Violet pov.
Ja klaar. Ik en Eric gaan naar binnen. We zien niemand. We lopen verder. Dan zie ik iets liggen. Ik loop er naartoe. Eric houd me niet eens tegen. Dan zie ik dat het jasmien is. Ik ga bij haar op de grond zitten. Jasmien hoor je me jasmien. Eric komt er bij en voelt aan de pols. Ze leeft nog ze is alleen bewusteloos. OK. Ik bel de ambulance wel. Eric gaat naar buiten. Maar dan zie ik een grote zwarte auto staan. Ik ga er naartoe en kijk erin niks de auto is leeg.
Eric pov.
Ik ga naar buiten. En vraagt koen. Jasmien ligt daar bewusteloos ik ga nu een ambulance bellen. OK das goed. Als ik gebeld heb gaan We terug naar binnen. Koen en tineke gaan naar jasmien ik ga naar violet die staat bij een auto. Hey. Ah nu praat je wel tegen me. Wat. Laat maar. Wat is er toch met je vandaag. Ooh ik zou het niet weten mijn bompa is vandaag begraven en mijn zus bijna vermoord. Ja ik wil je helpen maar dat wil jij niet. Eric natuurlijk wil ik dat je me helpt maar ik wil soms ook even alleen zijn als ik het moeilijk heb. Ja dat begrijp ik. Maar dan moet jij niet boos op mij zijn. Ik ben niet boos op u Hoe kom je erbij. Wel juist toen ik je een knuffel gaf toen duwde je me gewoon weg. Ja sorry maar We zijn op een gevaarlijke missie en ik wil geconcentreerd zijn. OK ik begrijp het. Ze wil weg lopen maar ik grijp nog net haar arm en trek haar naar me toe. En ik duw haar tegen me aan. Ooh Eric nu ben je wel niet meer geconcentreerd hè. Alstublieft violet. Sorry. Dan zien We opeens iemand binnen komen. Ik duw violet naar beneden en buk me zelf ook.
Violet pov.
Wat is er. Ik zag een man binnen komen met een geweer. Ooh nee koen en tineke. Dat is te laat voor hen. Dan horen We. Jongens ik denk niet dat deze man er is om de ambulance te bellen. Eric kun je aan mijn gsm. Ja waarom. Kun je die even geven. Ja hier. Dank je. Ik bel de chef. Ja Hallo violet wat is er. Ik fluister ja chef we zijn de dader gevolgd tot aan het pakhuis daar lag jasmien hij was er niet we zijn allemaal naar binnen gegaan maar nu heeft hij koen en tineke vast gebonden ze kunnen nu nergens naartoe en de man is gewapend en wij zitten als ratten in de val het enige wat we kunnen doen is ons laten pakken. Nee violet niet doen dan zijn jullie verloren. Jullie moeten daar weg lopen zo snel mogelijk. OK we zullen proberen. OK violet is eric bij u. Ja die staat hier naast me. OK kun je die even geven. Ja is goed. Eric hij heeft jou nodig. Ja chef. Eric laat je pakken. Wat waarom dan kan violet weglopen dan komt ze naar mij en dan komen wij jullie redden. OK als dat echt moet. Ja het is de enige oplossing. OK Doei. Nee Eric leg je mobiel onder iets zodat ik jullie kan horen. OK ik leg het onder de auto. Eric legt het onder de auto. Eric. Ja. Hij heeft ons gehoord hij komt onze kant op. OK. Jij gaat achter de auto en ik van voren. Waarom dan pakt hij mij en dan kun jij lopen. Nee. Jawel. Nee Eric ik blijf bij jou. Nee jij moet naar de chef dan kan hij ons redden. OK als het moet maar ik wil niet dat jou iets overkomt. Nee nee ik doe voorzichtig. OK. Ik Hoe van je Eric. Ik ook van jou violet. Ik geef hem nog tap een knuffel en een kus tot gauw. Ja tot gauw. Ik ga achter de auto. En hij naar voor. Kom tevoorschijn of ik schiet. Eric komt tevoorschijn. OK kom rustig naar hier. En ik zal je sparen. Hij geeft mij een teken om te gaan lopen en gaat naar de man toe. Ik ren en ren naar de deur. En het is nog een klein stukje maar dan hoor ik een knal. Ik draai me om en voor dat ik het weet komt de kogel recht naar me toe. Ik val op de grond. En sluit mijn ogen. Vele uren later. Wordt ik wakker in een kleine, donkere, vochtige kamer. Ik kijk rond me voor me zitten koen en tineke en naast me zit Eric. Het was dus toch geen droom. Nee jammer genoeg niet nee. Ik ga terug op de grond liggen. Maar er prikt iets in mijn been. Aauw ik ga terug recht zitten. Gaat het. Ja alleen er prikt iets in mijn been. Koen zegt ja hij had toch gewoon je been eerst kunnen verzorgen. Nee ik denk niet dat dat bij de vakantie inbegrepen is. Ja. Ik leg mijn been op Eric zijn benen. Eric kun je een stuk van mijn blouse trekken