Violet pov.
Eric legt zijn hand op mijn schouder. Floor wat is er gebeurt. Ze ligt in een zware coma. Wat Hoe kan dat. Jany heeft haar flink toegetakeld. Ooh nee niet jasmien. Ik ga rechtstaan en loop naar de gang. Ik heb een loopgips gekregen dus ik kan lopen. Ik loop even wat in de gang. Maar dan schuif ik langs de muur naar beneden. Ik leg mijn hoofd in mijn handen. Dan komt er een dokter langs. Hallo. Ik kijk hem aan. Ik had gehuild en dat zag je ook. Hoi. Is alles goed. Ja alles oké. De dokter komt op zijn knieën bij mij zitten. Moet ik je naar je kamer brengen. Nee dat hoeft niet. Mag ik dan vragen wat er Is. Wel ik heb juist een gijzeling meegemaakt met mijn collega's van de politie. Maar ze hebben weer eens bij mij moeten schieten. Ik doe mijn broekspijp omhoog en laat de wonde zien. Zie je hij heeft in mijn been geschoten. Oei. Ja zeg dat wel en net zeggen ze dat mijn zus in een zware coma ligt, ik heb mijn bompa vandaag begraven alsof ik dit er ook nog bij kon hebben. Ja ik weet precies hoe je je voelt ik ben mijn zus deze morgen ook verloren aan kanker. En mijn moeder gisteren aan een trap ongeluk. Ooh sorry dat wist ik niet. Dat geeft niks dat kon je ook niet weten. Nee das waar. Maar heb ik jou niet al eens eerder gezien. Ja dat kan. Ik heb de laatste tijd hier veel gelegen. Oei Hoe komt het. Wel een Brand, mes in mijn voet, gijzeling, 2 ontploffingen en nog veel meer. En dat allemaal met je werk. Jep. Wordt het dan geen tijd om van werk te veranderen. Nee nooit ik hou er van en mijn vrienden zitten daar. Aah ja ik snap het je hebt actie nodig zeker. Ja maar dat zal jij ook wel hebben. Ja. Maar ja kom ik zal je begeleiden naar je kamer. OK. Hij helpt me recht. Maar ik blijf staan. Wat is er. Euhm dokter kan ik misschien even naar mijn zus gaan kijken. Ja dat is geen enkel probleem. Maar heb je geen patiënt. Nee ik ben vrij nu. Aah OK. Kom. Hij ondersteunt me naar de liften. En we gaan naar boven. En we stoppen bij een kamer. Hier is het. Ik zal hier buiten op je wachten. Bedankt dokter. Is niks. Ik ga naar binnen en zie haar liggen. Hey jasmien. Ik ben het je zus violet. Ik zag hoe je werd meegesleurd Door jany. Ik ben meteen achter je aan gegaan heb Eric gebeld en die zijn ook samen met koen en tineke gekomen we wilde je redden. Maar het was te laat we waren gegijzeld ik kon nog weg rennen maar toen schoot hij in mijn been. Nu zal Eric weer eens zeggen dat ik niet mag gaan werken of naar school mag gaan en dat kan me niet schelen ik ga toch. Maar dat maakt niks uit. Ik ga op de rant van haar bed zitten. Ik krijg de tranen in mijn ogen. Komaan zus je moet wakker worden ik, papa we kunnen niet zonder je. En bomma en Eric ook niet. Wout zal je ook missen. Alstublieft doe het voor bompa hij zou niet willen dat je het op geeft. Dan ga ik de kamer uit. De dokter zit op een stoel. Hoi. Hij ziet dat ik geweend heb. Hoi gaat het. Jaja ça va. Kom hier. Hij geeft me een knuffel. Bedankt. Waarvoor. Dat je me naar mijn zus hebt gebracht. Ooh dat dat is met alle plezier gedaan. Dan nog bedankt ik ben je heel erg dankbaar. Hij helpt me weer naar de liften en brengt me naar mijn kamer. Ooh ja ik noem violet buelens. Ooh ja ik ben James rijn. OK tot later dan. Ja tot later. Ik ga de kamer binnen. Eric staat meteen recht. Iedereen is al weg gegaan. Waar is iedereen. Weg. Hoezo weg waarom. Ze wouden je rust geven. Ja dat snap ik ik ben nu niet de gemakkelijkste om mee samen te leven toch. Ja dat is waar. Ik ga naar hem toe en omhels hem. Ooh meid wat is er met jou gebeurt. Ik laat hem los. Ik heb...ik heb jasmien gezien. Wat echt waar is ze. Ze ligt op intensieve boven. Ze beweegt niet het lijkt net of ze niet ademt. Maar dat doet ze wel hoor rustig maar. Ik weet het niet. Ik ga terug tegen hem aan leunen. Dan hoor ik allemaal mensen op de gang lopen. Ik ga kijken het zijn allemaal dokters. Eric komt ook kijken. Wat is dat allemaal. Dan komt James langs. Ik houd hem tegen. James wat is er aan de hand. Er is iets gebeurt in de kamer van je zus. Wat. Ik kom mee. Ik en Eric gaan naar boven naar de kamer. Dan zie ik dat de dokters haar aan het reanimeren zijn. Ik krijg de tranen in mijn ogen dan draai ik me en omhels Eric. Dit gebeurt niet echt. Komaan dit gebeurt niet echt. Ik ben mijn bompa al verloren Door al dat gedoe jou bijna en nu mijn zus. Liefje mij verlies je nooit. Dat weet ik maar dan nog. Ik ga naar onder. OK ik kom zo.
