk jullie waren zelfs op de bruiloft. Aah ja das waar. We gaan allemaal zitten. En Eric wat doe je eigenlijk als werk. Ik ben rechercheur bij de lokale politie samen met hen en hij wijst naar floor koen Enzo. Aah leuk dus als er iets gebeurt hebben we veel politie. Ja. En jij schat Hoe ist op school. Brand valt wel mee. Oei dat klinkt niet goed. Ja ik ben al even niet meer geweest. Hoezo. Ja ik ben net genezen van een gebroken voet ik ging normaal gisteren terug maar toen gebeurde dit natuurlijk. Ja ik begrijp het. En wat ga je doen na je school want dit is toch je laatste jaar. Ja ik heb nu al werk. Ah en waar dan. Ik werk bij de politie samen met Eric en de rest. Ooh Hoe leuk. Maar is dat niet gevaarlijk voor jullie wat als er nu iets gebeurd met jullie dan kan wout wel wees worden. Ja het is wel gevaarlijk maar we kunnen wel wat aan. OK Eric wat heb jij deze tijd allemaal al meegemaakt sinds dat je violet kent. Ooh das heel veel. Wel we hebben vast gezeten bij een ontploffing 2 keer met mijn hoofd tegen de kast gebotst ook 2 keer en mijn rug vol glas gezeten. OK en jij violet. Wel een Brand, ook 2 ontploffingen, bedreigd met een mes, met een mes Door mijn voet gestoken, met een pan op mijn hoofd geslagen en nog zoveel. Voilà zie je nu wel jullie werk is te gevaarlijk. Inderdaad en daarom is het altijd zo spannend. Martha als zij dat toch leuk vinden is het goed hè zij moeten het immers doen. Ik lach naar bomma. Bomma gaat naar de keuken om drinken te gaan halen en ik besluit. Om haar te helpen. Ik ga naar de keuken. Hoi bomma. Dag violet gaat het een beetje met je. Jaja ça va en met u. Ja ook goed. Wel violet ik hen juist met de rest er over gehad dat iedereen iets uit dit huis mag nemen als aandenken aan bompa. Ooh echt Dank je. Het is niks. Maar bomma mag ik misschien even naar jullie slaapkamer gaan. Maar natuurlijk. Dank je. Ik leg het drinken en de taart op tafel. Moet ik voor je snijden liefje. Nee dat hoeft niet ik moet niks hebben. Dan ga ik naar de slaapkamer.
Eric pov.
Violet gaat weg. Ik kijk naar bomma ze komt naar me toe. Je kunt beter achter haar aan gaan ze heeft je steun en liefde nu heel hard nodig. OK bedankt. Ik ga achter haar aan. Ik zie haar op een bed liggen. Ze heeft een hemd in haar handen liggen. Ik ga bij haar zitten. Hey. Hey. Gaat het. Jaja prima. Kom hier. Ze komt in mijn armen liggen en ze begint te huilen. Ik kijk naar het raam en zie dat het geplakt is. Kijk. Ze gaat recht zitten. Wat. Kijk naar het raam. Ze kijkt naar het raam. Wat is daarmee. Weet je het niet meer. Nee wat moet ik dan weten. Van die Brand toen heb jij jan hier gered. Ja en ik was hem vergeten ik had hem bijna vermoord. Das niet waar. Kun je me even alleen laten. Ja ik ga terug naar de rest tot seffens. Bedankt. Ik geeft haar eerst nog een kus op haar hoofd. Ik ga naar de collega's. Hoi. Floor komt naar me toe. Hey Hoe is het met violet. Niet goed ze is verdrietig. Ocharme ik ga naar haar toe. Doe geen moeite floor ze wil alleen zijn dat begrijp ik wel. Ja ik ook. En ik ook. Ja ik niet ik wil haar helpen maar ze laat het niet toe. Ze wil sterk zijn laten zien dat ze niemand nodig heeft en dan sluit je de mensen uit van wie je het liefste houdt. Jij Eric. Ja das waar. Eric kan ik je even spreken buiten. We gaan naar buiten. Ja chef wat is er. Hier. Hij geeft me een walkietalkie. Waar chef. Er is de laatste tijd een série moordenaar bezig met jonge meisjes met bruin haar en mooi slank. Te wurgen en dan te dumpen. Ja en waarom de walkietalkie. Wel ik weet dat het niet het juiste moment is om het je te vragen je schoonvader is juist dood maar wil je mijn partner zijn. Hoe bedoel je partner. Wel als er iets binnen komt wat met de moorden te maken heft dat je met mij mee ter plaatsen gaat. OK is goed. OK Dank je. Is niks.