en rond mijn been binden. Ja is goed. Hij trekt in plaats van bij mijn blouse trekt hij een stuk van zijn hemd. En bind het rond mijn been. Aah. Effe doorbijten het moet goed strang zitten. Ja het zit strak genoeg. OK. Bedankt. Is niks. Hoe moeten we hier nu weer uitgeraken. Geen idee. Tineke zegt ik weet het niet maar we weten wel dat die niet bang is om te schieten. Ja das waar. Wel Nu kan ik gegijzeld ook al aan mijn lijstje toevoegen. Ja zeg dat wel ja. Als er maar niks met ons gebeurt. Ja anders is wouter een wees. Nee Eric ik wil er niet aan denken. Ik ga tegen hem aan liggen. Heeft er iemand nog een gsm bij de hand. Koen kijkt in zijn zakken. Nee alleen een walkietalkie. Ja fantastisch. Geef het Door aan dispatsh. OK. Hier koen voor dispatsh. Dispatsh luistert. Het werkt. Ja wij zijn gegijzeld Door een série moordenaar kunt u zo snel mogelijk een ploeg sturen naar het pakhuis. Ja OK ik zal Eric en violet op jullie af sturen. Ja nee dat gaat niet. En hoezo niet. Omdat die hier bij ons zitten. Wacht wie zijn daar allemaal. Ik, tineke, Eric en violet oh en de zus van violet ook nog jasmien. OK en is er iemand gewond. Ja violet daar hebben ze in haar been geschoten er moest normaal al een ambulance hier zijn maar die komt niet. Ja nee dat gaat ook niet alle ambulances zitten op marktplein daar heeft een zot in het wild willen schieten en alle ambulances zijn daar voor nodig. OK maar stuur zo snel mogelijk een ploeg de chef weet er ook van. OK hou vol allemaal. We doen ons best. Ze gaan een ploeg sturen. Super. Ik val in slaap op Eric zijn benen. Hij veegt wat Door mijn haar. Vele uren later.
Eric pov.
Koen: man wat duurt dat toch lang voordat ze iemand sturen.
Tineke: ja ze hebben floor en obi en Patrick alleen maar. Ja en reland, joris, niels en Brigitte natuurlijk ook nog maar ja. Sttt seffens word violet wakker.
Violet pov.
Doe geen moeite ik ben al wakker. Sorry. Nee is niks ik kon toch niet veel slapen. Rustig ze komen ons wel halen. Ik hoop het. Ja we zitten hier al een dag. Tja. Maar hoe zou het met jasmien zijn. Geen idee. Ik leg me dicht in Eric zijn sterke beschermde armen. Dan horen we opeens politiesirene en schoten. Dan horen we iemand naar beneden komen. Ik lig het dichtst bij de deur dus trekt Eric me over hem zodat hij bij de deur ligt. De deur gaat open en de chef staat bij de deur. Chef eindelijk. Jongens hier zijn jullie. Hij maakt ons los. Violet gaat het. Jaja ça va. Eric helpt me recht. Bedankt. Hij ondersteund me naar boven. De ambulance is ook al gearriveerd. Er komt een brancard naar ons gebracht. Ze leggen me er op en ze brengen me naar de ambulance. Eric gaat mee naar het ziekenhuis. Als we daar zijn brengen ze me naar het spoed. Ze roepen. Aan de kant een ernstig geval een Schot wonde pas op. Ik zeg versuft zo erg is het niet hoor ik voel haast niks meer hoor. OK sneller mensen sneller. We komen aan bij een kamer waar Eric niet binnen mag komen. En ze leggen me op een tafel. En doorzoeken de wonde. Oei oei oei. Wat. Het is een hele diepe wonden het verbaasd me dat je nog leeft. Wat is het zo erg dan. Ja we moeten je opereren. OK dan. Vele vele uren later is de operatie gedaan en brengen ze me naar een kamer.
Als ik wakker wordt zit Eric naast me hij is in slaap gevallen. Ik probeer recht te staan. Dat lukt met niet te veel steunen op mijn been. Ik ga naar hem toe en aai Door zijn haar. Hij voelt het en wordt wakker. Hij ziet dat ik recht sta. Wat doe je je mag niet steunen op je been. Het gaat rustig maar. Hij trekt me voorzichtig op zijn schoot. En ik geef hem een lange kus. Dan komt de dokter binnen. Ah ik zie dat je al uit je bed geraakt. Ja dokter. Dat is goed hè. Je mag straks naar huis. Bedankt dokter. Nog een fijne dag. Bedankt u ook. Dan word er geklopt op de deur. Binnen. Verrassing. Iedereen komt binnen van kantoor. Ik ga recht zitten. Hey wat doen jullie hier. We komen je verrassen. Ooh wat lief Dank je. Maar hoe Is het met jasmien.
JE LEEST
verliefd op een agent.
Pertualangandit verhaal gaat over een politie rechercheur. en over een meisje violet. en zij worden uiteindelijk verliefd op elkaar.