Eric pov.
Ik ga naar dokter James. En dokter Hoe gaat het er mee. Deze info kunnen we niet aan een wildvreemde vertellen. Ik ben geen wildvreemde ik ben van de recherche ik heb beroepsgeheim en ik ben de man van violet. Man van violet buelens. Ja van haar ik ben Eric buelens waarom. Ooh nee ze had niks gezegd over getrouwd en een man. Ja en we hebben een kind. Aah wat leuk voor je. Ja heel leuk ja maar kan ik nu weten hoe het met haar gaat. Ja ze heeft veel bloed verloren en zuurstof te kort we halen haar morgen uit de coma en als dat goed verloopt dan zal alles terug goed komen. OK bedankt dokter. Is niks. Dan ga ik terug naar boven. Violet ligt op bed te huilen. Ik ga naast haar zitten en wrijf over haar rug. Ze draait zich om en geeft me een knuffel. Eric ik wil het niet meer. Wat wil je niet meer. Ze neemt mijn hand en komt achter me zitten. Ik draai me om. Liefje wat wil je niet meer. Dit alles. Ons. Nee dat niet. Wat dan wel. Ik wil niemand meer verliezen. Dat begrijp ik. ik hou van je en ik wil jou zeker nooit kwijt. Ik jou ook niet. Ik geef hem een dikke knuffel en ga dan op zijn schoot zitten. Dan komt James binnen. Ze ziet ons. En blijft staan wild net terug weg gaan.
Violet pov.
Maar ik zie het. James wacht. Hij blijft staan. Ik sta recht en ga naar hem toe. Heb je nieuws. Ja ze is wakker. Eric komt naast me staan en slaat zijn arm rond mijn middel. Echt dat is fantastisch mag ik haar zien. Ja volgt u mij maar. We volgen hem. Ik knijp haast Eric zijn hand fijn. Hij kijkt me pijnlijk aan. Oei sorry. Geeft niks schat het komt wel goed hoor. Ik hoop het. We zijn er We gaan binnen en James gaat weg. Ik zie haar en begin te huilen. Ik loop naar haar toe. En geef haar een knuffel. Jasmien je bent wakker. Ja ik denk het. Eric gaat tegen de muur staan. Hoe gaat het. Goed geloof ik. Ik heb je gehoord violet. Wat bedoel je gehoord. Eric komt bij me staan. Ik kijk hem verwart aan. Toen je voor de eerste keer bij me kwam toen zei je dingen. Ja das waar. Wat zei ze dan jasmien. Dingen zoals je moet wakker worden we kunnen niet zonder je en nog meer. Ja dat is waar. James komt weer binnen. Jasmien heeft rust nodig jullie moeten gaan. OK tot snel jasmien. Dag violet, dag Eric. Doei. Eric neemt mijn hand en we gaan naar onze kamer. Dan komt de verpleegster binnen. Hallo violet. Dag verpleegster. U mag naar huis. Ja das super. Maar je moet wel nog eerst langs de dokter voor te zien of alles goed is. OK ik ga mee met de verpleegster. Ze zet me af in het kantoor van de dokter. Hoi James. Dag violet. Wat is er met je je bent opeens zo stil. Ga zitten. Zeg het eens. Ja je hebt ook niet gezegt tegen mij dat je een man hebt en een kind. Moest dat dan. Ja. Waarom, is dat belangrijk voor mijn been. Nee daarvoor niet nee. Waarvoor dan wel James. Laat maar. OK. Ga maar op de tafel zitten. OK dan. Ik ga op de tafel zitten. Hij luistert naar mijn hart en kijk in mijn ogen. Hij blijft maar kijken het begint eng te worden. Hij veegt mijn haar achter mijn