Violet pov.
Ik kijk maar wat Door het raam. Maar dan zie ik een man die een meisje meesleurt als ik goed kijk zie ik dat het jasmien is mijn zusje. Ik spring uit het raam en achtervolg ze. Ik ben een paar meter van ze verwijderd. Ik neem mijn gsm en bel Eric. Hallo met Eric buelens. (Hij kijkt niet snel wie er hem belt.) Ik fluister ja liefje ik ben iemand aan het achtervolgen. Wat bedoel je daarmee. Ja ik hem een man uit het raam gezien die jasmien meesleurde dus ben ik uit het raam gesprongen en nu ben ik hem aan het achtervolgen. OK waar ben je nu. Ik ben bij dat groot pakhuis en hij gaat daar nu in met haar. OK we komen er onmiddellijk aan. OK bedankt Eric. Graag gedaan ik hou van je. En ik ook van jou. Ik leg af. En wacht buiten tegen de muur tot dat ze er zijn.
Eric pov.
Wat is er Eric. Violet heeft de moordenaar gevonden. Wat Hoe weet ze daarvan. Niet ze heeft een man gezien die haar zus meesleurde en ze is ze gevolgd. Wat dat is levensgevaarlijk ga er meteen opaf Eric en neem koen en tineke mee. Ja chef. We gaan er naartoe. We zijn er en ik zie violet al staan. We stoppen voor haar.
Violet pov.
Neenee niet hier parkeren. Ik spring bij eric vlug de auto in. Nu zit ik op Eric zijn schoot. Waarom niet. Omdat ze binnen zijn gegaan en dan kunnen ze ons horen. OK we Parkeren hier das 50 meter van het pakhuis. OK das goed. We stappen uit. OK wat is het plan wie is die kerel en wat moet die van mijn zus. OK dat is een série moordenaar en ik denk dat die u zus wilt vermoorden. Ooh dat dacht ik niet ik ben mijn bompa al verloren en nu mijn zus niet hoor. Eric houdt me tegen. Wat. Jij helpt me ook niet echt hoor. Ik doe mijn best violet maar als je dit doet dan kunnen we twee begrafenissen regelen. OK dan maar wat gaan we dan doen Toch niet wachten hè. Nee nee. Tineke neemt het woord. Wel we gaan per twee naar binnen violet en Eric gaan als eerste en ik en koen komen na. Dan gaan jullie recht op hem af en wij nemen hem langs achteren. Goed iedereen begrepen iemand nog vragen. Ja ik. Ja violet wat is er. Ja ik heb mijn wapens niet bij me. Das geen probleem we hebben het bij het ligt in de auto. Eric brengt me naar de auto. En doet het kogelwerend vest bij me aan en mijn jas er over. En geeft me een gordel met een geweer, handboeien en een stok aan. Dank je. En ik geef hem een knuffel. Is niks en hij duwt me van zich af. Ik voel een traan over mijn wang stromen. Hij is boos maar waarom. Ik ga naar de rest. OK iedereen klaar voor actie.
JE LEEST
verliefd op een agent.
Adventuredit verhaal gaat over een politie rechercheur. en over een meisje violet. en zij worden uiteindelijk verliefd op elkaar.