oor. En het volgende moment zoent hij me. Ik trek me terug. En ik ren weg naar mijn kamer. Eric zit daar te wachten. Ik kom heigend binnen en ik heb tranen in mijn ogen. Eric ziet me. En ben je goed gekeurd. Ik loop naar hem toe en geef hem een knuffel. Violet wat is er heb je slecht nieuws gekregen. Nee dat is het niet. Wat is er dan. We gaan op bed zitten. Ik kwam aan bij James zijn kantoor. Hij werd boos omdat ik niks had gezegt over ons en over Wout. Waarom moest hij dat dan weten. Geen idee. Ja en toen moest ik op de onderzoektafel gaan zitten en toen zoende hij me. Wat. Ja maar ik heb weggetrokken. We gaan rechtstaan. Waar is hij. Ik grijp zijn hand. Nee Eric doe geen stomme dingen. Dat ga ik ook niet doen ik ga alleen met hem praten. Maar rustig hè. Jaja. Niemand komt aan jou. Ja das waar. Hij gaat de deur uit.
Eric pov.
Ik ga naar die James toe. Ik storm zijn kantoor binnen. James we moeten praten. Nu niet kben bezig. Dan maak je maar tijd. OK ga zitten. Nee ik sta liever. OK wat jij wil. Ja, wat heb je met mijn vrouw gedaan. niks speciaals. Niks speciaals je hebt haar gezoend tegen haar wil in. Ja inderdaad wat ga je daar aan doen. Blijf bij mijn vrouw uit de buurt. Ik dacht het niet blijf jij maar bij haar uit de buurt. Nee ze is mijn vrouw. Ja dat is tof voor je. Ja inderdaad. Maar als jij u niet bemoeide met haar had ik meer met haar gedaan hoor. Laat haar met rust of ik arresteer u. OK is goed. Ik ga weg. Terug naar violet.
Violet pov.
Eric komt terug. Ik ga naar hem toe en omhels hem het spijt me zo echt waar. Het geeft niks. Jawel ik wou dit niet echt niet. Dat weet ik ik geloof je. Hij tilt me op. Ik moest niet zoveel met hem omgaan. Ja dat is gebeurt en we kunnen het niet terug draaien. Nee jammer genoeg niet nee. Maar schat heeft hij je alleen maar gezoend of nog iets. Ja hij keek heel de tijd in mijn ogen en wreef mijn haar achter mijn oor. Is dat alles. Ja dat is alles. OK dan is het goed. Eric neemt mijn tas en we gaan naar de auto. Als we James tegenkomen grijp ik snel Eric zijn hand en lopen sneller naar buiten. We gaan in de auto zitten en rijden naar huis. Als we thuis zijn ga ik in de zetel zitten. Eric brengt mijn spullen naar boven en dan komt hij bij me zitten. Hij slaat zijn arm om me heen. Bedankt. Waarvoor. Dat je naar hem toe bent gegaan. Maar natuurlijk je bent mijn meiske en ik hou van je. Bedankt ik ook van jou. Ja niemand komt aan jou alleen ik. Ja das waar. Ik kruip dicht tegen hem aan. En val in zijn armen in slaap.
Eric pov.
Ik til haar op en breng haar naar boven. En leg haar in bed. En ik kruip er bij. De volgende dag. Wordt ik wakker van mijn gsm. Violet blijkbaar ook. Ik neem op. Hallo met Eric buelens. Ja Eric met de commissaris. Ja chef wat is er. Sorry dat ik je zo vroeg bel maar er is een probleem. Ja zeg maar w te het probleem is.
JE LEEST
verliefd op een agent.
Adventuredit verhaal gaat over een politie rechercheur. en over een meisje violet. en zij worden uiteindelijk verliefd op elkaar.